recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor- og lærredvalg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor- og lærredvalg

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor- og lærredvalg
    Sendt: 29-Juni-2013 kl. 21:53
Hej Recordere

Jeg skal have en projektor ned til mit værelse, det er ikke så stort 3,8*3 meter. Jeg har set på en Optoma HD33, som jeg kan få billigt, er det en ok projektor? Mit budget er 10.000 kr.
Jeg kommer til at sidde ca. 3,6 m fra lærred, hvilken størrelse ville i anbefale?

Mvh. Faurholdt

Redigeret af Faurholdt - 29-Juni-2013 kl. 22:00
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 10:13
Jeg kender ikke optoma'en, men har en Epson tw-3200 selv. Den er rimeligt stor men det betyder ikke noget hos mig, ligesom den syner mindre når den hænger i loftet. Til gengæld har den lens shift hvilket gør den ekstremt fleksibel og nem at placere. Størrelsen gør også at det er lykkedes at reducere blæserstøjen rigtigt meget, hvilet er perfekt især hvis den er placeret tæt på hvor man sidder.

Jeg sidder ca 4,5 meter fra et 120" lærred og det er fint. Jeg har købt mit motorlærred af platinum147 via ebay, men det gik ikke helt gnidningsløst, hvilket jeg på et tidspunkt har skrevet i en anden tråd.

THX standarden har en omregningsfaktor som resulterer i følgende anbefalinger:

Afstand
Str i tommertil lærred
110333cm
120363cm
124375cm
130393cm
135408cm
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-September-2007
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 16:27
Med en Optoma HD33 vil du på den afstand den kan monteres (ca. 340 cm fra linse til lærred) kunne få et billede på mellem 85" og 103" diagonalt.
::::::::
J.Skovgaard
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 17:06
Overvej også denne projektor:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=768355&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Den er i stand til at lave et stort billede på en relativ lille afstand, hvilket skal tages med i overvejelserne, når afstanden i rummet ikke kan reguleres...

Jeg har dette lærred i 112 ":

http://www.dustinhome.dk/product/5010185896/grandview-projektorlrred-169-106-251-cm/

Jeg ved ikke hvorfor, Dustin ikke fører det i større størrelser længere, men du kan jo ringe og høre. Jeg synes, det er et rigtigt fint lærred i lækker kvalitet.

Redigeret af Supergris - 30-Juni-2013 kl. 17:06
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 17:17
Ja husk at gå ind på www.projectorcentral.com og brug deres calculator pro til at se hvor stort/lille et billede du kan få fra forskellige afstande med forskellige projektorer.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:00
En hd 33 gør det faktisk godt til pengene synes jeg, også i 3D ,selvom man sjællendt for 3d brugt, skulle lige til at sige at du måtte en tur i hi fi klubben og se den,men har lige været på deres hjemmeside og set de ikke har den mere, ihvert fald ikke på hjemmeside,hvis jeg husker rigtigt har den ikke lens shift og det er vigtigt hvis ikke du kan placere din projektor optimal.

LensShift for fleksibel montering
Som noget usædvanligt på en DLP-projektor har W7000+ LensShift-funktion. Det betyder, at du kan opnå et perfekt centreret og vinkelret billede på dit lærred, også selvom du ikke har mulighed for at placere projektoren helt optimalt, for eksempel på grund af en bjælke i loftet. Med LensShift kan du forskyde linsen i både lodret og vandret plan, så billedet kommer 100% på plads helt uden brug af kvalitetsødelæggende keystone-korrektion. LensShift-funktionen på W7000+ tillader endda en væsentligt større forskydning end på flere konkurrerende produkter. Du får samtidig hele 1,5x manuel zoom til at klare den sidste tilpasning af billedstørrelsen. ( fra hifi klubbens hjemmeside)

Mvh Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:01
Epson tw-3200 har også lens shift, blot til orientering.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

En
LensShift for fleksibel montering
Som noget usædvanligt på en DLP-projektor har W7000+ LensShift-funktion. Det betyder, at du kan opnå et perfekt centreret og vinkelret billede på dit lærred, også selvom du ikke har mulighed for at placere projektoren helt optimalt, for eksempel på grund af en bjælke i loftet. Med LensShift kan du forskyde linsen i både lodret og vandret plan, så billedet kommer 100% på plads helt uden brug af kvalitetsødelæggende keystone-korrektion. LensShift-funktionen på W7000+ tillader endda en væsentligt større forskydning end på flere konkurrerende produkter. Du får samtidig hele 1,5x manuel zoom til at klare den sidste tilpasning af billedstørrelsen. ( fra hifi klubbens hjemmeside)

Mvh Kim

W7000 giver ikke så stort billede, selv om den har 1x5x zoom. Det kommer an på brændvidden på linsen...
Til orientering har en Epson TW3200 2,1x zoom...
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 19:15
Supergris sorry var mig som ikke formuleret mig ordentlig, jeg mente ikke han skulle købe en w7000 da er over hans budget, var bare kopieret fra hifi klubbens hjemmeside for at forklare hvad lensshift var
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 22:22
Dejligt med en masse hjælpsomme mennesker Smile

W1070 er da godt nok billig, og jeg kan se på nogle af de andre tråde at den også leverer et godt billed. Men hvad med støjniveau, det bliver nok nødvendigt med en støjsvag projektor da jeg skal sidde lige nedenunder den. 

TW3200 kunne også være en mulighed, jeg kan ikke rigtigt finde ud af de dB. Kan se den er på 22 dB, på eco mode, hvor W1070 er på 30.

Mvh. Faurholdt

Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Faurholdt Faurholdt skrev:

Dejligt med en masse hjælpsomme mennesker Smile

W1070 er da godt nok billig, og jeg kan se på nogle af de andre tråde at den også leverer et godt billed. Men hvad med støjniveau, det bliver nok nødvendigt med en støjsvag projektor da jeg skal sidde lige nedenunder den. 

TW3200 kunne også være en mulighed, jeg kan ikke rigtigt finde ud af de dB. Kan se den er på 22 dB, på eco mode, hvor W1070 er på 30.

Mvh. Faurholdt

db er angivelse af støjniveauet. Og uden at kende de nævnte maskiner IRL, så kan jeg fortælle at der er en markant forskel på støjen fra de to maskiner alene ud fra tallene. Et fald på 3 db, svarer til en halvering af lydniveauet/støjen.

MVH
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 08:41
Epson har et ry for at lave de mest støg svage projektorer i den pris klasse, så du bør absolut overveje TW3200. Du kan finde masser af poster på dette forum, hvor folk er rigtig glade for netop den projektor (hvis du da kan bruge personlige oplevelser til noget) :)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu