|
JVC projektor søges? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Juni-2021 kl. 22:06 |
||
X3-X30 har for lille lamp blower, så tænker måske du vil kunne hente lidt lampe timer hvis du køre den i high altitude mode. Derudover har jeg kun oplevet problemer med ballast, og skifter du den til en ny original, burde den holde, de Kina reparerede ballastere holder fra 15min til 100 timer, det er noget makværk, og så er de ikke justerede, så lamperne lyser ikke som de skal. Jeg har lavet en X3 og en X7, og de er da ved at have kørt nogle timer uden problemer.
|
|||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12302 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis mine JVC X30'ere kunne lade være med at gå i stykker (og JVC gad levere gode lamper) ville jeg heller ikke have behøvet opgradere.
|
|||
Bestpictures
Junior bruger Oprettet: 10-Januar-2017 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som interesseret hjemme bio entusiast venter jeg også på en ny 4K - JVC projektor som jeg ren faktisk tør investere i. Efter et utal af dårlige Epson projektorer gennem 00’erne endte jeg med at købe en JVC - HD-950 i 2010 som har været lidt af et held / fra allerbedste hylde da jeg ganske enkelt ikke kan finde nogen fejl på den, derfor også grunden til den stadig ikke er udskiftet. Havde dog faktisk tænkt N7 kunne have været afløseren, men efter at have læst i diverse forums danske som udenlandske, må man erfare det nok er for tidligt at lægge 50.000 – 60.000 kr. vil simpelthen aldrig kunne leve med dårlig konvergens, lys eller farve uensartethed eller alt andet en projektor kan være belastet af. Det underlige er når man læser professionelle anmeldelser, så er konvergens, lys eller farve uensartethed noget der sjældent nævnes, noget man først bliver bekendt med når ejerne begynder at udveksle erfaringer i diverse forums. Det er bare virkelig træls at det stadig i 2021 er så meget forbundet med held om man modtager en dårlig eller en god projektor, samtidig holdt op imod at det er temmelig dyrt udstyr. Det undrer mig JVC ikke sorterer mere kritisk i hvad der kommer til salg. Håber virkelig der kommer en solid opgradering af N serien til efteråret. |
|||
henningdalgaard
Guld medlem Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1676 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Plus at med laser bliver det lidt mere som at tænde og slukke et fjernsyn. Uden den lange opstart.
|
|||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1986 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det åbner vel i praksis op for flere tonemapping indstillinger/temperamenter ifbm HDR materiale, hvor de mest dynamiske ellers godt kan blive for mørke med lampe-projektorerne. Jeg går i hvert fald aldrig lavere end medium på min N7 til HDR - så bliver der for lidt lys på 123 tommer (med 1,3 gain). Høj kontrast og lysstærk laser er i hvert fald vejen frem ifbm. endnu bedre HDR udnyttelse. |
|||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|||
Ulrik786
Junior bruger Oprettet: 11-Januar-2021 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er vel ikke mange fordele med laser i projektoren? De enkelte områder laser er bedre er vel levetid og lysstyrke - sidstnævnte er bare ikke gavnligt når man taler en dedikeret mørklagt hjemmebiograf. |
|||
submaniac
Super bruger Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror jeg også. Satser stærkt på en afløser for Z1'eren. Spændt på om de putter en laser i en evt nx9 afløser.
|
|||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1032 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dem der følger min bio tråd har nok erfaret at jeg konstant køber brugt rundt i hele Europa og tester af i biografen. Taler med flere butikker som både har nyt og brugt og appetitten på at tømme lageret på N7 er større end normalt og det er tit et godt tegn. Og modellen er jo “gammel” efterhånden trods software opgradering som skulle give en del til HDR
|
|||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kender du til kommende produkter fra JVC, eller er det blot fordi efteråret traditionelt byder på nyheder?? Jeg har selv stoppet op i mine planer med en opgradering i en håb om der måske snart var nogle nye produkter på vej.
|
|||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6157 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og jeg har ikke glemt, at min HD550 udviklede pink stripe-fejlen uden for garantien
|
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
Ulrik786
Junior bruger Oprettet: 11-Januar-2021 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er alligevel blevet en ret spændende tråd med super interessante input - desværre så ligner det at brugtmarkedet for JVC’erne er ganske udtømt i DK, og de mange tyskere jeg har kontaktet har ikke givet lyd fra sig - så jeg tror jeg holder mig til Epsonen for nuværende, og ser hvad efteråret har at byde på :)
Overvejer dog stadig den gode gamle X500, min primære anke er dog at jeg manglede lys sidst jeg havde den - og det kan jo ikke være anderledes i 2. Omgang :-/
|
|||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1032 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror efteråret byder på afløsere
|
|||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |