recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre lyd fra Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre lyd fra Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre lyd fra Sonos
    Sendt: 21-December-2011 kl. 04:36

Et seriøst lydspørgsmål:

Kan man få bedre lyd ud af en Sonos ZP90, ved at bruge en CD-afspiller med digital indgang som DAC?

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg tydeligt kan høre forskel på lydkvaliteten fra Sonos og fra CD-afspilleren. CD lyder simpelthen bedre. Også selvom Sonos fodres med wave-filer fra en NAS. Det er ligesom at stereoperspektivet og dybde mangler på Sonos. Det lyder fladt sammenlignet med CD.
Og så kom jeg til at tænke på, at inde i en god CD-afspiller (3-5000 kr) ligger jo kredsløb der kun er designet med henblik på at give god lyd. En NAS og Sonos er jo halvbillige maskiner som måske kunne få gavn af en tur igennem en CD-afspillers kredsløb.

Jeg har samme erfaringer med dårligere billede fra en laptop med HDMI-kabel til tv'et, end når der afspilles en DVD direkte på BD-afspilleren i stuen.

Men konkret tænker jeg på at sætte en Sonos ZP90 foran en NAD C565 CD-afspiller.
Det bliver derefter: Computer/NAS -> Sonos ZP90 -> CD-afspiller -> forstærker

Er der nogen der har praktiske erfaringer med sådan en løsning? (ikke løse DAC's)
Og er det bedst at bruge optisk eller coax udgang på Sonos? Cd-afspilleren har kun optisk digital indgang.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 06:18
En DAC kan sikkert forbedre lyden lidt.

Hvordan kører du ud nu ?      Optisk eller coax ?

Der er flere mods på nettet.   Nogle slår / afmonterer wifi board, andre sender den til Tyskland for en størrer ombygning.

Der er en længere tråd om det på hifi4all.dk

Vh. Hans
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:20
Køb sådan en nad cd afspiller du har i kikkerten, prøv om du synes det lyder bedre og hvis ikke gør du brug af din returret.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

En DAC kan sikkert forbedre lyden lidt.

Hvordan kører du ud nu ?      Optisk eller coax ?

Der er flere mods på nettet.   Nogle slår / afmonterer wifi board, andre sender den til Tyskland for en størrer ombygning.

Der er en længere tråd om det på hifi4all.dk

Vh. Hans

Hej Hans
Jeg bruger den analoge udgang på Sonos pt.
Jeg har læst lidt om de mods du omtaler, men synes det er en besværlig omgang. Og da jeg snart står og mangler en ny cd-afspiller så tror jeg at jeg prøver Strandvaskerens forslag med at få den hjem i 14 dage og afprøve det.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu