|
Fibia skiftning af kabler pga defekt, hvem betaler |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
KasperL
Bruger Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Januar-2018 kl. 15:25 |
|
Hej
Mine forældre har pga en defekt fået udskiftet kabler (altså udenfor i jorden og ind til boksen på væggen i huset), for at deres tv og internet via fiber, kunne virke igen. Mit spørgsmål til jer er så, hvem der skal betale? Det kommer nok ikke som nogen overraskelse, at de har fået en regning på det. Fibia kræver 3000 kr for skiftning til andre og nyere kabler. Min far fulgte lidt med under skiftningen, og han kunne se, at det var anderledes kabler, der blev lagt denne gang. For det første, skulle man ikke mene, at kablerne allerede kunne gå i stykker. Det var dengang Waoo der lagde kablerne. Men man skulle da ikke mene, at de allerede er outdatede? For det andet, er det vel udbyderen, der trods alt leverer en vare, som deres kunde betaler for, og derfor burde de vil også skulle stå for, at det virker som det skal? Specielt når det stadig er et forholdsvist nyt produkt? For det tredje, er der på intet tidspunkt blevet informeret om, at det ville koste noget at få lavet. Hvis de havde vidst det inden, ved jeg med sikkerhed, at det ikke var blevet lavet, hvis det var prisen. Så havde de fundet en anden løsning i stedet. Hvad siger I, er det i orden? MVH |
||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej
Vil da mene det er udbyderens Fiber helt ind til huset ,og dermed deres ansvar at skifte uden beregning. Mvh. |
||
KasperL
Bruger Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak, Nesager.
Det vil jeg også mene. Jeg ville kunne forstå, at de skulle betale, hvis det var selvforskyldt. Men det stoppede bare med at virke en dag. Og det viste sig så, at det var pga et kabel udenfor i jorden.
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvem der skal betale afhænger også af hvordan skaden er sket. Er kablet f.eks. blevet gravet over, eller på anden måde ødelagt inde på abonnentens grund, er det ham selv der må betale.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som udgangspunkt mener jeg stikledninger på egen grund er ejers problem, med mindre det er så nyt at garanti/reklamationsret skal dække? Hvis det er parcelhus har de måske en rør/stiklednings forsikring som kan dække (evt. minus noget selvrisiko, det har min) EDIT:
Normalt ville man vel bare blæse en ny lysleder fiber igennem eksisterende rør/slange, hvis selve lyslederen var defekt? Men der var måske fysisk skade på rør/slange? Redigeret af JørgenT - 02-Januar-2018 kl. 16:56 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Det må afhænge af den aftale der nu er, men jeg tror, at der er en masse ting vi ikke ved. Hvad er der sket før? Man kommer ikke bare kommer ud og skifter. Hvad er forhistorien? Men ellers kan jeg ikke forså den kundeservice medarbejder der laver aftaler med kunderne dagen lang og som ikke gør det klart i hvilke tilfælde kunden selv skal betale, og giver kunden en ide om hvor meget sådan noget kan løbe op i? Det er amatøragtigt. Har hun mon været under oplæring? Jeg ville stille og roligt kontakte Fibia og spørge hvad de plejer at gøre i sådan et tilfælde? Hilsen Carsten. |
||
KasperL
Bruger Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej alle, og tak for jeres svar.
Jeg har talt med dem, og den søde dame i kundeservice er ved at undersøge sagen. Det eneste hun kan læse sig til, er at man har skrevet, at det var en overgravet ledning. Da de bor i et parcelhus, hvor der ikke har været gravet, må det være ude på vejen, at skaden er sket. Og ja, jeg ville jo synes, at man ville informere om det inden, hvis det koster kunden penge at få lavet.
|
||
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så må du kunne finde ud af hvem der gravet ledningen over .
Hvis der har været grave arbejde ,må vedkommende da have en forsikring. Mvh. |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
KasperL
Bruger Oprettet: 15-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 223 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig, JørgenT.
Det er ikke vores ansvar, at finde vedkommende der har gravet det over. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eller der har været en gnaver forbi. 3000 kroner er billigt, hvis de har gravet op, fejlsøgt på gammelt kabel, fundet en defekt og trukket et nyt. Klaus |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det pludseligt stoppede, har dine forældre vel lagt mærke til om nogen har gravet ude i vejen den dag? Klaus |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |