|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jacobi1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Status: Offline Point: 93 |
![]() Sendt: 11-August-2006 kl. 10:13 |
Hej Jeg har planer om indenfor et par uger at købe dette LCD TV, men så faldt jeg lige over dette forum, hvor jeg kan se der er mange der har rigtig god forstand på tingene, og det vil da være dumt ikke lige at spørge herinde. Er det et godt TV eller er tiden rendt fra det?? Jeg har hørt at samsung skulle være på vej med en nyere model i samme størrelse, er der nogen der ved noget om det. Jeg har op til max 30000K til køb, så hvis der er nogen derude som mener der er andre TV der er bedre så vil jeg gerne høre om det, men det skal være 46" da jeg har min. 5 m fra stol til TV Jeg har et X-one media center der skal kunne køre sammen med TVét.
På forhånd tak |
|
Mvh.
jacobi |
|
![]() |
|
Tomgun ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Du vil sikkert se at der er en livlig debat om plasma kontra LCD teknologi, hvis du kigger i nogle af de andre tråde inden for de seneste par uger. Nogle af de emner jeg har fanget er følgende Hvilket TV signal har du adgang til? Hvis det er analogt, og du ikke får adgang til et digitalt signal inden for de nærmeste år ville jeg vælge plasma. LCD har svært ved at danne et slørfrit billede på analoge signaler. Mht. placeringen i lokalet skal du være obs. på om der er risiko for in/direkte sollys i skærmen. Plasma med dets beskyttelsesglas giver reflektioner og har svært ved at "slå igennem" i modlys - hvilket ikke er tilfældet med LCD. Check om TVet har de tilslutninger du vil have brug for - der tror jeg nu nok at M serien er godt med. Har du gjort op med dig selv hvad du vil med lyden? Har selv et LE40R75B - der er lyden OK til tale, men ikke musik. Film - well hvis det er Ringenes Herre type film, så skal det ud over stereoanlægget/surround. Hvis du har mulighed for det så få det på prøve hjemme, evt. sammen med et plasma - det havde jeg, og valgte som sagt et LCD - men det kostede så også en digitalbox for at få det rigtige signal. Ring evt. til Samsungs egen supportlinie - og fisk lidt! De er ganske friske. Mvh Tommy |
|
Ad astra per aspera
|
|
![]() |
|
outzen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Er det ikke nok med 37" el. 40" når der er ca. 5 meter? Jeg har et 40" Samsung LE40M61B og jeg har ca. 5-6 meter.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Hvorfor nøjes med et 40" hvis man har pladsen til 46".
Skærmstr. "Alm" signal HD signal Redigeret af lahan - 11-August-2006 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
![]() |
5-6 m synes jeg er temelig langt og da jeg skal kunne bruge mit mediacenter som pc bliver et 37" eller 40" for lille, Synes JEG. |
|
Mvh.
jacobi |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige fundet ud af at der kommer en ny model i LCD. Den skulle komme i september og den vil jeg vente på, jeg ligger loige et link til den, den er hammer fed. http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1154386702&archive=&start_from=&
Og ja jeg har pladsen, da jeg er ved at være færdig med at bygge hus og der fra starten er lavet plads til en 46" jeg har også lagt kabler ind til den fra mit mediacenter, håber bare at jeg har fået det hele med. |
|
Mvh.
jacobi |
|
![]() |
|
outzen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Ja, I har muligvis ret
|
|
Mvh.
Henrik. (Samsung L40M61B, Bose 3-2-1 serie 2) |
|
![]() |
|
Tomgun ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Lahan - hvad er din oplevelse af plasma i relation til PC? Spontant ville jeg da tro at LCDen var mere oplagt? Tommy |
|
Ad astra per aspera
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan fortælle at det skal bruges med kabel tv gennem vores lokale antenneforenning. De snakker om at der skulle komme DVB-C i løbet af nogen tid, men jeg vil sætte en DVB-T setbox til min skærm pt. så jeg kan se tv2 i noget ordentligt billede, da det er det jeg ser mest. Men det er da ikke lyv hvis jeg siger jeg også ser en del DVD film.
![]() |
|
Mvh.
jacobi |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Hej Kan desværre ikke fortælle meget om Plasma i forbindelse med en PC. |
|
![]() |
|
![]() |
Oki - tak
|
|
Ad astra per aspera
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg lige skal uddybe det endnu mere. Her ser jeg kun et TV der er godt nok, nemlig et af de nye fra Philips. Sony og Samsung er ikke helt deroppe endnu.(Her er der sikkert mange som er uenige.) Så hvis et Philips i 42" koster 40k, kan dog fås for 26k. Nu laver Philips ikke en 46" i LCD, så prisen er rent teoritisk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |