recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AT lærred og "bag dug"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AT lærred og "bag dug"

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AT lærred og "bag dug"
    Sendt: 25-Marts-2015 kl. 17:36
Så er tiden kommet til et AT lærred, men da jeg er grøn på området har jeg nogle spørgsmål.

Er det nødvendigt at sætte noget bagved lærred, noget sort stof for at ta genskin..?

har hørt godt om Seymour XD men hvor købes det nemmest..?

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 17:43
Jeg bruger ikke backing på mit AT-lærred og havde aldrig problemer. Efter jeg har fået nye højttalere, sidder compression driveren lige i en højde, så man kan ane den gennem lærredet i bestemte scener med meget lys. Øv!

Så om det er nødvendigt eller ej, afhænger af hvad du har bag lærredet. Compression drivers er sølvfarvet og har genskind, hvilket er slemt. Hvis alle enheder på MK er sorte, vil jeg ikke mene, at det er nødvendigt (medmindre der sidder et logo med genskind eller lignende).

Og fedt at du går AT-vejen forresten. :)

Redigeret af Jonas_h - 25-Marts-2015 kl. 17:46
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 17:48

Der er ingen logoer, alle enheder er sorte og væggen bag lærred bliver også malet matsort.

Jeg prøver lige at få fikset nogle beslag så jeg kan få rammen 32.5 cm ud fra væggen og så ligger jeg ud med noget meget lysegråt stof som lærred, så får jeg en fornemmelse af hvordan det bliver.

Redigeret af strecker - 25-Marts-2015 kl. 17:50
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 17:51
Du kan komme forbi mig og se et Seymour XD-lærred in action. Jeg bruger ikke sort stof bag, og har ingen problemer med genskind eller gennemsigtighed. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 18:12
Dette er hvad jeg har i min bio: http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=291
Bemærk at prisen er pr. m2 og ikke pr. løbende meter. 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Du kan komme forbi mig og se et Seymour XD-lærred in action. Jeg bruger ikke sort stof bag, og har ingen problemer med genskind eller gennemsigtighed. 

Tak for invitationen Gonzo, det kan meget vel være at jeg benytter mig af tilbudet.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Dette er hvad jeg har i min bio: http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=291
Bemærk at prisen er pr. m2 og ikke pr. løbende meter. 

Jeg frygter at strukturen er for grov til min bio Jonas.
Kommer til at sidde 2.8 meter fra lærred.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 18:52
Jeg tror sgu du bliver nød til at teste.. Jeg har aldrig brugt black backing og har heller aldrig oplevet problemer med det.. Har en Enlightor 4K dug.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 18:55
med kun 280cm til lærredet, vil jeg ikke anbefale XD, jeg tror at strukturen er for grov. Du bør nok kigge på deres UF-lærred i stedet. Men du er som sagt velkommen til at kigge forbi, og vurdere det selv. Jeg har også en prøve liggende af UF-lærredet.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 19:28
Jeg har samme dug som Jonas, og har samme problem.. MK logoet kan anes i bestemte lyse scener. Ikke noget man ser i alle film, og derfor ikke noget jeg goder gøre noget ved..
Husk godt med iso bag højttalerne. Bruger selv 200mm for at komme SBIR issues til livs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 19:30
Jeg tror jeg starter ud med et ganske almindeligt stykke stof fra den nærmeste stof2000, indtil jeg har fundet den korrekte størrelse, afstand osv..

Hvor stor afstand skal der være mellem højttalere og lærred ?

Og nogle der ved hvor man kan købe Veltex eller noget ligene på metermål.?

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Jeg har samme dug som Jonas, og har samme problem.. MK logoet kan anes i bestemte lyse scener. Ikke noget man ser i alle film, og derfor ikke noget jeg goder gøre noget ved..
Husk godt med iso bag højttalerne. Bruger selv 200mm for at komme SBIR issues til livs

Isolering..?
Højttalerne bliver sat på vægbeslag, og så kommer lærredet til at "svæve" foran.
Det er ikke en lukket baffelvæg jeg skal lave.
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu