recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt af justcloud.com - har brug for hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt af justcloud.com - har brug for hjælp!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fjollekongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Snydt af justcloud.com - har brug for hjælp!
    Sendt: 14-April-2013 kl. 20:16
Hej, 

Jeg var nok lige hurtig nok ude, da jeg ville købe et online clouding storage abonnement. Jeg læste anmeldelser af justcloud.com som alle var gode. Jeg meldte mig til den frie trial periode, og blev straks mistænksom da jeg havde installeret software og lavet online bruger. Jeg nåede heldigvis ikke at overføre penge, men jeg kan ikke få lov at slette min bruger/konto. Jeg er ikke en com-ørn, og er bange for, at de har adgang til min pc. Håber meget på hjælp!

fjollekongen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:25
Første hit på google:
http://www.bit-tech.net/blog/2013/01/23/just-cloud-is-a-terrible-backup-service/

Kan du ikke afinstallere programmet? Så skulle der ikke ske noget, selv om din konto er aktiv.
Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:31
Jeg har afinstalleret softwaren, men jeg kan ikke lukke min bruger. Der er ikke noget sted man kan trykke/klikke!! 

Hvis jeg søger på justclouds q&a så findes de knapper de hentyder til ikke. Det er meget frustrerende. Når jeg er på min bruger (online) kan jeg se min computer med det rigtige computernavn under "my devices". Jeg kan ikke slette det fra kontoen, og det er dette jeg er nervøs for!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af fjollekongen fjollekongen skrev:

Jeg har afinstalleret softwaren, men jeg kan ikke lukke min bruger. Der er ikke noget sted man kan trykke/klikke!! 

Hvis jeg søger på justclouds q&a så findes de knapper de hentyder til ikke. Det er meget frustrerende. Når jeg er på min bruger (online) kan jeg se min computer med det rigtige computernavn under "my devices". Jeg kan ikke slette det fra kontoen, og det er dette jeg er nervøs for!

Deres software har oprettet din computer online, men jeg tror ikke der er nogen forbindelse når du har fjernet softwaren. Men jeg ved ikke nok til at være sikker.

Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:40
Jeg har sendt en mail til dem, men andres erfaringer er ikke gode. Jeg må se tiden an, eller købe ny computer og skifte identitet...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:44

Jeg har sendt en mail til dem, men andres erfaringer er ikke gode. Jeg må se tiden an, eller købe ny computer og skifte identitet...

Du kan vel ændre computernavn og adgangskode + ændre IP-adresse.

Men hvorfor googlede du dem ikke først?
Jeg synes alle alarmklokker ringer, når jeg ser deres hjemmeside. INGEN logoer på anmeldelser er klikbare, og de lover UBEGRÆNSET gratis backup.

Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:44
men eftersom du ikke har nogen klient på din maskine er der heller ikke nogen forbindelse fra serveren/cloud til din maskine. og ja - den kan "se" navnet på din maskine, men dette er efterladenskaber. hvis du bare lader den være fremover sker der absolut intet - for at de kan få adgang til din maskine SKAL du have klienten installeret og bruge dit login og pass. og når der ikke er nogen klient er der ingen måde at få forbindelse til din maskine på.

Prøv at kigge på crashplan i stedet for. er mere "backup" end bare en folder i skyen.
men har man en nas der kan installeres en lille webserver på, så kan jeg anbefale man lige prøver at kigge på owncloud.org som en mulighed også :-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:46
Jeg forstår ingen ting. Det er fagsnak af uhørt høj kaliber :-)

Hvad er det du siger jeg kan gøre?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjollekongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:47
Jeg google "justcloud review" og fik en masse fine reviews. Som sagt, så er jeg ikke en it-ørn, og jeg syntes at det så ok ud. jeg ved bedre nu...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 20:55

Jeg google "justcloud review" og fik en masse fine reviews. Som sagt, så er jeg ikke en it-ørn, og jeg syntes at det så ok ud. jeg ved bedre nu...

Det ser ud som om de fleste review er falske, men de ser ægte ud ved første øjekast.

Redigeret af Brixen - 14-April-2013 kl. 21:03
Venlig hilsen
KB
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 09:57

Jeg forstår ingen ting. Det er fagsnak af uhørt høj kaliber :-)

Hvad er det du siger jeg kan gøre?

Du skal afinstallere klienten på din PC. Det er dén som justclouds server taler med og uden den, så har de heller ikke adgang til din PC. 

Hvis du stadig er nervøs, så formatér din PC (gen installer windows) så er du sikker på at en evt. bagdør er fjernet. Men igen det er et ekstremt skridt, som med 99,9% sikkerhed ikke er nødvendig.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 09:57
du skal ikke være bekymret over at du ikke kan slette din bruger på justcloud.com - for at synkronisere skal du jo enten logge ind via deres hjemmeside ELLER bruge en applikation du har installeret. hvis du ikke har installeret nogen klient eller logger ind via deres hjemmeside, så er det jo ligegyldigt med dem. du er i sikker havn med mindre du har givet dem dine kreditkortoplysninger!

Owncloud er din egen "cloudløsning" ala dropbox som eksempelvis kan installeres på en NAS et eller andet sted i verden. (enten hos dig selv hvis du ønsker at kunne tilgå data fra et hvilket som helst sted, noget familiemedlem/ven/bekendt så du får det udenfor huset som du også kan tilgå fra et hvilket som helst sted.) HVIS det bare er ren backup, så brug en ren backupløsning som crashplan, mozy eller amazon glacier http://aws.amazon.com/glacier/ (glacier er til arkivering, så du skal betale hvis du vil tilgå data igen, så det kan bruges som ekstern backup i forhold til hvis du eksempelvis har en NAS - søg på det hvis du ikke ved hvad det er! - hvor du normalt lægger alle dine billeder/dokumenter)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu