|
Hvor ofte skifter I projektor? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
Himan
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2015 kl. 10:21 |
Ja, det lyder måske lidt nysgerrigt, men skifter I ofte projektor og hvorfor? Køber I bedst af de billige eller bare den bedste i har råd til?
Siden 2003 har jeg haft 4 projektorer og kommer nok til at skifte snart igen. Efterhånden synes jeg dog det begynder at blive lidt for meget, at en projektor kun er her ca. 3 år inden den bliver skiftet. TV er dog en del billigere at holde i huset. For sjov har jeg regnet ud, at projektorer alene i indkøb siden 2003 har kostet mig ca. 390,- kr om måneden, mens TV (2 stk.) har kostet ca. 105,- kr./mnd. Jeg spørger fordi jeg overvejer om jeg selv synes det er en rimelig disposition og om jeg ville kunne leve med kun at have et TV til at se film på. Så lidt input fra andre kunne måske give stof til eftertanke. Mit projektor-CV ser således ud: 2003 Infocus X1. Solgt pga. støj og ønsket om HD. 2006 Sanyo Z4. Skiftet ud pga. slidte paneler og ønsket om fuld HD. 2009 Benq W5000. Skrottet pga. defekt som ikke kunne repareres. Var ellers en dejlig maskine. 2012 Optoma HD33. Lever endnu, men er begyndt at støje mere. En smal mystisk stribe deler billedet i to, så den har nok ikke længe igen. |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
købte en Z3000 for 5+ år tilbage... måske længere...
1080p gav 15.000 for drengen, den triller stadig, var tæt på en AE6000 men da jeg sad side by side, så synes jeg ikke forskellen var stor nok, derudover så var der mange der havde issues. Min Z-3000 har fin billedbehandling kører 5:5 pulldown, så den hakker ikke ved 24p men ikke smooth motion, og den har Lens shift, og siger stadig næsten intet ved drift.. har haft svært ved at finde disse features.. og den står stadig KNALD skarp som 1080p projektor, men der er så også kun en 600-800 timer på den. |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har siden 2003 ejet 4 projektorer. En Sanyo z3 og 4 forskellige Panasonic. Jeg har ikke oplevet at nogen af mine har været defekte, dog har jeg fået renset den ene Panasonic gratis hos fabrikanten. Jeg har solgt dem igen til ca. 50% af nypris.
Så jeg synes, at det lyder som om du har været uheldig. |
|
Benu
Guld medlem Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kører på min første projektor Sanyo Z4 fra omkring 2005, skiftet pære en gang, den nuværende har kørt 5900+ timer, men er selvfølgelig på sidste vers, projektor larmer betydeligt mere end i starten, den bliver brugt næsten dagligt.
Tror også du har været ret uheldig. |
|
Den Ben
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger stadig min Sanyo Z5 fra slut 2007. Den blev købt lettere brugt, og har omkring 1800 timer på pæren.
|
|
Himan
Junior bruger Oprettet: 24-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til Rasmusdc.
Ja, jeg har ikke regnet med hvor mange timer mine har kørt. Men den nuværende har kørt ca. 1800 timer på 2½ år, så mit forbrug er noget højere end dit. Oplevelsen af at se film bliver nok noget større, hvis ikke forbruget er så højt :-)
Redigeret af Himan - 02-Marts-2015 kl. 11:47 |
|
Himan
Funktioner
Tak(0)
|
til dr gonzo.
Måske har jeg været uheldig. Måske har jeg også været en kende kritisk mht. panelslid og støj. På et tidspunkt da James Bond stod på ski, var sneen rød i den ene side og blå-grøn i den anden side af billedet. Og mine dlp-ere har bare støjet mere og mere med tiden, hvilket måske ikke er så unaturligt!? Dit forbrug af projektorer ligner mit - jeg har bare solgt to af mine til hhv. 1000,- og 500,- kr. Så "tabet" har været en del højere. Nyprisen på hver af mine har været fra 11.000 - 15.000. |
|
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der er ærgerligt at mange apparater ikke kan repareres, eller i det mindste bliver dømt ude af forhandlere der hellere vil sælge en ny. Man kan nok leve med det hvis det er budgetmodeller, men der er ikke rigtig noget der tyder på at man ar bedre stillet hvis en af de dyrere modeller går i stykker. Ved ikke om projektorer er mere tilbøjelige til at få defekter, men mange af dem virker i hvert fald som noget billigt skrammel.
Når min tw3200 ikke kan mere, eller om et par år eller tre, så er vi nok ved at være der henne hvor 65+" TV er så langt nede i pris, at jeg tager det i stedet for en ny projektor. En TV skærm er bare så meget nemmere i hverdagen og er langt mindre afhængig af om man får mørklagt helt, om lærred er i orden OSV. |
|
Himan
Funktioner
Tak(0)
|
til Benu:
Det er imponerende med en Z4 i ca. 10 år og med så mange timer på panelerne - det er opmuntrende at høre det kan lade sig gøre. |
|
NotInLove
Junior bruger Oprettet: 24-Januar-2015 Sted: thorsø Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har haft 3 siden 2009.
Mener det var en 3M - ret mig hvis det ikke hedder det - mener kun opløsningen var 4:3 800x600. startede ud med den da jeg ville se om det var noget for mig med en "hjemme bio" Udskiftede den til en Infocus in78 da jeg faldt for det og ville have større opløsning. Udskiftede den til min nu elskede BenQ sw1070 da jeg ville afprøve 3D og have FullHD - dog ikke sket endnu :@ ... |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skiftede tit... Indtil jeg købte en JVC
HD550 udviklede den velkendte pink stripe og blev udskiftet med en X35 Den har snart 1800 timer på bagen |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Himan
Funktioner
Tak(0)
|
kaizer: Det er heller ikke helt dårligt. Står den til udskiftning eller skal den køre endnu længere? Jeg tror ikke nogen af mine har været over 2000 timer før udskiftning.
Trumle: Jeg overvejer også TV af samme årsag. Selvom der er et spring fra +100" ned til et TV på måske 70". Tw3200 er en rigtig fin maskine, som jeg ind i mellem ærgrer mig over, at jeg ikke selv købte. Jeg kender en der har en og den er dejlig stille og giver et rigtig fint billede efter min mening. NotInLove: Det lyder som om du er tilfreds med din BenQ. Kan den )på nær opløsningen) hamle op med IN78? IN78 var da vist en prisklasse eller to højere end din BenQ!? |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |