|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Monolithos ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Status: Offline Point: 98 |
![]() Sendt: 25-Januar-2007 kl. 00:13 |
|
hey
![]() hvilken af disse projekter er at foretrække? Skal bruges til lidt af hvert, altså PC divx, avi osv. gaming, konsoler og til DVD film. Men er LCD bedst egnet til PC brug men dertil har dårligere sort niveau i forhold til DLP? Har tænkt på at bygge mit eget lærred, mit rum er 100% mørklagt, hvilket lærred skal jeg kigge efter i jysk har i evt. link til guides? |
||
![]() |
||
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Tjaa, det er meget smag og behag her. DLP har typisk bedre sortniveau/ANSI kontrast, men har til gengæld oftere større "screen door" - altså gitterværk mellem de enkelte pixels. DLP (single chip) giver desuden regnbueeffekt som generer nogle mere end andre. Personligt kan jeg ikke fordrage regnbueeffekt. Det bedste råd er at prøve at kigge på nogle projektorer. Helst hos en forhandler, der har forstand på hvad de foretager sig. Tape Connection har f.eks. en masse viden om sagerne. Hifiklubben kan også prøves omend den sidste demonstration jeg fik var af en der ikke vidste noget. Han var dog ærlig nok til at sige at projektorfyren var på ferie :) |
||
![]() |
||
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
|
Jeps, TC har en masse viden......men sælger pr kun 1 projector - Sony Pearl til ca. 36000kr!!
Mvh LBA75 Redigeret af LBA75 - 25-Januar-2007 kl. 10:33 |
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Nu siger du godt nok "lærred" og "jysk" i samme sætning... |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Det er nu ikke helt rigtigt, DLP har som udgangspunkt mindre screen-door. Indtil nu har man imidlertid måtte nøjes med lavere opløsning, hvilket medfører mere screendoor end en LCD med høj opløsning, men det er ved at være fortid. Derudover har Panasonic en patenteret teknologi der fjerner screendoor på LCD-projektorer, så netop Panasonic har mindre screendoor end DLP - men generelt er der mindre på DLP. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Ok - I stand corrected :) Det var nok også baseret på en sammenligning mellem min skodøre IBM DLP projektor med massiv screendoor og min Sony VW-50 SXRD projektor næsten uden - hvilket nok ikke er en fair sammenligning. Et andet godt sted for den originale poster at kigge kunne være her: Top 5 populære projektorer i hver opløsningsklasse Mvh. Hans Henrik |
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
WHAT?? Kun én projektor? Hvad blev der af den helt forrygende Mitsubishi DLP-projektor til omkr. 20 kilo? Nedtur. |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
![]() |
||
Monolithos ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2005 Status: Offline Point: 98 |
![]() |
|
"Det bedste råd er at prøve at kigge på nogle projektorer."
bor på bornholm ![]() Ville en Sanyo Z2-Z3 være fint nok til mit forbrug? |
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|
Jeg vil mene Sanyo's Z-serie og Panasonic's AE-serie er fine begynder projektorer (ja ikke kun begynder projektorer).
Jo hørere du har råd til at komme op, jo bedre. Jeg købte selv en Z2 for lidt over 2 år siden, da Z3 var kommet, og Z2 var ved at udgå. Og den er jeg stadig glad for. Vil du købe brugt? (for ellers finder du nok ikke en Z2). Ved brugtkøb, vær da meget opmærksom på hvor mange timer lampen har kørt (på Z2 ses det ved i tændt tilstand at holde powerknappen nede længe). Levetid på en lampe er 2-3000timer, men der er ingen garantier, så den kan ligeså godt sprænge efter fx 1000timer. En ny koster 3500kr herhjemme. Så der skal være noget at spare på at købe brugt, ellers kan det hurtigt blive en dyr affære. Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |