|
Væg i stedet for lærred? |
Besvar |
Forfatter | |
'DLG'
Super bruger Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2015 kl. 11:28 |
Hej projektorfolk.
Da min kæreste igennem 9 år har valgt at sige tak for kampen, står jeg nu og skal sælge huset. Her har jeg haft et 120" lærred hængende, men den lejlighed jeg har kig på nu, er kun 4 meter på tværs af stuen, og med glasparti for enden, så går det ikke på den lange led. Og min Optoma HD20 kan ikke fylde hele lærredet ud på 4m. Så jeg tænker bare at smide det op på en filtet hvid væg. Og her kommer mit spørgsmål så. Hvilken glans, 5 eller 10, vil give det bedste billede? Ved godt at det ikke er optimalt, men vil nødigt undvære projektoren når jeg flytter.
|
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2434 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg brugte Cempexo, der et en hvid cementmaling på pulver. Det har været fremragende. Du kan dog ikke smøre direkte ovenpå eventuelt værende plastikkirurgi, men på pudset overflade. Men cempexo kan også være en indikator for valget af glans på en anden maling.
Redigeret af bentpetersson - 03-Januar-2015 kl. 11:40 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
'DLG'
Super bruger Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret men det skal være alm maling på en filtet væg, da det skal være en nem løsning da jeg kun regner med at bo der i et par mdr.
|
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7101 |
Funktioner
Tak(0)
|
En voks dug fra ikea . Sættes op med tegnstifter !
Vi var vist flere der brugte den løsning for år tilbage her på forum. Incl mig. |
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor ikke eksperimentere lidt med nogle farveprøver og mal halvdelen af billedområdet med høj glans og den anden med lav glans - du kan eventuelt også prøv hvid kontra grå maling.
Mvh
|
|
E100
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Funktioner
Tak(0)
|
Brug så lav glans som muligt, høj glans vil bare afsløre alle ujævnheder i væggen og fjerne fokus fra filmen især ved panoreringer
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et pænt Mathvid Rullegardin, 2,20M bredt Kr. 800,- |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flügger IN-180 Stromboli Grey farveprøve evt 2-3 bøtter.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |