recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC højtalere m HDMI og DTS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC højtalere m HDMI og DTS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC højtalere m HDMI og DTS
    Sendt: 07-August-2012 kl. 15:02
Jeg ved godt det måske kunne skrive i et andet område, men det dækker over flere i og med der er tale om audio problemer med PC som medie afspiller.
Problem.
Mine ungers PC bliver brugt som mediacenter og PC sammen med 22" LG LED TV. De er koblet sammen via et Nvidia GT240 og HDMI. Problemet er, at TVét ikke understøtter DTS lydformat, og det er et problem, når de skal se film med DTS lyd.

Løsninger er der flere af, men i og med det dels er noget der ikke bruges så tit, så tænkte jeg at den hurtigeste, nemmeste og billigeste løsning måtte være at smide en eller anden form for receiver og højtalere imellem, der ikke fylder ret meget, men som til gengæld kan dekode DTS.

Og her røg jeg så ind i problemer. PCén har ikke digital udgang, så derfor skal det være med HDMI. Og det er dælme ikke nemt at finde, når det skal være med HDMI ind/udgang i et PC miljø/størrelse/pris.

Er der nogen der kender noget der kan bruges?
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:08
Onkyo htx-dtx22 kan være et forslag, kan købes i 5.1 version
Den Ben
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:29
Hvad med at afspille med DolbyDigitalsporet. Det ligger da på de fleste DVDer
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 18:54
Bruge en afspiller som kan decode lydsporet må da klart være det nemmeste. Eller installere et codec til at gøre det for dig.

http://dk.serparchives.com/q/dts-decoder-codec.html

Edit:

Du kan godt omgå hdmi med lyden ved at bruge hovedtelefon udgangen og op i tv. Så burde der være lyd, selv ved DTS. Hvis tv'et har en indgang til det.

Ellers hvis du kan finde et sæt. Sony HT-IS100 brugt. Min bror har lige anskaffet sig det for 350,- via dba. Det lyder ganske ok til film.

Redigeret af JordanDK - 07-August-2012 kl. 19:00
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Dette set koster 15-1600kr i tyskland og er hdmi 1.4 3d ready. Understøtter alle formater. Har selv to af slagsen og det er great value for money
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:39
Glemte at give et svar på denne.
JordanDK havde selvfølgelig den mest oplagte mulighed, som jeg ikke lige tænkte på. Installation af AC3filter løste problemet. Så nu kan ungerne også få fat lyd på, når de ser film LOL
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Dette set koster 15-1600kr i tyskland og er hdmi 1.4 3d ready. Understøtter alle formater. Har selv to af slagsen og det er great value for money

Jeg synes ikke jeg kan finde dette sæt på Google? Hvis jeg rokerer lidt rundt på forskellige bogstaver kan jeg finde et 2.1 sæt, men ikke et 5.1 :(
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Glemte at give et svar på denne.
JordanDK havde selvfølgelig den mest oplagte mulighed, som jeg ikke lige tænkte på. Installation af AC3filter løste problemet. Så nu kan ungerne også få fat lyd på, når de ser film LOL

Godt det blev løst, findes ikke noget værre hvis børnene ikke kan se det de gerne vil. LOL
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu