|
Meget lang svar tid. Måske et DNS problem |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-November-2022 kl. 17:37 |
Jeg har Parknet her i København og de tilbyder 300 Mbit download
og 300 Mbit upload, men de begrænser ikke hastigheden så jeg ofte kan måle 900
Mbit dovnload og det halve i upload.
Hvis skift af DNS-server er en løsning, hvordan gør jeg så? |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
nicoleise
Bruger Oprettet: 10-November-2022 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
For at skifte til en god og hurtig DNS:
1.1.1.2 er Cloudflares DNS. Det er noget af det hurtigste, og de (siger de) sælger ikke data om, hvad du bruger nettet til. .2 tilsidst er en Cloudflare DNS, der filtrerer kendte malware sites og lignende fra. Hvis du ikke ønsker det, så skal den hedde 1.1.1.1 i stedet. Når du ikke skriver en adresse i det andet felt skyldes det, at filtreringen ikke rigtigt fungerer i praksis, hvis din computer blot kan spørge en anden DNS uden filter efter den samme adresse. (Primær og sekundær DNS burde ikke hedde sådan, for det er ikke "failover" eller prioriterer, men derimod ret tilfældigt, om det lige er den ene eller den anden server, der bliver spurgt.) Jeg overvejede i stedet at skrive, hvordan du kan fejlsøge på det, men jeg tror faktisk det er hurtigst, at du bare prøver at skifte den DNS, og ser om det løser problemet først.
|
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super, det vil jeg prøve i weekenden, mange tak!
|
|
mvh
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Michael,
Hvad siger supporten hos Parknet til dine oplevelser? Klaus
|
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke snakket med dem.
De vil givet vis gerne komme og tjekke netværket, men da jeg har eget Lan stopper supporten ved udgangen af den router jeg har købt af dem. Så det får jeg næppe meget ud af, med mindre jeg piller mit Lan fra.
Tilføjelse: Og desuden har jeg ikke adgang til foreningens anlæg i kælderen. Det vil de sikkert også forlange. Redigeret af BlueFox - 24-November-2022 kl. 19:23 |
|
mvh
|
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du "kører
med standard opsætning fra Parknet.dk" og "har eget Lan". Betyder det at du både har din egen router og en router fra Parknet? Og i så fald; er routeren fra Parknet i bridge-mode? Ellers kører du med dobbelt NAT. Og det gør sjældent noget godt ;-)
|
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, jeg har en router, en D-Link købt fra Parknet. 4 porte.
Ved Surround anlægget har jeg en switch der fordeler mellem TV, optagerboks, blu-ray og Receiveren. Resten, 2 stationære, kører på D-link routeren via kabel. Kun notebooken kører wifi, men den er sjældent i brug og så selvfølgelig telefonen. |
|
mvh
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som en netværksbruger der bevidst kører med dobbelt NAT, kunne jeg godt tænke mig at få det uddybet lidt mere. Klaus
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ret simpelt. Du kobler alt fra routeren undtagen 1 pc og tester med den. Hvad sker der så? Hvis det er “lort” tager du fat i parknet. Klaus
|
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg skiftet den DNS server nicoleise anbefaler. Så får jeg se om det hjælper.
Ellers må jeg ty til den noget besværlige support. |
|
mvh
|
BlueFox
Funktioner
Tak(0)
|
Stor tak til nicoleise - det hjalp!
Tak, tak, tak. |
|
mvh
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg brugte for år tilbage denne guide
Du skal ned i bunden hvor han laver noget test af en masse DNS servere :-)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |