|
Underjordisk hjemmebiograf |
Besvar | Side 123 10> |
Forfatter | |||||
andersmi
Bruger Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 21:38 |
||||
Mine naboer har ikke nævnt at de kan hører noget. Så går ud fra de ikke bliver generet af det.
Er lidt i tvivl om hvor meget isolering der er i vores hun men det har energimærkningen A2010. Ved du hvad energimærkning dit hus har?
|
|||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4778 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Prøv at smide en betonflise under hver højttaler også sub. Det gør altså underværker!
|
|||||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Trækker bassen ikke i gennem? Jeg har lidt udfordringer med mine naboer/ genboer det meste kan høres lige udenfor døren ikke at det vil genere nogen umiddelbart, men det er bassen som trænger ret kraftig i gennem, min naboer/ genboer oplever det lidt som en bil med kraftig bass lyd som køre forbi ude på vejen, du ved boom booom..... Bor i nyere hus med 350mm i ydere væggen med loft til kip |
|||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Læs mere her f.eks.: https://www.soundproofingcompany.com/
|
|||||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Husene i dag er så godt isoleret at det ikke giver problemer for naboer, i dag kan jeg skue ekstremt højt op og så kan man ikke høre det hvis jeg står udenfor i den anden ende af huset, man kan høre det når man står lige udenfor biografen, men ikke højt. Det er mere for at dæmpe det for resten af huset. Hvad skal man søge på for at finde noget information om dette?
|
|||||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Redigeret af andersmi - 13-September-2020 kl. 11:49 |
|||||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Har man naboer tæt på, må man vurdere det. Er der ingen tæt på, så vil den bas der går ud af rummet ikke give problemer i rummet.
Man får ikke bedre lyd med rum i rum nødvendigvis. Man får et mindre rum at arbejde med. Men bor man i støjfyldt område, er det godt at gøre noget ved det. Men er det lavfrekvens støj, så er der ikke meget der hjælper.
|
|||||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Man kan købe en målemikrofon og så gøre prøve systematisk, for at finde ud af, om der er problemer og hvilke tidspunkter. Og hvilke frekvenser. Er det over eller under 100 hertz. Gips isolerer godt ved 125 hertz, men ikke under. Krydsfiner bedre over. Der findes nok et program til mobilen med hvilke frekvenser.
|
|||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvis du virkelig skal give den gas, skal du se på støjgulvet i bioen. For at høre de laveste lyde i filmen, skal dit støjgulv være NC-21. Det er _svært_ at opnå! Man måler rummet og bruger nedenstående kurver til at afgøre hvor det ligger. Støjgulvet i rummet er generelt et ekstremt underprioriteret emne. Om der kommer støj fra en projektor over hovedet eller man har 30db "hiss" ud af højttalerne har reelt set samme negative konsekvens. Dynamik er ikke kun hvor højt man kan spille, men også hvor lavt.
|
|||||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
||||
kælder projektet er droppet det kom nok til at koste omkring 700.000 og det var som sådan også ok, men man får desværre bare ikke ret mange af pengene tilbage igen når man skal sælge huset da det ikke kan gå ind under beboelsen, så laver et hus i stedet der kan jeg bygge det for 400.000 godt nok kun 50 m2 i udvendig mål, da vi ikke må bygge mere på grunden, det er ikke helt afklaret endnu, men det bliver omkring 5,5 x 8,5 meter indvendigt, så tænker det må kunne gøre det 😊
Redigeret af andersmi - 11-September-2020 kl. 07:20 |
|||||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Lyder spændende, har du noget information om hvordan man gør dette?
|
|||||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nej det er mine hænder ikke skuret godt nok på til 😅
|
|||||
Besvar | Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |