|
Indstilling af Hz til Højttalere? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
KR85 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2019 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2019 kl. 20:11 |
||
På min Onkyo TX-NR686 har jeg kørt en kalibrering af højttalere med den medfølgende mikrofon. Kan man stole på det passer, eller kan man selv gøre noget 🙂 Hz er ikke min stærke side 😊😊😊
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Du kan roligt starte med at stole på at det passer. Hvordan lyder det?
|
|||
![]() |
|||
KR85 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2019 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
||
Det lyder sådan okay ![]() Kunne bare læse flere steder at man skal sætte alle på 80hz, og så justere ud fra det. Det er ikke noget vildt jeg har, faktisk en blandet landhandel 🙂 Onkyo TX-NR686 receiver 4 stk Harman Kardon HKTS 11 BQ sattelit højttalere 1 stk Klipsch R 34 Center 2 stk Onkyo SKH 410 i loftet 1 stk Klipsch R100 Subwoofer
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
||
|
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
||
Det, der som regel bliver anbefalet at ændre, er, hvis den automatiske kalibrering har valgt dine fronthøjttalere som "Store", til "Små", hvilket giver muligheden for at ændre crossover-frekvensen, hvor en evt. subwoofer overtager arbejdet med at levere bassen.
80 Hz er som regel et godt sted at starte.
De fleste vil være bedre tjent med at vælge "Små" i stedet, næsten uanset størrelsen på højttalerne, ud fra den betragtning at selv en middel god subwoofer kan levere bedre bas end selv en stor og fuldvoksen gulvhøjttaler... Redigeret af Supergris - 14-Marts-2019 kl. 20:23 |
|||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19557 |
||
Med de nævnte små sattelithøjttalere deres tale om, vil 80Hz være alt for lav en delefrekvens. Mindst 150 Hz, måske helt op til 200Hz vil være at foretrække.
Klaus
|
|||
![]() |
|||
||
De er sat til små, gør man manuelt inden kalibrering 🙂
|
|||
![]() |
|||
||
Den har kalibreret følgende: Center 80 hz Front 180 hz Surround 120 hz Loft 150 hz Sub 120 hz
|
|||
![]() |
|||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
||
Hans sub kan kun gå til 120 Hz. Hvis du kommer helt op på 200 Hz, begynder du også at kunne retningsbestemme hvorfra lyden kommer, hvilket ikke er ønskeligt.
|
|||
![]() |
|||
||
Sub kan der ændres på tror jeg 🙂
|
|||
![]() |
|||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
||
Som i købe en anden sub? Du kan ikke ændre på specifikationerne på den sub du har
![]() |
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Så har du et godt udgangs punkt. Har du skruet Low pass helt op bag på din sub? Du kan hjælpe din sub's output ved at stille den i et hjørne, men det er måske ikke samlet set en fordel men den høje delfrekvens som du er nød til at bruge.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |