recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung skærm gik ud og er død?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung skærm gik ud og er død?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung skærm gik ud og er død?
    Sendt: 14-April-2015 kl. 20:34
Hej,

Jeg har en efterhånden 4-5 år gammel Samsung skærm SyncMaster B2430HD som bare har kørt som den skal. Jeg har været rigtig glad for den, og billedet har været ganske fint.

Men så her til aften tændte jeg for min computer, satte den til at installere et program og gik ud efter en kop kaffe. Da jeg kom tilbage kørte min computer stadig, men skærmen var sort. Ingen respons. Det var gået og død.

Jeg har testet med 3 forskellige strømkabler og i 3-4 forskellige stikkontakter, og den er bare død. Den vil ikke tænde eller noget som helst.

Jeg har hverken tabt den eller hældt vand i den. Kan den virkelig bare brænde sammen uden videre? 
          
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 20:52
Ja det er helt normalt.

Og det er jo flot levetid af en samsung skærm ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 21:08
Altså helt normalt, som i helt normalt? De er måske "programmeret" til at stå af efter en 4-5 år som man hører om? 

Ej, mærke-krig til side, men det er måske et kendt fænomen, og der er ikke noget at gøre?

Det er en skærm der har både TV-tuner og PC-skærm funktion.

Redigeret af ladiesman217 - 14-April-2015 kl. 21:08
          
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 21:25
Uden at kende lige din skærm, lyder det til at være strømforsygnings fejl.

Altså sikkert noget med defekte lytter, kan sikkert laves for få penge i reservedele, men arbejdsløn gør det måske for dyrt.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 21:30
Mit JVC stoppede også pludselig. Prøvede med en ny fjernbetjening men intet hjalp. Der er jo mange dele - så ja en dag er der et eller andet der står af.
Det skete også i gamle dage, men det sker nok lidt hurtigere og oftere nu om dage. Jeg havde selv en monitor dengang som gik i sort og som blev fixet til ingen penge. Dengang var der flere som reparerede TV osv. Men det kan jo ikke betale sig nu om dage med de lønninger vi har.
Men du har vel afprøvet alle kabler og ikke kun strømkabler?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2015 kl. 23:25
Det lyder bare vildt den pludselig kan gå i sort. Den startede fint op og kørte i et par timer inden den stod af.

Hvad mener du med at prøve alle kabler? Der er kun et kabel til strøm så vidt jeg ved og jeg har prøvet alle dem jeg kan finde her hjemme fra alt mit elektronik, og der er intet tegn på liv. Helt dødt.

Har også prøvet med to forskellige fjernbetjeninger og touch panelet foran, men tv'et/skærmen er som sagt helt dødt.

Hvis det skal laves så skal det godt nok være billigt, da man jo kan købe en ny skærm i dag til næsten ingen penge.

Redigeret af ladiesman217 - 14-April-2015 kl. 23:27
          
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 04:18
Så,sidder selve kabler til billedet nok løst enten ved pc eller skærm eller så gør det nok ikke
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 08:56
Det er hverken mit grafikkort i computeren eller kablet der er noget glat med, for jeg kører med en anden skærm nu, som virker fint.

Det der er problemet er at min skærm gik bare ud, og den tænder slet ikke. Som om den er stået fuldstændig af bare med et fingerknips. Mega underligt, men er det et kendt fænomen?
          
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:03
Ja, det fænomen er velkendt. Det kaldes planlagt forældelse Wink

Redigeret af Stampe - 15-April-2015 kl. 09:04
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:15
Hvis det havde været en Panasonic skærm ville det aldrig have været sket! Jeg har selv en fra det 14 århundrede som stadig kører, den har dog jævnligt lidt problemer med især DVI. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:23
Så det med "planlagt forældelse" er altså ikke en joke? Det er virkelig noget de gør, eller hvad? Jeg undrer mig bare, for jeg har en anden Samsung SyncMaster CRT skærm, som nok er omkring 15 år gammel, og den kører upåklageligt?

Jeg har hørt om "planlagt forældelse" ved printere, men det sker sikkert også ved skærme så. Men går den virkelig bare ud, sådan på et split sekund? Jeg troede at det ville komme sådan lidt efter lidt, hvor den til sidst må give op. Lidt som en printer der dør lidt efter lidt.
          
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2015 kl. 09:39
Det er måske lidt hårdt at kalde det "planlagt", men det er kendt, at de forskellige producenter bruger billigst mulige komponenter (folk vil jo ikke betale for kvalitet), og disse har altså en dårligere kvalitet/holdbarhed end de dyrere.

Og hvis bare komponenten de ender med at købe kan holde i mindst 2 år i snit, så skulle da pokker om de vil betale mere for en, der kan holde i 3 år, når de ikke behøver det...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu