|
Hvilken af disse to er bedst? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Nico86dk
Ny bruger Oprettet: 19-Marts-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Marts-2013 kl. 21:38 |
Hej.
Jeg skal finde mig en god Full HD projektor, som kan bruges til hjemmebio og spillerum. Jeg har forsøgt at læse mig til det man bør vide om projektorer og har egentligt udpeget testvinderen BenQ W1200, som den der passer bedst til mit budget og behov. Jeg er dog i tvivl om, hvad BenQ´en kan, som konkurrenten Crea X15-V2 ikke kan. Ud fra specs. ser det umiddelbart ud som om Crea X15-V2 er den bedste og den koster næsten det halve: Crea X15-V2 - 4.995,- --> http://www.cinema-shop.dk/crea-x15v2-p-1574.html?osCsid=9e5uia150er79rivsv3ag905h5 BenQ W1200 - 8.861,- --> http://www.cinemagic.dk/shop/benq-w1200-dlp-projektor-153237p.html Kan I hjælpe mig med en forklaring? Nicolai |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt sikkert W1200.
Crea'en er så vidt jeg ved en no-name kinesisk projektor der ikke er pengene værd. Den er heller ikke Full HD, men har en opløsning på 1280 x 768. At den kan modtage Full HD er ikke det samme som dens opløsning. Desuden skal du ikke lade dig narre af snak om LED projektorer til så lav en pris. Man skal langt, langt højere op i pris for at få LED projektor det fungerer.
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
100% enig med Kaizer.
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld jeg blander mig.
Jeg ville helt klar kigge på BenQ W1070 er en noget nyere model end W1200, dermed dog ikke sagt W1070 er bedre. Har selv lige købt en, og er meget glad for den. Ulempe: Den larmer nok mere. Har ikke picture in picture Fordele: vertikal lens shift 3d Længere lampe liv. Koster mindre ca. 6.500 Fordel/ulempe: laver et meget stort billede på kort afstand.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Generelt er Cinema-Shop.dk en fup-butik. Du får sikkert dine varer, men det er noget opreklameret, billigt lort de sælger.
|
|
Nico86dk
Funktioner
Tak(0)
|
Okay tak for jeres svar Det bekræfter jo så fint det, at det var "for godt til at være sandt" med sådan en discount projektor.
HunterSEG: Det foreslag du kommer med er måske ikke helt dumt... Jeg vil hellere betale lidt mere og få en ordentlig projektor, men det ville ikke gøre noget hvis man kunne få en der var lige så god som W1200, men lidt billigere. Så hvad mener folkens så om det - kan jeg lige så godt købe W1070 ? Hvad er picture in picture?
|
|
palle2612
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 108 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbudstorvet/?stockID=427
8000 for W1200 i aabenraa
|
|
65” LG G1
Marantz Cinema 60 AV-Reciever Dune HD Pro 4K Monitor Audio surround Phase Linear Aliante 12" LTD Sub. Earthquake ME320 sub plate amp |
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Det var så lidt.
Her review af begge BenQ, synes siden er super, er meget grundig. Der er også review af mange andre projektorer derinde. Ellers vil jeg ikke rådgive så meget, da BenQ W1070 er min første projektor, og jeg er helt ny inden for feltet, og eftersom jeg har købt en 1070, så synes jeg selvfølgelig den er verdens bedste til prisen :) God læsning og er næsten sikker på, at du vil undre dig over, hvorfor du ikke har fået en projektor før nu, når den engang er købt. Ps. Husk nu ikke for lille lærred.
|
|
Nico86dk
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe tak for links. Det må jeg lige få kigget lidt på i morgen. Men bare det er Full HD, god lumen, god kontrast og et anerkendt mærke så kan jeg godt leve med at den larmer lidt mere for de penge jeg spare :)
Hehe det lyder godt...jeg har også ville have en hjemmebio i flere år, men skulle først lige have huset til det :) - det er så omsider ved at være bygget nu, så nu er det endelig ved at være tid! Glæder mig helt vildt. Men derfor er det sgu også vigtigt man ikke fortryder sit køb. Jeg har bare forestillet mig et 100" lærred. Hvilken størrelse kører du med?
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Glad for at kunne hjælpe lidt.
Har et 110" lærred. Sidde afstand er lidt over 3,5 meter. Det er fint, men så skal det heller ikke være større synes jeg. Det er her fordel/ulempen kommer ind med 1070. Med et 110" tommer lærred kan projektoren max komme 3,7 meter væk. Så vis du som mig gerne vil have at projektoren hænger tæt på væggen, så skal man lige tænke over afstandene, lærred størrelse, om lærredet også skal hænge tæt på en væg, lys mm. Bruger denne side til afstandsberegning |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bør lige kort kigge på Epson TW5910 nu du er i gang med den store analyse.
|
|
Nico86dk
Funktioner
Tak(0)
|
Okay super med beregneren. Jeg frygter jo at rummet er for lille. Men er det rigtigt forstået at hvis rummet er 339 cm langt, så sætter jeg afstanden mellem projektor og lærred til 300 cm og så passer det faktisk med 100" lærred iflg. beregneren ?
Og er det skidt at den skriver "Recommended image brightness for rooms with ambient light" ved de mål ?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |