recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - plasma montering på gibsvæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketplasma montering på gibsvæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Emne: plasma montering på gibsvæg
    Sendt: 24-September-2006 kl. 22:23

Nu står det desværre sådan til at min "tv-væg" består af gibs. Jeg får forhåbentlig mit pio 427xd snart og jeg havde egentlig bestemt mig for bare at stille det på en fod, men jeg ville da lige høre om der er nogen der har erfaringer med at hænge sådan et dyr op på en gibsvæg!!? det er jo uden tvivl det der er flottest!

Til top
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2004
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 22:58

Ingen problem...gibs kan sagtens holde...Tænk på at vægten påvirker væggen vertikalt..

tjek evt om du kan ramme en lægte...

Du skal bare bruge de rigtige "pluks"...spørg i dit lokale byggemarked hvis du er i tvivl. De rigtige pluks kan hver bære18-20 kg... brug 4-6 pluks..så er du sikker.

min 43" pioneer hænger på gibsvæg...har gjort de i 2 år..nul problemo

john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
hrdnyser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 23:02

Jeg har mit hængende på en dobbelt gibs væg med et ophæng der kan trækkes ud fra vægen, det har jeg gjort ved at finde skeletet i vægen og skrue ophænet fast der...

skal du bare have det hængende flat mod vægen altså på et fast ophæng kan du saktens hænge det i gibsen hvis du bruger de rigtige plugs og skruer...

skal du have det op på et ophæng så du kan trække det ud fra vægen, blir du nød til at finde noget bærende i vægen, der ville jeg ikke turde hænge det kun i gibsen, belastningen er meget stor på et lille område med de ophæng......

det er let at rep. huller i gibs, så bank på vægen og prøv dig frem med et lille bor eller søm intil du finder noget i vægen der kan bære..

Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 23:05
okay! det lyder jo SUPER! mange tak for svarene!!!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu