recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI - RGB sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI - RGB sync

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI - RGB sync
    Sendt: 19-Juni-2013 kl. 03:34
Jeg har en TDC box med HDMI, scart, Svhs out og en projektor med Svhs, analoginput via 15 pin Dsub (magen til det til skærm på en PC) og der står analog RGB input og RGBsync via BNC input.

Hvad er den bedste måde at forbinde det på billedmæssigt ? Og hvad skal der bruges ?

Jeg har prøvet det nemmeste: Svhs til Svhs med et almindeligt standard Svhs kabel, men synes ikke resultatet er godt.

Redigeret af Bassekat - 19-Juni-2013 kl. 14:52
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 07:42
Det bliver nok ikke bedre da din projektor sikkert ikke er af nyere dato, samt opløsningen på projektoren måske er lav og ikke egnet til video
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:43
Det er en sony vph 1272qm

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:39
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 12:32

Det bedste input du kan bruge er RGB, er billedet så stadig ikke godt, så er den bare ikke god nok til det ønskede brug. Til RGB tilslutningerne skal der bruges en BNC adapter.
 Se side 5 punkt 11 i Manualen  http://biobug.org/ht/pj/1272OM.pdf
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det bedste input du kan bruge er RGB, er billedet så stadig ikke godt, så er den bare ikke god nok til det ønskede brug. Til RGB tilslutningerne skal der bruges en BNC adapter.
 Se side 5 punkt 11 i Manualen  http://biobug.org/ht/pj/1272OM.pdf

Ja, det bedste input burde være RGB, men der er ikke RGB out på den TDC box
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 19:47
Slet ingen bud på dette ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:24

Med de tilslutningsmuligheder du har, så anvendes der den bedste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:25

Hej.

Jeg har på ebay set nogle HDMI til VGA kabler/adaptorer. jeg ved ikke hvordan de virker,
men det er måske noget der er værd at undersøge nærmere:

Hilsen Carsten.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:26

Mener du at S-vhs er det bedste ???

Det er modsat af hvad alle andre siger ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har på ebay set nogle HDMI til VGA kabler/adaptorer. jeg ved ikke hvordan de virker,
men det er måske noget der er værd at undersøge nærmere:

Hilsen Carsten.

Spørgsmålet er så bare om HDMI fra TDC boxen er analogt eller digitalt ?

For VGA ind er jo analogt
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:38
Hej.

Jeg var inde i nogle af dem med chip i overskriften og læse lidt inden jeg postede ovenstående liste.

Jeg tror det er noget med at vælge en eller to og prøve?

Men du kunne måske prøve først at spørge sælgeren, om den kan bruges til at forbinde en Settop box's HDMI output til en Projectors VGA input.

Hilsen Carsten.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Mener du at S-vhs er det bedste ???

Det er modsat af hvad alle andre siger ?

I mangel af Digital tilslutning (HDMI), og ej heller Component, så er S-Video det bedste.
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu