|
Pæn afslutning af stort tomrør bag TV og Receiver |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Tobias83 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2017 Sted: Birkerød Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2017 kl. 13:06 |
Jeg skal til at fræse kabler ind i væggen. Jeg regner med at resultatet kommer til at se sådan ud som en anden bruger har postet: Hvordan kan jeg afslutte tomrøret "pænt"? Har fundet en vægstik på ebay som ser sådan ud: http://www.ebay.co.uk/itm/White-Brush-Stripe-Cable-Entry-Double-2-Gang-Wall-Face-Plate-White-Brushes-/371122669513. For at få TV'et så tæt på væggen som muligt, er faste vægdåser ikke at foretrække, da kablerne vil komme i vejen. Hvilke løsninger vil I anbefale? Evt. løsninger som kan købes fra danske butikker. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm. Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår denne sætning. Hvis faste vægdåser (formoder det er indmuringsdåser du mener) ikke er at foretrække, fordi kablerne vil komme i vejen. Hvordan får du så overhovedet kabler ud af væggen, uden at de kommer i vejen? |
|
![]() |
|
Tobias83 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2017 Sted: Birkerød Status: Offline Point: 21 |
Hvis jeg sætter LK stik/dåser op (som ses på billedet: http://www.lk.dk/globalassets/miljobilleder/618x-article-page/hdmi_618.jpg), vil han-stik enderne gøre så TVet ikke kan komme så tæt som muligt til væggen. Derfor skal kablerne gå direkte ind i muren med et tomrør. Håber det giver mere mening
![]() |
|
![]() |
|
pnn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 95 |
https://www.beslagsbutikken.dk/kabelgennemforing-o-80-mm-rustfri-look.html
dette er også en mulighed, har lavet det engang for en kammerat, resultatet blev ret godt hvis du kan lide en rund løsning
|
|
![]() |
|
Det kunne være en løsning. Tak for input.
|
|
![]() |
|
jacobn ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-April-2015 Status: Offline Point: 31 |
Det nemmeste er vel at montere et blænddæksel på indmuringsdåsen. Du kan selv skære et hul i blænddækslet som passer til kablet. Alternativt dæksel til Lk Fuga komfurudtag, hvor der er hul nedefra.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
Jeg har flere gange afsluttet det røde rør i en fuga indmurings dåse. Her ved kan man også blænde det af hvis der er en ny der overtager huset som ikke ønsker denne funktion.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Jamen, de stik skal jo være der et eller andet sted. Ellers skal du samle det inde i et "hul".
Sådan som det er vist på billedet der, det er sådan vi har dog. Dog sidder vores udtag nede ved gulvet, ca 26cm over gulvhøjde. Det gør at man kan skjule dem med et møbel. Bag TVét har jeg også udtag (i ca. 1.30m højde). Det er lidt gakket, men omvendt så kommer TVét ikke helt ind til væggen alligevel, så det har ingen betydning. Med vinkelstik kan du faktisk opnå en ret tæt opsætning. Og så har du samtidig en pæn afslutning. |
|
![]() |
|
johnnyn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2013 Status: Offline Point: 209 |
For at få fx strømkablet til at fylde mindre skal du trække det gennem det røde rør eller hvis du har en dåse ved siden af det røde rør bag tv med 230v, så klip stik af og samle med dobbel muffer
|
|
![]() |
|
Ellers er der måske muligheder her:
http://www.av-oplevelser.dk/group.asp?group=410 |
|
![]() |
|
Er det lovligt at føre 230V kabel ind igennem en tomrør? Har læst denne tråd ligeledes og der foreslås et lampeudtag, hvor man klipper stikproppen af TV-kablet og indsætter det i lampeudtaget.
Redigeret af Tobias83 - 03-Maj-2017 kl. 11:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |