|
Problemer med UHD streaming |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Breakfast ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 07:53 |
Hej,
Efter at have kørt med mit Sony UHD nogle måneder nu, har jeg lagt mærke til, at de seneste 1½ - 2 måneder, er det stoppet med at kunne streame UHD. Jeg mistænker, at enten har min ISP (Stofa) lagt en begrænser ind eller også er Netflix/Amazons servere simpelthen for pressede. Ifht. mit setup så er der intet lavet om siden UHD streamede uden problemer og tv'et er kablet til et 1gb netværk, ligesom speedtest.net får fine resultater (60/20mbit) - så jeg er så godt som sikker på, at problemet ligger udenfor mine 4 vægge. Jeg har desværre ikke mulighed for, at teste andet materiale hvor jeg kan se bitraten (ser den i Netflix ved at trykke på i+ knappen, men ville høre om andre har haft samme oplevelse?
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan afvise at Stofa har lagt begrænsninger ind.... Jeg har ikke selv Stofa på min adresse, men arbejder i Stofa's overvågningscenter...
Jeg har ind i mellem også problemer med Netflix på mit Panasonic, men det er både UHD og ikke... Redigeret af zulfo - 23-Oktober-2015 kl. 09:04 |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Jeg ved ikke hvilken router du har. Men på min ASUS kan jeg i selve routeren se kurver over både download og upload hastigheder. Måske kan du det samme? Hvis du har problemer med Netflix/Amazon ville jeg prøve at streame noget 4K fra YouTube. Og ellers, hvis du kører trådløst ville jeg prøve med et kabel. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-Oktober-2015 kl. 09:47 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Betaler du 89 eller 119 for Netflix?
Redigeret af Nagash - 23-Oktober-2015 kl. 11:07 |
|
![]() |
|
Breakfast ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Zulfo; Måske, måske ikke - det kan også være, at det er den fremskudte terminal der er presset. Faktum er, at det har virket og ikke længere gør. @csell; Godt bud at checke routeren, jeg tror dog som sagt ikke, at problemet er lokalt, da alle hastighedstests mv. giver tilpas høje scores. Det er ikke muligt for mig, at verificere bitraten på youtube mig bekendt? Andet end ved det blotte øje... Alt er kablet med skærmede CAT6 til en procurve switch, så det er ikke der problemet ligger. @Nagash Har premium abb. Og det er både Netflix og Amazon Prime der kløjs i det.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Men det er måske også nok. Hvis du finder et demoklip i 50 Mbit/sek og måske et andet i 35 Mbit/sek og du kan se dem uden problemer, så vil problemet ligge uden for dine 4 vægge. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Breakfast ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At dømme ud fra billedet, så har youtube app'en intet problem med at vise UHD indhold.
Det bekræfter min mistanke om, at enten har Stofa en begrænser siddende (traffic shaper) eller også er Netflix og Amazons servere overbelastet (især i aftentimerne). Men er det muligt, at låse opløsningen på Sony app'en? Eller trykke på en knap og se den aktuelle bitrate i andre UHD apps end Netflix'?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Som jeg opfatter det har NetFlix lokale servere installetet hos mange Internet udbyderne. Og det hat jeg aldrig læst om Amazon. Men da du kan se Youtube uden problemer ville jeg nok ringe til NetFlix Kundeservice. De taler Dansk på hverdage mellem 11:00 og 19:30 Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kører du noget VPN? Så kunne det være der
|
|
![]() |
|
Breakfast ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@csell; Der er nok ikke andet for. @Sylvest; Nej, kører normalt med en anden DNS, men problemet eksisterer både med og uden denne aktiveret.
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har vi ikke noget der hedder - det er ikke ADSL. Enten har du fiber eller også har du coax, men i ingen af tilfældene er der lavet nogen former for begrænsinger...
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som Nagash siger - så er der jo forskel på hvad man betaler og får. SuperHD (som de jo kalder det) får man kun hvis man betaler for den "store pakke" - altså 119.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |