|
Muligvis defekt HDMI board i Onkyo |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Marts-2015 kl. 13:49 |
Hej Alle
I går oplevede jeg at min Onkyo 875 ikke kan vise nogle af de tilkoblede kilder. Dvs. min Blu-ray og NUC ikke vil vises på min projektor. Forstærkeren siger bare intet signal. Det skal siges at det før har virket men forstærker konfigurationen så det er ikke der den ligger. Jeg har desuden for en god fejlfindings skyld prøvet at bytte om på kabler og indgange/konfiguration uden det løser udfordringen. Min forstærker bliver ved med at sige intet signal på alt tilsluttet via HDMI. Når jeg kalder mit onscreen display frem fra Onkyo'en bliver det fint vist på min projektor. Så udgangen virker. Jeg har googlet lidt og kommet frem til at det kan skyldes et defekt HDMI board. Det er åbenbart en kendt fejl på Onkyo. Se evt. her: http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1246078-how-diy-tx-sr576-tx-sr606-etc-hdmi-daughterboard-repair-dummies.html#/forumsite/3207/topics/1246078 Jeg vil derfor hører om der er andre der har oplevet fejlen på en 875 samt om der er nogen der kender til en form for guide til hvad der skal skiftes og hvordan det gøres på min model? Google kan ikke rigtig hjælpe mht. 875 modellen. Jeg vil være EKSTREMT taknemmelig hvis nogen kan hjælpe - Jeg savner min bio rigtig meget På forhånd 1000 tak for hjælpen ![]() ![]() \Søren Bundgaard P.S. er der nogen der kender et fornuftigt værksted/privat person der kan hjælpe vil jeg også gerne hører om det. |
|
![]() |
|
hillig ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2008 Status: Offline Point: 108 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Jeg har samme problem med min Onkyo 875 - meget ustabil på HDMI-portene. Tænd/sluk hjælper somme tider... Men bliver dårligere og dårligere - ser det ud til.... Den er dog p.t. pillet fra for at stå i skammekrogen :( |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Onkyo kører en udvidet garanti på nogle modeller, hvor de repareres uden omkostninger:
Fandt linket heri: Tjek om I er dækket der igennem. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Surt at hører hillig. Min startede også sådan for ca. 6 måneder siden. Den er nu helt død på HDMI indgangene
![]() JørgenT. Den er desværre ældre en den dato og derfor ikke dækket. Jeg har tjekket i går. Men tak fordi du var OBS \Søren
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er desværre sådan det er på NAD og Onkyo. Det er ikke blevet bedre på nye modeller. Forstår simpelthen ikke, at de to bliver ved med at køre med så høj fejlrate.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det kræver et nyt HDMI-board, som sidder øverst i receiveren tjek evt. YOUTUBE, der ligger guides til diverse ONKYO-receivere.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Så har jeg læst og læst og fundet et par billeder af min 875. Så nu ved jeg hvad der skal skites.
Jeg melder naturligvis retur med status hvis/når det lykkedes \Søren |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Må jeg ikke lige stille et spørgsmål i forlængelse.
Købte en brugt 875'er for en måned siden og jeg har rettet hdmi indgangene. Men det er ligesom om den "glemmer" opsætningen næste gang jeg tænder receiveren. JEg skal så igen definere hdmi indgangene i setup. Er det også en de af det her hdmi issue, eller ligger fejlen et andet sted? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er også fejl i HDMI-board. Om det er dækket under samme garanti, må du spørge Onkyo om.
|
|
![]() |
|
Så har min genbo lodet og nu kører den igen. Pris 35,-
|
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Kunne du ikke smide et link til hvor du købte dine "capasitatorer". Hvor mange måtte du udskifte? Jeg må også ud i det da jeg bliver vanvittig af at måtte genstarte hver gang jeg tænder receiveren.
|
|
![]() |
|
Hej
Her kan ses hvad der skal skiftes. Hvis det ikke lykkedes med at overføre dem kan de ses ca. 40% nede på denne side: dem jeg udskiftede med er disse: ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |