recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tiny DAB adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tiny DAB adapter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tiny DAB adapter
    Sendt: 09-Marts-2017 kl. 07:52
Nu når FM udgår på YouSee må jeg se mig efter alternativer.

Nogen der kender denne FM/DAB/DAB+/Internet adapter og ved om Internet radio virker med danske stationer (primært DR) ?

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2017 kl. 10:01
Jeg kender ikke det omtalte produkt. Jeg hører dog selv DR stationer og podcasts over nettet på min Sooloos enshed, MC 200.

Ofte er kvaliteten på Ip radio bedre ned DAB. Du skal sikre dig, den har DAB+.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2017 kl. 12:06

Der kan høres Radio fra hele verden på den, også DR, det har ingen betydning hvor i verden den er købt, hvad angår brugbarheden af Internet Radio, DAB derimod det er en anden sag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2017 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg kender ikke det omtalte produkt. Jeg hører dog selv DR stationer og podcasts over nettet på min Sooloos enshed, MC 200.
Ofte er kvaliteten på Ip radio bedre ned DAB. Du skal sikre dig, den har DAB+.

Den har DAB+, men det er Internet delen jeg vil bruge.
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan høres Radio fra hele verden på den, også DR, det har ingen betydning hvor i verden den er købt, hvad angår brugbarheden af Internet Radio, DAB derimod det er en anden sag.

Super, tak.
Som regel afhænger det af den udbyder som devicen kobler op imod, f.eks. vTuner.com.
Nogle såkaldte "Internet-radioer" har et meget begrænset kanaludbud.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Super, tak.
Som regel afhænger det af den udbyder som devicen kobler op imod, f.eks. vTuner.com.
Nogle såkaldte "Internet-radioer" har et meget begrænset kanaludbud.

Går ud fra du mener tjeneste og ikke udbyder Wink

Det er rigtigt at de forskellige tjenester kan have begrænsninger, men det er normalt muligt i en Internetradio at bruge den specifikke URL in for den station man vil høre, og så er der ingen begrænsninger.
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 07:56
Jeg kan bekræfte at devicen virker.
Den benytte denne service: http://www.wifiradio-frontier.com

Radio fra Internet er legende let. FM/DAB har problemer i min stue, hvilket jeg også regnede med.

Redigeret af Duelund - 15-Marts-2017 kl. 08:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu