Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
LBA75
Super bruger
Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
|
Emne: HTPC BD vs. Stand alone BD Sendt: 07-Februar-2008 kl. 10:46 |
Hej
Kan ikke lige se at dette har været vendt herinde før.....
Hvordan klarer en godt udstyret HTPC(god nok til HD), med PowerDVD Ultra, Anydvd HD og et blueray drev sig imod blueray afspillere som feks. en PS3 eller Samsung 1400?
Jeg tænker kun billede kvalitet, da lyden selvfølgelig ikke bliver "HD" fra en HTPC, men da jeg ikke agter at opgradere med ny reciever lige nu, så vil jeg bare gerne have et godt billede til at starte med. Har allerede en HTPC, til musik (Transporter), billeder med mere, så prismæssigt vil opgraderingen på min pc nok løbe op i ca. 3000 - 3500 kroner - altså næsten samme pris som Samsung 1400 eller den lille PS3.
Håber på jeres hjælp
Mvh
LBA75
|
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 11:25 |
Rent billedmæssigt, vil jeg mene du for det samme resultat som de forskellige stand alone. Men hensyn til lyden, så kan du faktisk få HD fra en HTPC, men kun analogt. Men de betyder også at du kan få lyden over på din "gamle" forstærker gennem 5.1 eller 7.1 ingang.
|
 |
LBA75
Super bruger
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 17:58 |
Nagash skrev:
Rent billedmæssigt, vil jeg mene du for det samme resultat som de forskellige stand alone. Men hensyn til lyden, så kan du faktisk få HD fra en HTPC, men kun analogt. Men de betyder også at du kan få lyden over på din "gamle" forstærker gennem 5.1 eller 7.1 ingang.
|
Tak for din tilbagemelding.....
Er der andre der kan understøtte Nagash mening ?
Mvh
LBA75
|
|
 |
Eiberg
Bruger
Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Point: 209
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 18:04 |
Personligt ville jeg købe Samsung'en.
Har rodet en del med HTPC, og må indrømme jeg synes det for bøvlet i længden. (dog har jeg ikke rodet med BD på HTPC, men kan ikke forestille mig det er meget anderledes end DVD)
PS3'eren larmer for meget til min smag, og bruger for meget strøm.
Samsung'en har lidt opstartstid (har en PC også), men har rodet med den og synes den fungerer helt fint =)
Redigeret af Eiberg - 11-Februar-2008 kl. 18:05
|
 |
mortenkn
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 18:22 |
Nagash skrev:
|
Det lyder spændende, det du skriver... Jeg har hele tiden kørt med optisk lyd ud fra min HTPC og over til min receiver, og været træt af begrænsningerne til alm. Dolby Digital og DTS. Men du mener altså, at hvis jeg bruger 5.1 analog udgangene og slutter til min receiver ("discrete", eller hvad det nu kaldes), så får jeg HD lyd formaterne ud af PowerDVD Ultra?
Redigeret af mortenkn - 11-Februar-2008 kl. 18:24
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 23:08 |
Jeg ved ikke lige hvad Nagash mener, men det er som følger:
Du kan ikke flytte HD lydformarterne over via analog. Ja du kan godt overføre dem, men de bliver ikke HD, højst 5+1
Skal du have de ægte HD lydformater over skal det ske via HDMI. Optisk (SPDIF) er heller ikke anvendeligt, for lav båndbredde!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
mortenkn
Super bruger
|
Sendt: 11-Februar-2008 kl. 23:24 |
Tak. Jeg ved godt, at Toslink har for lav båndbredde... Men hvis nu ens lydkort er state-of-the art 24bit/96Khz og alt det der, kan man så ikke bare få lydkortet til at dekode HD-lyden, og så overføre med tre par phono-kabler? Så får man vel stadig fordelene fra DTS HD f.eks. (jeg kan desværre ikke lige prøve, mit mediecenter er til rep.)
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 01:31 |
Nu bæiver jeg nødt til at gå dig lidt på klingen MCenterFreak, du kritiserer mig sq snart i hvert eneste tråd jeg skriver i. Jeg kan så spørge dig om di taler af egen erfaring? Du kan godt få 7.1 analog ud til din forstærker, hvis den altså har 8 indgange på den "diskrete" indgang, og lydkortet selvfølelig har udgange til 7.1. Det er rigtig at hvis du bruger PowerDVD's indbyggede lyddekoder, at den så downsampler det, men stadig til noget der ligger langt over dvd-kvalitet. Har så hørt om andre der har prøvet med Nero's lydcodecs, og har fået det til at kører uden downsampling, men det skulle have givet nogle andre problemer, så har ikke gidet at prøve det. Jeg kan så sige at Cyberlink arbejder på en løsning, så vi slipper for downsampling, men har ingen anelse om hvor lang udsigt der er til det.
Og kan jeg så anbefale dig at sætte dig ind i sagerne fremover MCF. Jeg ved ikke hvorfor du hagler mig ned hver gang du er uenig, men hvis jeg har pisset på din sukkermad på en eller anden måde, så sig hvad der er i stedet for, ellers kan jeg ikke gøre noget ved sagen.
Edit: Mortenkn: Det er selvfølgelig et krav at din forstærke også kan modtage 24bit 96khz på 5.1/7.1 indgangen.
Redigeret af Nagash - 12-Februar-2008 kl. 01:33
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 08:43 |
Jeg kan også understøtte det Nagash fortæller, da jeg selv kører HD lyd over analog og det lyder godt!
Jeg ved også at der er et Sonic CinePlayer HD.DVD Decoder v4.3 lydcodec som også skulle kunne gøre det som nero gør. Skal prøve at se om jeg kan få det til at virke, da det kunne være dejligt at slippe for downsamplingen i PowerDVD. Vil prøve at få Blu-Ray/HD DVD til at virke i Zoomplayer, da det kunne være meget sjovt, hvis man kunne lægge eksterne undertekster på sine HD film ligesom ens DVD'er:) Derudover er der eneste ulempe mht. HTPC for mit vedkommende støj og strøm (110W idle).
Redigeret af Bjur - 12-Februar-2008 kl. 08:45
|
 |
LBA75
Super bruger
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 09:52 |
Okay, takker alle sammen......
Mit problem angående lyd bliver, at min HTPC står i mit bryggers...... altså ca. 15 meter væk, og derfor er analog nok ikke nogen løsning, men som sagt, så kan jeg leve med lyden......lidt endnu!
Så konklusionen er, at en godt udstyret HTPC, uden at skulle tweakes helt vildt, kan levere lige så gode billeder som feks Samsung 1400 eller en PS3?
Støj, er jo ikke et problem med min HTPC Hvor meget støjer den lille 40 GB version af PS3 da?
Støm er ikke lige meget for mig, men tvivler på at PS3 bruger mere strøm end min HTPC? Hvor meget strøm bruger PS3?
Mvh
LBA75
|
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 11:28 |
Brugeren spurgte:"Men du mener altså, at hvis jeg bruger 5.1 analog udgangene og slutter til min receiver ("discrete", eller hvad det nu kaldes), så får jeg HD lyd formaterne ud af PowerDVD Ultra"
Til det svarer jeg at han højst kan få 5.1 altså Dolby Digital. For at få et Lossles format som Dolby TrueHD skal der enten benyttes HDMI eller 7.1 analogt (som han jo ikke har)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
mortenkn
Super bruger
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 13:04 |
MCenterFreak skrev:
Til det svarer jeg at han højst kan få 5.1 altså Dolby Digital. For at få et Lossles format som Dolby TrueHD skal der enten benyttes HDMI eller 7.1 analogt (som han jo ikke har) |
Altså et HD lyd-format kan godt være 5.1. Er træt af jeg kun får Dolby Digital 5.1 ud af den optiske udgang. Dolby Digital Plus 5.1 kanal 1.5Mbps via diskret analog udgang ville være et skridt i den rigtige retning for mig. Til ham der startede tråden: Jeg kan godt lide tanken om at have alt samlet i én kasse/HTPC. Det kræver lidt arbejde, og du skal gide rode med PC'er. Til gengæld kan du altid skifte en enkelt hardware enhed ud med noget andet. Hilsen Morten
|
 |