|
Hvad går galt i min kalibrering? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-August-2015 kl. 20:13 |
Hejsa. Jeg har lige erhvervet mig en Onkyo 747 reciever. Jeg har et 5.1 setup, og jeg har nu prøvet at køre en autokalibrering med den medfølgende mikrofon.
.....MEN. Det lyder forfærdeligt??? Jeg har efterfølgende været inde og manuelt indstille den rigtige afstand til højttalerne, valgt størrelse på dem osv osv, men lyden er stadig helt skæv? Den er meget...tynd? Det er lige som der mangler en hel masse. Til gengæld BULDRER sub´en derudad, og det er ikke på den gode måde! Hvad hulen gør jeg forkert? Jeg har sat crossover på sub´en på maks, og volume på halv, tilsluttet til LFE, og så har jeg ellers læst at autokalibreringen skulle tage den derfra? Mvh en glad, men ikke lidt fortvivlet ejer, at nyt anlæg og højttalere :-) Martin Sjøstrand
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken crossover har din receiver valgt? Hvilke højtalere har du i brug?
|
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
Front, center og surround, havde den sat til 40Hz. Jeg ændrede fronterne til full band (det står der man skal,hvis det er store højttalere) så er der noget der hedder "LPF of LFE" den står på 120Hz, og double bass off Er der noget af det, der lyder skævt?
|
|
![]() |
|
og højttalerne er
Fronter: Jamo C 109 Center: Jamo C10 CEN Surround: Jamo C10 SUR Sub: Jamo J110
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Online Point: 3792 |
Jeg ville stadig prøve crossover på 80hz og speaker som Small og skære nedad indtil du syntes der lyder godt.
Kender ikke onkyo selv, men de må også have alle mulige soundmodes. Jeg syntes meget sjældent de gør noget godt, har du mulighed for "pure" eller "direct" eller "straight". |
|
![]() |
|
Og du har ikke fase problemer på højtalerne? Sort - sort & rød - rød;)?
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2122 |
Full band/range går ned til 20Hz!
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Der er ikke noget galt med faserne ;-)
Jeg må rode videre i morgen, da knægten lige er blevet lagt i seng. Hvad hvis man er helt tumpet til at få det her op og køre. Kan man så hyre nogen der kalibrerer sådan noget... lidt lige som man kan hyre en handyman hvis man ikke ikke selv kan bore en reol op på væggen? :-) |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Det er tankevækkende at markedet har udviklet sig sådan at det ikke tages som en selvfølge at forhandleren kan dét. Egentlig mener jeg det er hans opgave...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Desværre er Onkyo's autokalibrering ( AccuEQ ) yderst ringe...
mit råd er at slå det fra og indstille alt manuelt, og købe noget separat EQ til din subwoofer. Redigeret af strecker - 25-August-2015 kl. 08:20 |
|
![]() |
|
Hvad skal jeg så ud og investere i? Kan man leje sådan noget udstyr nogen steder?
Mit problem er jo lidt, at jeg er totalt grøn i det her, og sikkert ikke ville ane hvad jeg skulle læse og indstille ud fra nogle målinger? ![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Hvordan lyder det hos dig hvis du slår AccuEQ fra? Hvis du vil betale dig fra en kalibrering kræver det at du køber en ny boks. Hvis du vil bruge 8000'ish kan kan få en boks med dirac som nok er det bedste hvis kravet er lav pris samt at det skal være nemt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |