recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetoothmodtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetoothmodtager

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetoothmodtager
    Sendt: 26-November-2015 kl. 16:58
Jeg jagter en Bluetooth enhed eller lignende, som jeg kan bruge til at sende lyd fra androidtelefon til anlægget.
Findes der er en billig og brugbar løsning. Er ligeglad med mærket osv, må også gerne være unknown fra ebay. Kan bare ikke gennemskue hvad der virker. Sidst jeg prøvede var der lidt rumklang, og det vil jeg gerne undgå.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 17:14
Jeg har en Elements bluetooth USB dongle til at ligge. Pakket op, men aldrig brugt.

Specs:
Op til 60 m rækkevidde
Bluetooth vers 2.0
USB 1.1 - også kompatibel med USB 2.0
Dog max 12 Mbps overførselshastighed
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 17:26
Hvad skal den koste, eneste krav jeg reelt har til pris, er at skal være billigere end cc audio
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 17:33
Der er stor forskel i lyd kvalitet på Bluetooth og chromcast ( har ikke prøvet den nye chromecast ) så når vi er i så små penge så køb chromecast
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hvad skal den koste, eneste krav jeg reelt har til pris, er at skal være billigere end cc audio

150kr plus porto. Jeg kan bare ikke lige finde driver disc'en. Er heller ikke sikker på den egner sig til andet end PC?

Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har en Elements bluetooth USB dongle til at ligge. Pakket op, men aldrig brugt.

Specs:
Op til 60 m rækkevidde
Bluetooth vers 2.0
USB 1.1 - også kompatibel med USB 2.0
Dog max 12 Mbps overførselshastighed

Du skriver USB. Kan den sluttes til et anlæg ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 19:55
Kræver en USB indgang!

På min egen Pio SC-LX83 er der en løs bluetooth modtager, godt nok ikke med USB stik, men et specielt for Pioneer.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 22:14
ellers laver logitech, og en række andre den slags løsninger også - hifiklubben har vist en argon der kan både køre optisk ind i anlægget og alm rca, og der skulle også være DAC i.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 22:34
Jeg har købt sådan en her: http://eud.dx.com/product/dl-link-ts-btad01-hi-fi-bluetooth-v4-0-music-receiver-w-fiber-coax-3-5mm-audio-output-black-844261787. Den virker fint, og har, modsat de fleste andre, understøttelse for Apt-X.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 11:00
tak for jeres input. Fik en hjerneblødning i går og rootede min telefon, installerede android 6 på den og nu spiller det via aiplay til apple tv. så det blev løsningen.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 12:44
God ide - har en ældre android telefon jeg kunne prøve på, har du et godt link til det
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2015 kl. 13:05
jeg løste det med en simpel root og så installering af allcast.
installeringen af anden version af android var ikke næødvendig her

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu