recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluray upscaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBluray upscaling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nandi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Bluray upscaling
    Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 11:21

Jeg har nu læst en del tests af de forskellige bluray maskiner, men kunne egentlig godt tænke mig at høre fra nogen som har en bluray afspiller selv, hvor gode de egentligt er til at opskalere dvd's.

Kom evt. gerne med en sammenligning til de alm. dvdafspillere, så har jeg lidt at forholde mig til.

:)

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 11:33

Jeg har Samsung's Blu-ray afspiller BD-P1000, og den er glimrende til Blu-ray. Men hvis jeg skal afspille en DVD-skive med opskalering, så vælger jeg altså én af mine regulære DVD-afspillere. (Philips DVP-9000s, Panasonic DVD-S97) Eller Toshiba's HD-XE1, hehe.

Det er ikke DVD-delen i Samsung'en, der er denne afspillers force. Afspilning med opskalering kan naturligvis godt bruges på maskinen - men nok ikke, hvis man er bedre vant fra andre DVD-afspillere.  Den gør et hæderligt job, men heller ikke mere.

Redigeret af musicus - 07-Oktober-2007 kl. 11:38
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 12:02
Jeg bruger min PS3 som opskalering af alm dvd'er og jeg må sige at den gør
det væsentligt bedre end min gamle Philips dvp9000s.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 12:07

Og jeg har en Pana D10A, den er såmænd en ok upscaler, den er absolut ikke på højde med en high-end DVD-afspiller

Edit: Efter hvad jeg har læst mig frem til, skal du op i Pioneer´s Blu-Ray afspiller, for at få en afspiller der også gør det fremragende som DVD afspiller.

Alternativet er jo, at du vælger en Toshiba HD EX1 HD DVD afspiller. Den er ret god som DVD afspiller. 

Og velkommen til i øvrigt

Redigeret af Hother - 07-Oktober-2007 kl. 12:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu