|
Rippe/konvertere DVD=Dårlig kvalitet?! |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-December-2013 kl. 19:47 |
Jeg har rippet hele min dvd samling med DVDFAB på en 30 dages prøvetid af programmet.
Jeg har rippet og konverteret til MKV og lagt dem på en ekstern HDD, så jeg kan afspille filmene via min WD Play til min stuebif. projektor/110" lærred. Tjekkede på pc´en at de var i ok og kunne afspilles. Men blev kedelig overrasket da jeg prøvede at afspille flere film i stuebiffen. Kvaliteten er desværre ikke DVD kvalitet! ![]() ![]() Kvaliteten må være blevet ringere af at blive rippet og konverteret til MKV eller er det mig som gør det forkert??? Planen var at slippe for at have DVD´erne til at ligge fysisk. Og have dem alle lagt på en HDD uden extramateriale, menuer og kun med org.sprog og danske undertekster. Please help.. ![]() |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu kender jeg ikke DVDFAB, idet jeg selv bruger MakeMKV. Kvaliteten bliver jo kun ringere, hvis du vælger at komprimere dine film. Med MakeMKV bliver de ikke komprimeret, og jeg er sikker på at det samme kan gøres med DVDFAB.
Hvor meget fylder dine film? Mine fylder 3-5 Gb. Det kan også være din WDTV hvor opløsningen ikke er sat korrekt. Det kan godt drille lidt. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
Kan det være din pc som bare ikke egner sig til afspilling.
Eller bruger du andet som afspiller. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
giv lige et bud på hvad en af filmene fylder? - en normal DVD mit alles ligger på mellem 7 og 12GB, når den bliver kørt som 1:1 kopi uden menuer og alt ekstramateriale ligger vi typisk på en 4-6GB for en DVD-film. Alt andet betyder at du har lavet en konvertering af filmen med en ny komprimering og det er sandsynligvis til en meget meget kraftig komprimering. (den har garanteret lavet dem "kompatible" til mobile enheder.
Som U2pia siger - brug makemkv - det laver en 1:1 kopi og den kan ikke genkomprimere, så du får den samme kvalitet der var. Når det så er sagt, så undskyld jeg siger det, men DVD på et 100" lærred vil give alvorlige pixelering, der er simpelthen ikke nok pixels i 720x576 som der i det format. du kan jo selv regne ud hvor stor hver pixel er når du siger 90"/720 :-) |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7132 |
En dvd kan da ikke komme til at fylde 12gb
8.5gb er vist grænsen for dual layer dvd skiver |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
Uha..
Kan se at alle mine ca. 80 titler fylder typisk lidt under eller lidt over 1 GB!.. Øv. Sikken et spild af tid ![]() Mon ikke at det primært er derfor kvaliteten ikke ser godt ud på en stor skærm?.. Jeg har nu hentet Makemkv programmet og er i færd med at indlæse en dvd. Er ikke helt klar over step by step med det program for at få den til at lave en kopi 1:1 kun med dk tekst og uden alt andet diller daller... Redigeret af supermule - 19-December-2013 kl. 21:48 |
|
![]() |
|
Makedvd skulle lave 1:1 kopi
Men film på 1gb. Passer til ipad størrelse |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19567 |
Jo! Klaus |
|
![]() |
|
Har fået lavet en kopi via Makemkv. Den fylder så 5,7GB. Det tegner fint.
MEN hvordan finder man ud af at få ekstramateriale osv. valgt fra?? Der er jo ingen grund til at kopiere det med? I det her tilfælde var det 3 titler/filer i alt. Kunne godt se at den største var filmen, men de 2 andre på hver 2-350mb kunne jeg ikke se hvad indeholdt og valgte derfor at kopiere det hele. Bagefter kunne jeg så se ved afspilning af de enkelte filer at der var tale om ekstramateriale(interviews/trailer) og slettede de 2 filer i outputmappen. Kan dette ikke gennemskues inden man trykker på start? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
fx ved at læse manualen? http://www.makemkv.com/onlinehelp/
|
|
![]() |
|
Touché ! ![]() Kan godt afspille film-filen som hedder "title00.mkv" på GOM playeren på pc´en. Men kan ikke afspilles på min WD Play?! ![]() Hvordan kan det nu være?? Kunne godt med de kopierede komprimerede MKV film som jeg lavede via DVDFab.. Redigeret af supermule - 19-December-2013 kl. 23:10 |
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 339 |
Hvordan afspiller du dine film?
Sætter du en ekstern harddisk til din WD PLAY og afspiller fra Local Drive? I MakeMKV kan man vælge en WDTV profile. Jeg ved ikke hvad forskellen er, men jeg har aldrig haft problemer med afspilning af film rippet med MakeMKV på min WD TV LIVE. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |