recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubuntu 12.04 og Hdhomerun tunere ikke fundet hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubuntu 12.04 og Hdhomerun tunere ikke fundet hjælp

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubuntu 12.04 og Hdhomerun tunere ikke fundet hjælp
    Sendt: 13-August-2012 kl. 22:39
Hej Alle.
har lige installere ubuntu, og er total jomfrue her. Ville forsøge mig med et Mediecenter med Ubuntu og Min HDhomerun tuner.
Jeg har fået installeret Mythtv og Hdhomerun config gui, og deri kan jeg godt se mine tunere.

Jeg kan ikke finde noget i Mythtv og har læst mig til at jeg manuelt skal installerer noget i terminalen, libhdhomerun_20120405.tgz men jeg kan ikke finde terminalen.

Er der en venlig sjæl som kan hjælp en hjælpeløs her. Det burde ikke være så svært vel?
Har forsøgt med vejledninger fra sider men svær når man ikke engang ved hvordan terminalen startes

Med venlig hilsen
Dennis
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 23:55
"Har forsøgt med vejledninger fra sider men svær når man ikke engang ved hvordan terminalen startes"
For at du og din familie skal få et godt liv fremover, vil jeg anbefale noget windows sw!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 09:38
Helt enig med MCenterFreak. Linux er absolut ikke modent til den "almindelige bruger" når det kommer til mediecentre.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 09:44
Personligt syntes jeg også det er noget hø..

Få noget Windows 7 og Media Portal på.. Det spiller til den kræsne bruger. Hvorfor har du overhovedet rodet dig ud i linux?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 09:45
hej, jeg har nu fundet ud af terminalel og fået fundet mine tunere i mythtv backend, når jeg søger kanaler finder den ingen, jeg kører med yousee, og tror her at der er nogle indstillinger som jeg mangler. Har i erfaringer med yousee og opsætning hertil?

Tak for råddene men vil lige prøve det mythtv af i ubuntu, det virker ikke såå svært man skal bare lige lære at finde rundt:-)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Har forsøgt med vejledninger fra sider men svær når man ikke engang ved hvordan terminalen startes

Du finder Terminal ved at klikke på dashboard og enten taste "terminal" i søgefeltet for oven eller klikke på det lille ikon for neden med de tre lodrette streger og scrolle indtil du finder terminal ikonet. Når du har fundet Terminal kan du passende trække en genvej til din launchpad til venstre så den er nemmere at finde næste gang.

Mythtv har jeg ikke erfaring med, så ingen visdomsord der.. Wink

Det burde ikke være så svært vel?

Næh, men du skal være obs på at ubuntuhjælp og windowshjælp er ret forskellig. Ubuntufolket har det med at give hints til hvordan du selv kan løse problemer mens windowsfolket har det med at komme med links til hvor du kan downloade færdige løsninger. I bilanalogi er ubuntufolket dem der fortæller dig hvordan du splitter din generator ad og fikser den, mens windowsfolket er dem der fortæller dig hvor du kan købe en ny eller hvilke firma der kan skifte den for dig.

Ovenstående er ikke ment for at starte endnu en windows vs. linux debat, det er blot min erfaring efter et par år som ubuntubruger. I starten var jeg frustreret over at ubuntufolkene for fanden ikke bare kunne stikke mig en ny driver til det wifinetkort der drillede mig i stedet for alle de tips til ting jeg selv kunne prøve, men med tiden har jeg lært at være "perlegrusmekaniker" og hitte hoved og hale på de forskellige råd.

Nu vi er ved råd, jeg kom til at tænke på at jeg på et tidspunkt bøvlede med at få tvheadend til at bruge min hdhomerun. Et eller andet med at hdhomerun ikke havde en dvb driver tvheadend kunne kommunikere med. Det er nogle år siden jeg bøvlede med det og det er muligvis løst nu, men måden jeg dengang fik hul igennem på var ved at bruge driveren her http://sourceforge.net/apps/trac/dvbhdhomerun/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 10:31
Tak strandvasker for svar :-) jeg har faktisk installeret det du linker til tidligere:-) og tror måske det er derfor mythtv backend har fundet tunerene. Nu skal jeg bare have læst det kanal problem :-)
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 10:39
Har du kigget på denne side? Det virker som om HDhomerun er supporteret direkte i mythtv uden DVB-drivere.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 00:59
Med Windows ville du se TV nu, og ikke rode rundt i søgning efter diverse drivere/opsætning etc.
Fatter ikke hvofor man vil gå over åen efter vand:-)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 07:38
Linux proces kun fordi jeg ikke kunne få dcbviewer til at kører tilfredsstillende i windows. Og Windows medie center viser ikke et skarp nok. Billede.
Derfor prøver jeg Ubuntu. Men det er sværmer end jeg havde fregnet med.
Som tidligere nævt er det utrolig svært at finde guides til hvordan det hele skål opsættes .
Jeg har fundet Tunerne men når jeg søger efter kanaler stopper den ved 69 og kommer ikke videre. Høm
Måske jeg aldrig får det til at virke
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 10:42
Linux kan være et spændende projekt, men at vælge det fordi DVBViewer giver problemer svarer lidt til at bygge et nyt hus i lego fordi du kan ikke kan malingen til at dække ordentligt i det gamle.
Det kan sagtens lade sig gøre, men det er nemmere at finde folk med erfaring i at male end det er at finde folk som kan hjælpe med at bygge et nyt hus i lego.

Du kan få masser af hjælp her på forummet til hvordan du får DVBViewer til at fungere optimalt.

Hvis du har funktionelt TV og film i huset er det fint at lege med Linux. Synes det kunne være super fedt at få mere Linux snak her på forummet. Men hvis det er dit eneste mediecenter og du har begrænset erfaring er Linux nok den mest komplicerede løsning du kunne vælge.

Min anbefaling er at få et mediecenter op og køre under Windows i første omgang. Det kan du finde masser af guides til og der er masser som kan hjælpe her hvis du går i stå.
Når det så kører kan du evt. på en anden maskine prøve at få Linux op og køre. Hele fordelen i HDHomerun er jo netop at du kan have 2 uafhængige systemer som kan bruge samme tuner.

Jeg vil dog anbefale fx XBMCbuntu med TVheadend fremfor at rodde med MythTV. Jeg arbejder bl.a. med vedligeholdelse af FreeBSD og Linux maskiner og jeg finder Myth tungt og omstændigt.

Jeg har personligt valgt et Linux system pga. terminalen. Synes det er fantastisk at kunne SSH til en maskine fra en stationær computer og udføre opdateringer m.v. via en tekstterminal fremfor at skulle rodde med remote desktop eller sidde med et tastetur foran fjernsynet eller lignende.

Men man skal vælge linux pga. fordelen ved terminalen. Ikke på trods af terminalen. Hvis man prøver at undgå terminalen vil man efter min mening få en dårlig oplevelse af Linux og så vil man være bedre tjent med Windows.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 12:54

Jeg har fundet Tunerne men når jeg søger efter kanaler stopper den ved 69 og kommer ikke videre. Høm
Måske jeg aldrig får det til at virke

Jeg døjede også med at få tvheadend til at finde alle yousee kanalerne, jeg endte med at baldre en del muxnumre ind manuelt fra en liste. Jeg ved ikke om listen stadig gælder eller om man kan lave samme trick i mythtv, men listen fandt jeg her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91290&title=yousee-fullpakke-dvblink-fil
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu