|
Ny PC skærm, hvad skal man vælge? |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2015 kl. 13:28 |
Hej,
Jeg skal have mig en ny PC skærm, men jeg er lidt i tvivl om jeg skal smide ca. 2.000 kr. eller 1.000 kr. En af mine kammerater anbefalede mig en skærm fra BenQ. 24", 144Hz og med 1 ms. Pris: 2.190 kr. https://www.komplett.dk/benq-24-3d-led-xl2411z/807104#!tab:extra Men jeg faldt samtidig over denne fra Asus. Også med 1 ms. Pris 1.279 kr. https://www.komplett.dk/asus-24-led-vn247h/774684#!tab:extra Jeg kan godt se at den BenQ har DVI port samt den er bedre på Hz, lysstyrke, konstrast og farve, men det har jeg ikke så meget forstand på, så er der en der kan fortælle hvor meget dårligere den Asus er, eller vil det alle dage være en fordel at smide 1.000 kr. mere og få den anden? Skærmen bliver brugt til primært gaming, men også tekstbehandling og andre hverdagsting, men hovedsageligt gaming. Computeren er en high-end fra 2011-2012, så det er vel også begrænset hvor meget jeg kan få ud af en god skærm, eller er det forkert antaget? Jeg kan ikke huske alt hardware, men jeg ved der sidder et GeForce 660 GTX 2 GB kort der i. Tak. |
|
|
|
![]() |
|
Buck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2015 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du bruger skærmen hovedsageligt til gaming, så er de sidste 1000 kr godt givet ud for de 144 hz.
Det gør en STOR forskel, ,men det kommer dog an på hvilke slags spil. Hvis du spiller hurtig spil som fps osv.. Så er det LÆKKERT med de hz. Men hvis du spiller mere Moba, som lol eller RTS som starcraft osv.. Så hellere gå efter en skærm med en ips skærm.. Jeg er kræsen når det kommer til skærme, sys det gør min gaming oplevelse det langt bedre.. Så hvis du har pengene, så brug det mere og få en ordenligt skærm ;) |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Tak for svar!
Der bliver primært spillet WoW og LoL, men også lidt CS:GO, men lige meget hvad så er de 144Hz vel altid lækre at få? En skærm med IPS lyder dyrt? En du evt. kan anbefale?
|
|
|
|
![]() |
|
Flere der har lyst til at byde ind med noget, så er I meget velkomne!
|
|
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Jeg investerede for nyligt i en ASUS PB248Q m/A+ IPS Panel - 1920x1200 - 100% srgb - USB 3.0 hub - HDMI, D-Sub, DisplayPort, DVI-D tilslutning, lagfree og flickerfree, som var nogle af mine keypoints ved valg af ny skærm.
Den er superb til bl.a. gaming, billedebehandling, filmvisning og daglig brug. Den koster så også lidt mere (ca. 2500 kr.) men imo får man meget for pengene. Jeg er ihf. yderst tilfreds, da den lever til de forventninger jeg har til en rigtig god allround skærm.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Hvis du er hardcore (FPS) gamer, så bør du gå efter en skærm med høj refresh rate. Problemet er, at disse typisk er med TN panel, som rent ud sagt står af lort. Et af de få alternativer ville være EIZO Foris FG2421, men så ender vi ved ca. 3000 kroner.
Alternativt ville jeg altid vælge en skærm med et IPS (eller IPS-agtigt) panel og her gør Dells UltraSharp serie sig konsekvent ret godt. Et bud kunne være Dell U2415 til lige omkr. 2000 kroner. ASUS' P serie har for øvrigt ladet sig kraftigt inspirere af Dells UltraSharp serie. ![]() Redigeret af azrael - 08-Maj-2015 kl. 11:32 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Er monsterglad for min u2515h, men det er mere racerbil og D3 den bliver brugt til end FPS. og som Azrael skriver så står det "ultra"skarpt :)
|
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Har også kun godt at sige om Dells Ultrasharp/IPS modeller, de står virkeligt skarpt, og så er mange af dem med 3 års 100% pixelgaranti.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
måske det her kan hjælpe en smule? https://www.youtube.com/watch?v=rwgR4hjc6bo
|
|
![]() |
|
Tak for svar alle.
Efter jeg har set jeres forslag igennem, har jeg lagt mærke til at de IPS skærme som I snakker om fra Dell, de ligger på 6 ms. Er det meget skidt ift. FPS spil som Counter Strike CS:GO? Jeg kan forestille mig det ikke er så vigtigt igen til spil som World of Warcraft og League of Legends samt Diablo 3? Den skærm fra BenQ som jeg linkede til i mit første indlæg har som sagt 1 ms, men der er så rigtigt nok "kun" et TN panel, men står de virkelig godt nok af lort til? Så det er et spørgsmål om at skulle vælge mellem IPS, som ikke har så lav ms eller vælge en TN skærm som har ms på 1? Der er vel fordele og ulemper ved begge? Skal jeg ikke over overveje om min computer overhovedet kan trække en IPS skærm? Den er jo som sagt fra 2012. Hvis valget falder på en IPS skærm, fås der så nogle gode alternativer til Dell skærmen? Det er nok mig der er underlig, men jeg har det sgu lidt stramt med at der står Dell på min skærm
![]() Redigeret af ladiesman217 - 10-Maj-2015 kl. 21:23 |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Det er vel ikke noget en Dymo ikke kan klare? Et lille klistermærke hen over navnet, så er du glad igen..... Klaus |
|
![]() |
|
Nej ellers tak!
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |