|
Efter ændring til Mpeg4 er kanaler grøn og halve |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
klavil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:49 |
|
jeg har et ældre fladskærmstv med en eksten dvb-c boks. Efter vores fællesantenne er skiftet til mpeg 4 er nogle af kanalerne ikke til at se længere. Kanalerne vises halvt på tvét og er grønlig farve. boksen er koblet med scartkabel og det har jeg skiftet og jeg har også skiftet antennekablerne med nogle hvor der er indbygget filter i, men det ændre intet?
Kan det være noget med tvét eller evt boksen der er for gammel?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilken STB bruger du. ?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Indbygget filter???
|
||
![]() |
||
klavil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
|
her er kablet http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/HAMA43560/dobbeltskarmet-90db-antennekabel-10m
|
||
![]() |
||
|
Som jeg kan se så har jeg brugt en Samsung boks. Havde en magen til og skiftede med den men det hjalp heller ikke selv om begge skulle være til mpeg 4. Jeg fandt så en anden boks som fungerer uden problemer med alle kanalerne, så problemet må være den måde kanalerne vises på, da de 2 samsung bokse kan vise nogle af kanalerne, eller de fleste og så nogle enkelte viser de bare halvskærm med de grønne i ?
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Mystisk....
Kabel-TV, javel...... Stofa? YouSee? Hvilke kanaler "brokker sig"? Hvilken programpakke?
|
||
![]() |
||
|
Kanalerne var TV3+, Disney, Kanal 4 og kanal 5 og så var der nogle fler som jeg ikke lige husker. Altså ikke bare nogle HD kanaler.
Har løst det med en 3 boks men det virker mystisk da begge de samsung bokse understøtter Mpeg-4
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Ja, hvorfor fa'n kan OP ikke straks i første post skriver, hvilket udstyr vi taler om, hvilken signalleverandør og hvilken kabel/antenneforening. Det er sgu da ikke videnskab at notere disse ting ned og straks videregive dem ! Er det ren dovenskab? Dette indlæg er #8 i tråden, og vi mangler fortsat den basale information omkring problemet. Det er da ret utålelig Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
|
Med de kanaler, du lister, lyder det meget som indstråling fra DVB-T som følge af dårlige antennekabler/installation med et ødelagt DVB-C signal som resultat. Det kan bl.a. vise sig i pixelering, "sjove" farver, hakken mv. (alt afhængigt af hvor meget indstrålingen påvirker). Check din antenneinstallation og drop alle T-stykker og antennestik med plastikhætter, hvis du har dem. De beskytter ikke mod indstråling. /Mark |
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
|
Du skal bruge HDMI kabel, hvis du vil overføre HD signaler fra box til tv, SCART er ikke godt nok!
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
|
Da tvét er af ældre dato er der ingen hdmi indgange.
|
||
![]() |
||
|
Hedder det sure opstød eller bare mandagshumør. ![]() Der står da fællesantenne og dvb-c boks. Jeg kan da se er der er folk der har svaret på mit indlæg på et behagelig måde. Vi er vel ikke alle født lige kloge mht tvudstyr, ellers havde der velheller ikke været forums fyldt med spørgsmål. Der findes som bekendt ingen dumme spørgsmål, men der imod dumme svar ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |