|
Boxer - kan kun modtage fra MUX1 |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
SDST
Ny bruger Oprettet: 17-August-2021 Sted: Gentofte Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-August-2021 kl. 14:19 |
Jeg har netop fået Boxer og bor i Gentofte. Men kun kanaler på Mux1 vises. Alle andre angives som "Kodet program".
Har målt på frekvenserne for Mux2-5 og alle viser SIGNALSTYRKE God 100 og KVALITET 100. Jeg har talt med Boxer-support og hun sagde, at jeg skulle rette antennen efter København Vest, som ligger i Hove. Der hvor jeg bor, ligger Gladsaxe master præcist mellem Hove og min adresse og den er kun 2 km væk. Hun sagde ligeledes, at problemet kunne skyldes interferens mellem to master. Hove og Gladsaxe benytter samme frekvenser, så jeg kan jo ikke vælge Hove. Jeg har også forsøgt med at vende TV-modulet, men det gav samme resultat. Jeg kan kun se gratis-kanalerne, som ligger på Mux1: DR og Folketinget. Jeg spurgte hende, om kortet kunne være kodet forkert, men det mente hun ikke. Til sidst foreslog hun at jeg skulle få en udendørs antenne, men det burde vel ikke være nødvendigt, da jeg faktisk kan se Gladsaxe masten fra mit vindue. Er der nogen der har erfaring med dette problem? |
|
Svend
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du sat kortet rigtigt i kortlæseren.? Chippen skal vende opad når kortet sættes i. Ligeledes skal du være sikker på at kortlæseren er korrekt monteret.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
SDST
Funktioner
Tak(0)
|
Det skulle jeg mene. Chippen vender ud mod den sorte side af moduler. Modulets sorte side vender ind mod TV'et. Men kun de gratis kanaler dukkede op. Resten er "Kodet program".
Efter hint fra Boxer-support har jeg prøvet at vende modulet. Samme resultat. |
|
Svend
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Når meddelesen Kodet program vises, så modtages der signal, der er noget der forårsager at der ikke afkodes, det kan ikke være andet end kortlæser eller kortet der der er problemer med. Kan du på en kodet kanal aflæse styrke og signal kvalitet. Det burde du kunne.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
miri
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det med at det ikke har siddet længe nok i TVet passer vist ikke, da jeg en overgang have Boxer virkede det i samme øjeblik der blev tændt for TVet.
|
|
|
|
SDST
Funktioner
Tak(0)
|
"kort ikke åbnet"? Kan Boxer have glemt det? Jeg kender ikke deres procedure, men har dog spurgt dem om kortene kunne være kodet forkert.
Signalstyrke og kvalitet er begge 100 på de Mux'er, hvor alle kanaler melder "Kodet program". Til MIRI: Ja, den sorte side er forsiden.
|
|
Svend
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Når signal og styrke er i orden, så er det et afkodnings problem, enten kort, kortlæser eller et problem med TVet, det sidste næppe det sandsynlige.
|
|
|
|
mrdoc22
Bruger Oprettet: 12-December-2018 Status: Offline Point: 99 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kortlæseren er et "DVB-T2 Viaccess CI+ CAM modul (CAM)" til boxer?
|
|
SDST
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er netop sådan een jeg har monteret kortet i.
|
|
Svend
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket tv?
Klaus
|
|
SDST
Funktioner
Tak(0)
|
Philips 24" fra 2017
|
|
Svend
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |