|
Runco LS-1 |
Besvar |
Forfatter | ||
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Marts-2013 kl. 13:08 |
|
Otto: Jeg overvejer også, om jeg skal opgradere min Mitsubishi HC4000 (DLP-12.000 kr) til én bedre model evt Jvc X35 ell Runco LS-1. Jeg er jo nok mest til DLP. Hvilke forskelle er der på min HC4000 og Runco LS1 ? Kan én LS-1 gi nok lys til et 120 " lærred ? |
||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg prøver ikke at spille smart her, men kan din nuværende Mitsubishi det? Er det sådan et lys-mirakel i den billigere ende? Jeg er bare nysgerrig |
||
BowieCool
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
||
BowieCool
Funktioner
Tak(0)
|
|
Grunden til, at jeg vil høre om der er lys nok LS-1 er, at der er én LS-3, som har mere lys. Måske den passer bedre til et 120 " lærred
|
||
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vurderet ud fra hukommelsen, vil jeg gætte på at en LS-1 vil give omkring samme lysstyrke som din HC4000 efter kalibrering (det er muligt at HC4000 kan levere mere hvis man ofrer farvebalancen, men det mener jeg ikke er så relevant i et bio-setup). LS-3 har jeg ikke set, men jeg vil tro den leverer mere. Jeg har set LS-HB, og den leverer usandsynligt meget lys, selv efter kalibrering. Runco leverer nogle meget ærlige specifikationer hvad lys-output angår, som noget nær de eneste i branchen. De angiver 541 lumens, og jeg målte den til cirka det samme (husker ikke nøjagtigt hvor det endte). Projectorreviews.com angiver 560 lumen for HC4000 i Cinema mode med lampen på high, jeg har dog før oplevet at måle mindre end det de angiver. 541 lumens er nok til 13,5 fL på et 120" gain 1,0 lærred, og det er bestemt godkendt (THX referencen er 12). Det korte af det lange er, det vil nok opleves som cirka det samme. Det du så får ekstra, er først og fremmest et væsentligt skarpere og renere billede, på grund af en meget bedre optik, og 0.95" chippen som helt generelt er skarpere. Signalbehandlingen er også mere "direkte" - svært at beskrive i ord, men billedet er mindre "behandlet", med en bedre gamma og et mere lineært forløb af farverne, især i de mørke områder. Og bedre sort, uden at være en åbenbaring. Farvehjulet er iøvrigt hurtigere, så der er mindre regnbuer. Jeg er selv ret hysterisk med regnbuer, men tænker ikke over det på LS-1 (og andre der er på tilsvarende niveau). Hvis jeg skal sammenligne med JVC, så kan det opsummeres til at LS-1 er skarpere og renere, mens JVC har bedre sort, mindre driftsstøj og mere fleksibel installation. Og selvfølgelig ingen regnbuer. EDIT: Lysstyrken i X35 er iøvrigt ikke ret langt fra, så jeg mener ikke umiddelbart det bør afgøre valget.
Redigeret af Otto J - 30-Marts-2013 kl. 17:15 |
||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har set Runco LS-1 hos KT Radio for lang tid siden, men var meget imponeret. Knivskarp, god med bevægelse, meget korrekte/naturlige farver selv out-of-the-box. Så den på et 120" Stewart StudioTek 1.3 gain, og der manglede ikke lys. Sortniveauet kunne være bedre, men jeg synes ikke at det var forstyrrende. Hvis jeg prioriterede så mange penge på en projektor ville jeg klart overveje den. Den er dog som nævnt ikke så fleksibel vedr. installation, og som så mange andre DLP maskiner er den ikke støjsvag.
Jeg har læst mig til at LS-1 mere eller mindre er identisk med LS-3, men mangler muligheden for at sætte lampen i high power mode. |
||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
PS: Jeg så ingen regnbuer på den, som jeg ellers plejer at være følsom overfor.
|
||
BowieCool
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bliver nok nødt til at se én demo af den på et tidtpunkt, når finanserne er til det Tak for nogle gode svar....
|
||
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |