recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxerplay boks/chromecast løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxerplay boks/chromecast løsning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxerplay boks/chromecast løsning?
    Sendt: 05-Januar-2021 kl. 12:20
Der er intet til hinder for at anvende en udendørsantenne indendørs (problemet er den anden vej rundt). Og pga. det acceptable design bør man kunne klare at se på den indendørs. UFO designet gør desuden, at netop denne model ikke er så følsom overfor retningen. Man skal selvfølgelig under alle omstændigheder forsøge at placere den så optimalt som muligt ift. antennemasten.

Man kan jo altid afprøve den, og hvis den ikke fungerer, kan man sende den tilbage indenfor 14 dage ved køb på internettet. 

Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Hvis det på nogen måde er muligt at anvende en antenne, vil det klart være det mest enkelte for dine forældre. Mine forældre har selv i en periode set TV gennem en Apple TV. Det fungerede, men de blev aldrig helt fortrolige med det. Det forvirrede dem at skulle forholde sig til valg af input, to fjernbetjeninger og navigere i en app. Desuden er Apple TV-fjernbetjeningen mere henvendt til et yngre publikum end til et ældre publikum pga. fjernbetjeningens touchpad. Så nu har de TV-kanalerne direkte inde i TV’et gennem antenne og Boxer.

Jeg ville nok selv prøve, om denne antenne fra Triax ikke kunne slå til:



Ingen tvivl om at "antenne-TV" vil være det mest optimale, men den antenne du henviser til er vel til udendørsbrug? Det har de bare ikke mulighed for hvor deres TV står.

Kan man i øvrigt finde ud af hvilken retning den skal pege mod for den modtager signalet mest optimalt?
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 10:11
Hvis det på nogen måde er muligt at anvende en antenne, vil det klart være det mest enkelte for dine forældre. Mine forældre har selv i en periode set TV gennem en Apple TV. Det fungerede, men de blev aldrig helt fortrolige med det. Det forvirrede dem at skulle forholde sig til valg af input, to fjernbetjeninger og navigere i en app. Desuden er Apple TV-fjernbetjeningen mere henvendt til et yngre publikum end til et ældre publikum pga. fjernbetjeningens touchpad. Så nu har de TV-kanalerne direkte inde i TV’et gennem antenne og Boxer.

Jeg ville nok selv prøve, om denne antenne fra Triax ikke kunne slå til:


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 10:10
Citér

@Radiomanden
Findes der nogle alternative stue antenner, som er bedre end den man får med som standard?



 Det gør der da i høj grad, den som Boxer giver væk er rent skrammel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 09:24
Der kom lige pludselig mange svar - fedt!

@Radiomanden
Findes der nogle alternative stue antenner, som er bedre end den man får med som standard?

@KlausDM
Er stadig i tvivl om hvad jeg får ud af at kable over til TV'et. Da hverken TV eller Chromecast skal kables?

@jensoest
Jeg kan bekræfte at det også virker fint at caste til mit eget SonyTV fra Boxerplay app'en
Boxer er valgt pga af kanal-udvalget med sport. De havde Stofa før, men det kan de ikke få nu.

@csell
Det skal være pensionist venligt, så løsningen skal være enkelt

Generelt synes jeg bare Cast funktionen ikke er den optimale løsning for dem. Jeg vil starte med at købe en ny wifi-router til dem, som nok hjælper på de udfald der har været på Chromecast, og så må de leve med det, og hvis ikke det går, så må de jo smide pengene efter et AppleTV.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Chromecast af Boxer Play virker kun til decideret chromecast-dongles..

Det chromecast som er indbygget i en Shield, Xiaomi box, fjernsyn med andrid etc. etc., ja der kan man ikke caste til fra Boxer Play app'en..

Igen er Boxer håbløse, at de ikke får åbnet op for det (med fare for at de har gjort det, men det virkede ihvertfald ikke for 6-8 måneder siden, da jeg testede det.. Og dengang kunne jeg læse, at det var et problem som altid havde været der..

Boxer må have åbnet op for det nu, eftersom jeg castede Boxer Play til et Sony Android TV i weekenden.


Redigeret af jensoest - 04-Januar-2021 kl. 18:34
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 17:53
Hvis dine forældre ønsker at anvende Boxer Play via en dedikeret tv-app, er Apple TV - som også nævnt ovenfor - den eneste løsning. Boxer har ligesom Canal Digital, Stofa, Telia og Waoo fravalgt Android TV som platform. YouSee (og snart YouTv) har som den eneste danske tv-distributør en dedikeret app til Android TV.

Hvis dine forældre alligevel ikke skal se tv igennem antennen og samtidig eventuelt kan undvære kanalerne fra Discovery og Nabolandskanalerne, så kunne YouTv måske være en mulighed (når Android TV app’en bliver klar!).

Bemærk i øvrigt, at Boxer Play - modsat alle konkurrenterne - ikke har start-forfra og tv-arkiv.

For dine forældres skyld bør du slet ikke kigge i retning af en høkerløsning med en ren Android-boks.

Se eventuelt oversigt over tjenester og platforme her:


(Jeg anvender selv Boxer Play som dedikeret app på Apple TV 4K og gennem casting til min Chromecast med Google TV)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

  Og der er ikke andre "Android boxe" som virker - f.eks. Xiaomi Mi Box?

Hej.

Selvfølgelig er der det. Bare IKKE Xiaomi Mi Box og andre Android TV Bokse.

Hvis jeg læser dit første indlæg rigtigt, så kan du se Boxer på din mobil uden problemer. Kan du bekræfte at det har jeg forstået rigtigt?

For så skal dine forældre bare gøre lige som mig.

Først køber man en Android Boks. IKKE en Android TV boks.
Den har et Android Styrestem lige som en Tablet eller en Mobil.

Her er et link til min tråd: 'H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC: US$ 22,55.'


I denne tråd forslås det, at man kan bestille den med 2+16 GB for DKK 154.26 med forsendelse fra Czech Republic til  DKK 3.23.



Jeg kender IKKE bruger Interfacet til Boxer Play. Men på en Mobil har man en Touch mulighed. Det har man IKKE på et TV. Derfor har jeg selv købt et Air Mouse Mini Keyboard. 


Det kan jeg kraftigt anbefale. 

Men jeg har også lyst til at vise jer en 5:48 min lang YouTube om en air mouse G30 2.4G
 Gyroscope Wireless Air Mouse 33 Keys IR Learning Smart Voice Remote Control:


Jeg tror at det er smag og behag samt hvilken APP's man bruger, der afgør hvilken betjenings mulighed
 man syntes bedst om.

Til sidst vil jeg skrive at hvis man skulle være så heldig at modtage H96 Boksen før sin AIR MOUSE, se kan man i en kort periode betjene Android Boksen med en USB MUS. Det har jeg selv prøvet, men så fortrækkerjeg,  at den er trådløs.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 04-Januar-2021 kl. 14:00
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

Jo, det er kablet, men kan ikke lige se hvad det hjælper?


Som jeg skriver, en powerline adapter, så kan de få netværk ved fjernsynet.
De kan vel også prøve et langt kabel midlertidigt og se om det løser problemerne.

Ellers, så se at køb den ATV, de bliver glade for den.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:52
Chromecast af Boxer Play virker kun til decideret chromecast-dongles..

Det chromecast som er indbygget i en Shield, Xiaomi box, fjernsyn med andrid etc. etc., ja der kan man ikke caste til fra Boxer Play app'en..

Igen er Boxer håbløse, at de ikke får åbnet op for det (med fare for at de har gjort det, men det virkede ihvertfald ikke for 6-8 måneder siden, da jeg testede det.. Og dengang kunne jeg læse, at det var et problem som altid havde været der..
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:23
Desværre har Boxer TV i Danmark indtil nu fravalgt at understøtte andet Smart TV end Apple TV, så en Xiaomi Mi Box virker ikke (endnu) direkte, men Chromecastdelen på Xiaomi vil (formentlig) virke. Alternativt skal der findes en Android box - altså en ren Android box og ikke en Android TV box som Xiaomi'en har fra vil man kunne køre Boxer TVs Android app, men der er mange kinaboxe, og det er en gråzone i ft., hvilke boxe, der fungerer godt...
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 12:22
 Som skrevet så er ATV den eneste enhed der for nuværende, udover bærbare enheder og PC der understøtter Boxer Play.


Redigeret af Radiomanden - 04-Januar-2021 kl. 12:23
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu