|
ferritkernen på strøm kabel ??? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
3000
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-August-2012 kl. 03:14 |
|
jeg har læst nogen steder på nettet at sådan en ferritkernen på strømkablet skulle hjælpe mod den buzz lyde som plasma tv kan lave.... kan det virkelig passe...???
|
||
Bruger udmeldt 35
-- Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej.
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
HVORFOR er den der? På ALLE kabler
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er denså heller ikke. Hjemme i mit setup er der ikke en eneste ferritkerne.
Men dens funtion er at hindre højfrekvent støj i at slippe ud fra fjernsynet og ud på lysnettet. Langt de flestes virkning er dog lig nul....... Klaus |
||
3000
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
okay... kunne heller ik lige se hvorfor det skulle hjælpe
|
||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eller ferritkerner kan bruges på alle kabler, til alt udstyr, der kan producere højfrekvent egenstøj. Tesen er så, at ferritkernen monteret på kablet, dæmper eller eliminerer den højfrekvente støj, udsendt fra det tilsluttede udstyr. Kablet kan virke som en antenne, uden ferritkerne, og dermed opfange og sende støjen retur til apparatet.
Nogle er sikre på en effekt/forbedring, andre igen, at det er rent hokus pokus. Eller måske rettere, i teorien virker det, men i praksis sikkert ingen der kan spore en effekt. Det eneste ingen kan blive uenige om, det skader ikke.
Redigeret af JeTex - 30-August-2012 kl. 21:22 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
ShelbyPoker
Bruger Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Jeg arbejder som tekniker på en fabrik hvor vi producerer enheder med en del elektronik i. inden vi kan sende nye produkter på markedet, skal de godkendes af diverse institutter, bl.a. UL og DEMCO - og her er vi ofte ude for at vi bliver nødt til at sætte ferritkerner på nogle af de interne kabler, da de ellers støjer for meget. Så noget om snakken er der altså - og det kan måles !! Mange har nok også prøvet at rode med antennekabler i denne digitale tid - nogle kvalitetskabler giver stadigvæk pixeleringer, men kommer man en ferritkerne om, så forsvinder problemet ofte (sålænge der altså er tale om kvalitetskabler) - der er naturligvis også mange som har ferritkernen "indbygget", så her hjælper det ikke, hvis de pixelerer Mvh.
|
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ditto her.
Mange af de produkter beskæftiger mig med anvender også ferritter både i forbindelse med forsyning og audio, og det er absolut målbart og afgørende for produktets funktion. Som ShelbyPoker er inde på handler det også om at overholde nogle regler for hvad apparatet kan tåle mht indstråling etc.
|
||
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil bare lige sige, at højttaler og strøm kabler bruger man ikke ferrit ringe på. Kun hdmi, component, scart og antenne kabler. Der er en undtagelse med strøm kabler, og det er til pc'en. Men ellers har jeg ikke set dem monteret på andrer emner.
|
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ferritkerner har været fastmonteret på strømkabelet til begge mine Pioneer TV. Til mine tidligere TV har kernerne blot ligget løst.
Og efter jeg læste herinde at kernerne også kunne være nyttige til antennekabelet, har jeg da sat en på, og kan fornemme færre pixelleringer i billedet. Redigeret af Kampus - 02-September-2012 kl. 13:00 |
||
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der kan du bare se, de sidder på snart alt På mit nye Logitech tastatur sidder der også en klump før usb stikket. Gad vide om det er ferrit...
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |