|
Samsung skærm gik ud og er død? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2015 kl. 20:34 |
Hej,
Jeg har en efterhånden 4-5 år gammel Samsung skærm SyncMaster B2430HD som bare har kørt som den skal. Jeg har været rigtig glad for den, og billedet har været ganske fint. Men så her til aften tændte jeg for min computer, satte den til at installere et program og gik ud efter en kop kaffe. Da jeg kom tilbage kørte min computer stadig, men skærmen var sort. Ingen respons. Det var gået og død. Jeg har testet med 3 forskellige strømkabler og i 3-4 forskellige stikkontakter, og den er bare død. Den vil ikke tænde eller noget som helst. Jeg har hverken tabt den eller hældt vand i den. Kan den virkelig bare brænde sammen uden videre?
|
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det er helt normalt.
Og det er jo flot levetid af en samsung skærm ;-) |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Altså helt normalt, som i helt normalt? De er måske "programmeret" til at stå af efter en 4-5 år som man hører om?
Ej, mærke-krig til side, men det er måske et kendt fænomen, og der er ikke noget at gøre? Det er en skærm der har både TV-tuner og PC-skærm funktion.
Redigeret af ladiesman217 - 14-April-2015 kl. 21:08 |
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Uden at kende lige din skærm, lyder det til at være strømforsygnings fejl.
Altså sikkert noget med defekte lytter, kan sikkert laves for få penge i reservedele, men arbejdsløn gør det måske for dyrt. |
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Mit JVC stoppede også pludselig. Prøvede med en ny fjernbetjening men intet hjalp. Der er jo mange dele - så ja en dag er der et eller andet der står af.
Det skete også i gamle dage, men det sker nok lidt hurtigere og oftere nu om dage. Jeg havde selv en monitor dengang som gik i sort og som blev fixet til ingen penge. Dengang var der flere som reparerede TV osv. Men det kan jo ikke betale sig nu om dage med de lønninger vi har. Men du har vel afprøvet alle kabler og ikke kun strømkabler? |
|
![]() |
|
Det lyder bare vildt den pludselig kan gå i sort. Den startede fint op og kørte i et par timer inden den stod af.
Hvad mener du med at prøve alle kabler? Der er kun et kabel til strøm så vidt jeg ved og jeg har prøvet alle dem jeg kan finde her hjemme fra alt mit elektronik, og der er intet tegn på liv. Helt dødt. Har også prøvet med to forskellige fjernbetjeninger og touch panelet foran, men tv'et/skærmen er som sagt helt dødt. Hvis det skal laves så skal det godt nok være billigt, da man jo kan købe en ny skærm i dag til næsten ingen penge. Redigeret af ladiesman217 - 14-April-2015 kl. 23:27 |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Så,sidder selve kabler til billedet nok løst enten ved pc eller skærm eller så gør det nok ikke
|
|
![]() |
|
Det er hverken mit grafikkort i computeren eller kablet der er noget glat med, for jeg kører med en anden skærm nu, som virker fint.
Det der er problemet er at min skærm gik bare ud, og den tænder slet ikke. Som om den er stået fuldstændig af bare med et fingerknips. Mega underligt, men er det et kendt fænomen?
|
|
|
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Ja, det fænomen er velkendt. Det kaldes planlagt forældelse
![]() Redigeret af Stampe - 15-April-2015 kl. 09:04 |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Hvis det havde været en Panasonic skærm ville det aldrig have været sket! Jeg har selv en fra det 14 århundrede som stadig kører, den har dog jævnligt lidt problemer med især DVI.
|
|
![]() |
|
Så det med "planlagt forældelse" er altså ikke en joke? Det er virkelig noget de gør, eller hvad? Jeg undrer mig bare, for jeg har en anden Samsung SyncMaster CRT skærm, som nok er omkring 15 år gammel, og den kører upåklageligt?
Jeg har hørt om "planlagt forældelse" ved printere, men det sker sikkert også ved skærme så. Men går den virkelig bare ud, sådan på et split sekund? Jeg troede at det ville komme sådan lidt efter lidt, hvor den til sidst må give op. Lidt som en printer der dør lidt efter lidt.
|
|
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Det er måske lidt hårdt at kalde det "planlagt", men det er kendt, at de forskellige producenter bruger billigst mulige komponenter (folk vil jo ikke betale for kvalitet), og disse har altså en dårligere kvalitet/holdbarhed end de dyrere.
Og hvis bare komponenten de ender med at købe kan holde i mindst 2 år i snit, så skulle da pokker om de vil betale mere for en, der kan holde i 3 år, når de ikke behøver det... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |