|
Uheld med iPhone 5, kan det fikses? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-December-2013 kl. 13:21 |
Jeg kom i går til at vælte en kop kaffe ud over min iPhone 5, øv! Jeg synes jeg fik den slukket og tørret hurtigt af, men åbenbart ikke hurtigt nok, for i dag virker den nemlig ikke optimalt.
Jeg kan ikke høre hvad folk siger når jeg sætter den til øret, men hvis jeg sætter medhør/højttaler på, så kan jeg godt hvad folk siger, altså ud igennem den anden højttaler. Det sjove er så, at højttalere virker fint når jeg snakker med folk, men ellers virker den ikke, og jeg har selvfølgelig sikret mig den ikke er på lydløs. Men musik, ringetoner, filmklip osv. osv. kommer der ikke lyd ved, og hvis jeg skruer op og ned på siden, så tror telefonen at der er hovedtelefoner sat i, da jeg regulerer lydstyrken for hovedtelefoner. Er det fordi jeg har fået kaffe i telefonen, eller kan man fikse det på en eller anden måde?
|
|
|
|
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øv hvor surt ..Jeg ville ryste alle de dråber vand ud man kan , og så lægge den ind i ovnen . Prøv med 50 grader i 2-3 timer...
MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Læg den på en varm radiator!
Hvis der ikke er sukker og mælk i kaffen, skulle der være en chance... Redigeret af Kampus - 26-December-2013 kl. 13:32 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ovn og radiator er for sent, den er tørret siden i går.
Du har fået kaffe ind i hovedtelefonstikket og nu tror telefonen at der er hovedtelefoner koblet til hele tiden og derfor slår den "ørehøjttaleren" fra. Den skal adskilles og renses i destilleret vand eller sprit. Der er masser af udbydere af den slags reparationer eksempelvis http://phonehospitalet.dk/iPhone-5-Vandskade-reparation Klaus |
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Så hvis radiator og ovn er for sent, vil det så sige jeg må tænde min telefon igen? For jeg må indrømme jeg var lidt fuld da det skete, så fik den ikke slukket med det samme, så skadet er sikkert sket?
Men jeg må lige undersøge det link Klaus smider. |
|
|
|
Claus P
Super bruger Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle foreslår at man lægger den slukkede tlf i en pose ris et par døgn. Det skulle trække fugten ud.
|
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jeg også prøve, men telefonen har jo været tændt nu og det er 12 timer siden det skete, men det er da et forsøg værd :)
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den med risen er meget udbredt, det hjælper bare ikke noget.
Hold den slukket og find en reparatør i nærheden. Klaus Redigeret af KlausDM - 26-December-2013 kl. 17:13 |
|
Claus P
Super bruger Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om den med risene virker ved jeg ikke, så meget erfaring har jeg ikke med våde telefoner, men det koster kun risene at prøve. Så skulle jeg være uheldig vil jeg da gøre forsøget.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Derfor skal man gemme de små Silica poser der ofte ligger ved elektronik. De suger fugten til sig! Så i en frysepose med tlf sammen med en håndfuld Silica poser.
Redigeret af Kampus - 26-December-2013 kl. 18:07 |
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er ikke vandet/fugten, men det der har været i vandet/fugten af andre ting og sager. Derfor bruger man destilleret vand til at gøre elektronik rent i.
Elektronik (som eksempelvis en iPhone) tager ikke skade af at være tændt nedsunket i destilleret vand. Men er det nu kaffe (eller endnu bedre end irish coffe) der er i telefonen, så tørrer vandet ud, mens alle "restprodukterne" bliver i telefonen og bliver ved med at drille. Nogle restprodukter er ledende i tør tilstand, andre i fugtig. Disse vil så (uanset om telefonen har været begravet i ris eller sillica) suge fugt næste gang telefonen er i en varm lokke eller lignende og give problemer igen. Derfor: Få den renset. Klaus |
|
ladiesman217
Funktioner
Tak(0)
|
Underligt, pludselig så virker lyden igen, og den har bare lagt standby på sofabordet, da jeg var indstillet på at prøve på at få den fikset, men pludselig så modtog jeg en sms med lyd, og nu kan jeg også høre noget igen når jeg ringer.
Men måske jeg skulle få den renset alligevel, for måske det kommer til at drille igen?
|
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |