recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4776
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
    Sendt: 05-August-2024 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket

Har tidligere haft laptop med “skub ud stik”, hvor rammen der kørte ud var 3 mm tyk og stikket skulle sættes i lodret fra oven.
Forrige bærbare havde “fold ud stik”, sidste nye har helt normalt stik.

Men okay, vil man have supertynd så hedder den en USB-C til Ethernet converter, når man skal teste netværk, med sin bærbare.

Men, tyde bærbare gør ikke at Ethernet er forældet……


Klaus
Forældet og forældet. Nej der bruges bare wifi til alle mobile enheder i hjemmet, så derfor spares stikket væk på dem.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Systemsvigt. Ja. Indrømmet af optaget samtale med en supporter.


Optog du samtalen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket

Har tidligere haft laptop med “skub ud stik”, hvor rammen der kørte ud var 3 mm tyk og stikket skulle sættes i lodret fra oven.
Forrige bærbare havde “fold ud stik”, sidste nye har helt normalt stik.

Men okay, vil man have supertynd så hedder den en USB-C til Ethernet converter, når man skal teste netværk, med sin bærbare.

Men, tyde bærbare gør ikke at Ethernet er forældet……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Du er med på at han har opgivet sin fiberforbindelse og her nu internet via en mobilrouter?


Klaus

Ja, Det er ment som hvis man senere vil vende tilbage til fiber så vælger man en anden udbyder på linien.


Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1093
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.


Hvad i alverden for en omgang fordrukkent sludder - ja undskyld mig.
Ethernet er hverken forældet eller yt!


Klaus


Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1093
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

er rj45 port på en pc yt ?


overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Moderne bærbare er for tynde.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 19:08
Jeg har netop skrevet følgende til Norlys:

Til Norlys kundesmbassadør.

Mange tak for svaret, der naturligvis og kronologisk modtages alt for sent. Desværre. 


Jeg har også skrevet på appen.


22 dage uden eller med meget begrænset internet har vi helt uhørt oplevet. Dette er så langt fra den indgåede køberetslige aftale og forventningen til aftalen. Må


Vor router blev af fra Norlys's 

side - se historik og hør optagelser af de mange samtaler. Historik skrives langt fra altid har jeg erfaret ifølge samtaler med efterfølgende supportere.

 

Abonnementsrouteren blev fra Norlys's side erkendt/indrømmet .til IKKE at skulle ombyttes men værende defekt af 4 ansatte i Norlys support, hvorfor en helt ny ville blive tilsendt. Hvilket aldrig skete.


De 4 forskellige supportere ville endog hver især sørge for at en ny router straks blev tilsendt til os indenfor een dag. 

Trods nye rykkere skete det ikke. Muligvis og fortalt af en supporter, fordi afsendelsen sker et andet sted end supporteren selv kontrollerer. 

Vi modtog aldrig en ny router. 


Systemsvigt. Ja. Indrømmet af optaget samtale med en supporter.


Efter masser af spildte timers  tid på samtaler og uden hjælp på nogen måde fra Norlys's side indser jeg at en opsigelse er nødvendig for atter at kunne modtage internet/data, der både kan bruges til streaming og som data.


Jeg møder fra Norlys's side dog kun en mur med anden opsigelse end Norlys aftalen og dansk et og lovgivning definerer. 

…..


Jeg gør derfor juridisk gældende, at vi abonnementsmæssigt via Eliane Kareckis, min kone, at vi har hele juli måneds abonnement tilgode samt at Norlys naturligvis ikke med dette alvorlige og tidslange svigt er berettiget til at kræve en måned ekstrai gebyr  på grund af min opsigelse. 


Jeg afventer svar inden 8. august. Herefter vil vi kontakt medier om problematikken i et Norlys internet abonnement.


Jeg ønsker ikke længere en diskussion, men kun en accept eller ikke på mit forlangende, så jeg eventuelt kan foretage mig yderligere.



Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Du er med på at han har opgivet sin fiberforbindelse og her nu internet via en mobilrouter?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.

Hvad i alverden for en omgang fordrukkent sludder - ja undskyld mig.
Ethernet er hverken forældet eller yt!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 18:07
er rj45 port på en pc yt ?


overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 16:28
Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.
Norlys erkender at dette er deres problem. Men de ville vente resultatet af den nye router som de aldrig fik sendt. 😅
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
zithion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2024
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zithion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hele 4 Norlys supportere måtte efter mine forsøg med en anden af mine routere giver mig ret i at Nokiarouteren var problemet. Jeg satte den anden router til. Den fungerede i perioder optimalt, men flere gange om dagen svigtede denne router også helt. 
Jeg blev nødt til at resette dels fiberboksen og routeren og var jeg heldig så fik jeg data igennem.
Tilsidst svigtede fiberforbindelsen også denne router. Norlys ville ikke kigge på fiberforbindelsen fiberforbindelsen før jeg prøvede en ny router. 

Problemet var at Norlys aldrig fik den tilsendt, på trods af 4 supportere der nærmest skaffe er på og tjekke, at jeg fik den ny router tilsendt. 

Jeg skrev derefter direkte til deres kunde ambassadør. Men heller ikke han svarede før i går, men efter en ny skriftlig rykker og intet svar, lavede jeg nyt mobilabonnement hos 3, og jeg modtog nyt router mm allerede dagen efter. Så fungerede det. 

Nu kræver jer juli abonnementet og den ekstra måneds betaling for opsigelse tilbage.

Har du prøvet og sætte pc direkte på fiber noden med kabel.

Er fiber noden blevet målt og testet af en teknikker, måske den skal udskiftet, der kan også være støj/ fejl på kablet ind 

på den fiber du har kan man jo få andet end norlys

Ewii / Telenor / Altibox / Bolignet / Fastspeed / Hiper / Jetnet / "norlys" / waoo / yousee 

De 3 første har jeg testet i hver 6 mdr uden nogen problemer hvis du vender tilbage en dag på fiberen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu