|
Flytte harddisk til ny laptop. |
Besvar |
Forfatter | |
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Januar-2024 kl. 15:43 |
Hej.
Jeg har for ikke så længe siden klonet min harddisk til en større på min Lenovo x220. Min gamle Lenovo er lidt træt og åbenbart ikke kompatibel med Windows 11. Så jeg overvejer at købe en nyere brugt Lenovo. Mit spørgsmål er. Kan man montere den gamle harddisk i den nye og starte op problemfrit? På forhånd tak.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du korte svar. NEJ
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan måske godt starte op, men ikke uden problemer. Den gamle og den nye PC har forskellig hardware, som kræver forskellige drivere. Desuden vil den nye PC jo ikke køre med Windows 11 hvis du blot flytter en Windows 10 harddisk over på den. Jeg vil anbefale en frisk Windows installation på den nye PC og bagefter flytte alt hvad du skal bruge over fra den gamle ved hjælp af f.eks. programmet Easeus ToDo PCtrans. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har tidligere gjort noget lignende med Acronis, dog klonede jeg mine gamle diske til en ny PC med M2 diske Emnet er beskrevet i denne tråd Benny
|
|
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 94 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et lille tip, hvis du imod forventning gerne vil køre Windows 11 på din gamle Lenovo bærbare:
1. Lav en Windows 11 ISO ved hente Microsoft Media Creation Tool. 2. Hent Rufus USB Writer. 3. Så kører du Rufus, angiver en tom USB nøgle som mål og ovenstående Windows 11 ISO som kilde. 4. Så kommer Rufus og spørger om du vil frakoble 4GB+, TPM 2.0, etc. check. Det sætter du flueben ud for. Du kan nu boote op på USB nøglen og konvertere din Windows 10 (?) til Windows 11, du burde endda kunne beholde licensnøglen. Men især, så behøver du ikke købe en ny bærbar. Spørg endeligt hvis du har spørgsmål eller løber ind i problemer. |
|
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar.
Jeg må tage den hårde metode og flytte alt fra den gamle. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den er ikke særlig hård hvis du bruger det værktøj jeg nævnte ovenfor. Det hele sker i ét hug. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Guld medlem
Bruger Oprettet: 15-April-2020 Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Guld medlem - 03-Januar-2024 kl. 18:48 |
|
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |