|
granitplade til fronthøjtaler. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:58 |
|
Jeg tænker der må være andre end mig med store højtalere som
ikke har lyst til at ødelægge ens fine trægulv J |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Snak med en lokal murermester, eller entreprenør. For mit vedkommende kostede det en omgang rundstykker for 3 fliser, så har til begge fronter og sub.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Jeg kunne måske også bruge et par plader til mine XTZ Divine 100.49. Lige nu står de på spikes med tablets under. Det giver en stor forbedring i forhold til da de stod direkte på trægulvet. Men diverse møbler og glas i den anden ende af stuen kan stadig rasle lidt ved høj volume.
Det jeg så frygter lidt ved en granitplade + spikes er at højttaleren måske bliver lidt for høj, og det kan påvirke lydbilledet negativt: -/ Sikkert ikke et problem på diamond, da de ikke er så høje. |
||
![]() |
||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
|
Det handler jo mere om at få højtaleren koblet fra gulvet, end at beskytte gulvets overflade.
Tip: Brug RIGTIGE fortovsfliser, i stedet for noget "tøset" granit eller marmor. Råt beton ser tæske godt ud sammen med lækkert hi-fi grej, og de ligger på 65-115kg. stykket, afhængigt af mål og tykkelse!
![]() Redigeret af Henrik Nygaard - 29-Oktober-2014 kl. 10:20 |
||
![]() |
||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
|
God ide med muremesteren, det prøver jeg..
Jeg tænker ikke at pladen skal være flere cm høj.. Så tynd som muligt, men stadig med bæreevne nok til at kunde holde til vægten.. Og din XTZ er lige 9cm højere end mine, så det er selvfølgelig også lidt.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Hvis det skal være granitplader, tror jeg det billigste er at købe parassolfødder. Men jeg synes nu at et par betonfliser til 20kr/stk ser fine ud i et moderne hjem.
Hvis du "nøjes" med at lægge en tynd klinke under pga højden på højttaleren, får du ikke den ønskede afkobling fra gulvet. Du skal ha tyngden fra betonflisen, som typisk er 15-20 kg for 40x40, 50x50 cm. |
||
![]() |
||
|
altså, de behøver ikke være granit.. Jeg tænkte det bare være pænere end en alm. fortovs flise :)
|
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|
Jeg har brugt betonfliser under mine gulvhøjtalere i stuen. Jeg har sprøjtemalet dem i en mørk grå farve, for at undgå at de afgiver støv og for at de skal være ensfarvet over det hele. Synes selv det ser ret godt ud, og så matcher det mit anlæg setup godt.
|
||
![]() |
||
|
kan du prøve at smide et billed op?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Go ide! Er der nogen der ved hvor man kan købe korkfliser til at klistre på undersiden af betonfliserne? Flytter nemlig ind i ny lejlighed med flot lakeret askeparketgulv. |
||
![]() |
||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
|
![]() Redigeret af Henrik Nygaard - 29-Oktober-2014 kl. 12:47 |
||
![]() |
||
|
Hvor køber man det? Evt kan en masoniteplade sikkert bruges. Skal så bare ha spraymaling på kanterne. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |