|
Nem, gratis synkronisering af én fil, mellem 3 pc. |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-December-2012 kl. 12:10 |
|
Hej.
Hvordan synkroniserer men lettest og enklest og gratist (høhøhøhøhø) en enkelt fil, mellem 3 computere??? Jeg har været ved at lave en materialepris liste i Excel, inkl. beregning af materialepris for enkelte standard elementer. I hovedsagen er det min kollega i Lithauen, der skal opdatere denne liste med enhedspriser, fordi det er ham der henter tilbud, køber materialer osv., på fabrikken i Lithauen. Jeg har bare lavet listen, dels fordi jeg tror ikke han har tid lige nu, fordi systemet er min idé - og så fordi så får jeg det, som jeg vil have det.... ![]() Nå men dette excel ark skal efterhånden ligge på min computer, min kollegas computer i Lithauen og på min chefs computer (han er fra Norge). Når så min kollega i Lithauen går ind og skriver resten af priserne ind og senere laver ændringer, tilføjer materialer, ændrer priser osv. Når han så trykker "save", så skal denne reviderede version automatisk blive opdateret på min og min chefs computer, sådan at vi altid kan gå ind og finde de aktuelle priser på et eller andet materiale. Og så vi altid kan beregne aktuel materialepris for et byggeprojekt. Hvordan gør man enklest det? Vi kunne godt bruge vores ftp-server og det backup program jeg bruger til min lokale back up - det er GoodSync - men det program koster et eller andet og skal installeres på de to andre computere. Det kunne godt virke (har testet automatisk upload download), men jeg ville godt gøre det mere enkelt.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Google Drive / Google drev?
|
||
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Dropbox?
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Jeg har afprøvet Dropbox før, men jeg synes ikke den var så smart. Fordi den kræver at man opretter en mappe der hedder Dropbox hvor man så kopierer eller har de filer, man vil dele, i denne dropbox mappe. Og opdaterer dropbox automatisk på filændring?
Google drev lyder måske som en mulighed.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Hmmmm - men download af Google drev kræver at man har en google konto. Hvad med noget der ikke kræver nogen konto?
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Jeg syntes nu at det er meget smart, du kan jo oprette de mapper du vil og invitere dem der skal bruge den pågældende mappe. Mht om den automatisk registrerer filændringer så vil jeg umiddelbart sige ja så længe du gemmer ændringen.
|
||
![]() |
||
rasmus.cassoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-December-2012 Status: Offline Point: 10 |
|
Dropbox opdaterer rigtigt nok automatisk ændringerm, derudover har det den fordel at det kan bruges til versionsstyring, således at man kan rulle utilsigtede ændringer tilbage. Som en ekstra fordel har dropbox netop åbnet op for at man kan sende et dokumentlink, således at "modtagerne" af filen ikke behøver have en dropbox konto. Om det så betyder at de ikke kan lave ændringer i dokumentet ved jeg ikke... Mvh Rasmus Cassøe
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Dropbox / Google drev eller måske ms sky ting. Kan ikke se hvad problemer er med at ting skal ligge i dropbox.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Dropbox er lettest. At du skal oprette en mappe, er jo kun når programmet installeres. Bagefter går du bare i Dropbox nede i proceslinjen.
![]() ![]() Det kan ikke være lettere. Redigeret af Brixen - 11-December-2012 kl. 13:03 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Dropbox er måske ok, i og med at det bare er en enkelt fil - men hvem siger at det bliver ved med kun at være en enkelt fil? Lad os bare et kort øjeblik antage at jeg ville bruge dropbox til at tage online backup af de filer, der har med arbejde at gøre. Så skulle jeg på mit d-drev lave en mappe, der hedder dropbox, og så flytte hele mappen med navnet "Arbejde" over i den. Det ville betyde at filstrukturen bliver flyttet et trin længere ned. Jeg ville på sin vis helst lade mine filer blive hvor de er nu og beholde den nuværende filstruktur. Men som sagt - til denne ene fil, kunne jeg nok godt bruge dropbox. Det kunne godt være ok.
![]() ![]() Redigeret af Thorvald - 11-December-2012 kl. 13:12 |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Skydrive? Men indbygget MS Excel :) skydrive.live.dk
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Der ville da være fin start med en enkelt fil, så kan man jo teste om det virker. Næste gang er det måske et helt projekt det drejer sig om.
En fordel ved dropbox, den virker på alle platforme. Du kan også vælge hvilke biblioteker dine kollegaer skal have adgang til. Ved ikke om din chef skal have adgang til "far's udestue" Redigeret af lahan - 11-December-2012 kl. 13:22 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |