Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
|
Emne: Tilbageførsel på et MasterCard?? Sendt: 14-August-2008 kl. 17:18 |
Hej
Jeg bestiller en vare fra en engelsk hjemmeside og betaler med MasterCard. Da jeg skal vælge fragt, tager jeg (naturligvis ) den billigst mulige metode. En ordrebekræftelse tikker straks ind på mailen - så langt så godt. Nå men da der er gået 2 uger og varen ikke er dukket op (pengene er trukket fra MasterCard kontoen) mailer jeg firmaet. De påstår, at de har prøvet at kontakte mig, men end ikke i spam folderen er der en mail fra dem og brev har jeg heller ikke modtaget. Men det kære firma oplyser mig om, at jeg skal indbetale godt yderligere 100 kr for fragten, da den metode jeg har valgt, ikke er mulig når varen skal sendes til DK. Jeg vil faktisk godt betale pengene, men de vil have mig til at oplyse kortnummer + sikkerhedskode (de tre tal på bagsiden), hvilket jeg absolut ikke ønsker at gøre.
Det hele ender med, at jeg beder om at få ophævet købet. De skriver så, at jeg i løbet af 5-7 arbejdsdage vil have pengene på min konto.
Nu er der gået 11 dage og ingen penge er dukket op på kontoen. Jeg har skrevet til dem, men intet hørt ![](smileys/smiley7.gif)
Nogen her der ved, hvordan jeg står? Og hvad skal mit næste skridt være? (Har lige mailet dem ige og bedt om svar på, hvad der sker i sagen og hvorfor mine penge ikke er ankommet)
|
+ 70 positive handler!
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:20 |
Så kontakter du din bank, der kontakter PBS, så tilbagefører de pengene... ![](smileys/smiley1.gif) Sådan gjorde jeg sidste en Restaurant i udlandet havde lavet en fejl, og hævet beløbet * 2... MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:27 |
Okay - det lyder godt - troede det kun var muligt med Visa...?
|
+ 70 positive handler!
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:30 |
Det skal jeg så ikke kunne sige... Jeg har nemlig kun VISA, og ikke MasterCard... Troede det var ens for begge kort!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:38 |
meta skrev:
Okay - det lyder godt - troede det kun var muligt med Visa...? |
Næh, det gælder alle betalingskort.
Regn dog ikke med at det går hurtigere. For efter de nuværende regler må de bruge tid på at undersøge sagen, så der kan gå godt lang tid inden pengene kommer fra MasterCard.
Jeg ville se tiden an i et par uger.
/Lars
Redigeret af Lars - 14-August-2008 kl. 17:40
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:39 |
meta skrev:
Det gør ingen forskel om det er Visa, MasterCard, Amex, Diners, etc etc. Jeg forstår dog ikke helt dit problem med at oplyse kortnummer og CVV (de tre cifre efter kortnummeret). Det gør du hver gang du bestiller noget på nettet, og når det er en udenlandsk butik, aner du ikke hvor din indtastning havner. Den kan meget vel blive skrevet ned i en Access database, som alle i firmaet har adgang til. Eller endnu være, hvis firmaet er totalt inkompetent (det ses), en tekstfil på serveren som Google indekserer. Men... don't worry. Du hæfter ikke for misbrug, det gør banken.
Redigeret af JesperLund - 14-August-2008 kl. 17:40
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24783
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 17:39 |
det gælder også for mastercard, jeg har prøvet at få tilbageført penge, for noget jeg aldrig fik. så ned hvor du har kortet fra, og bed dem om at tilbageføre pengene.
tag såvidt muligt alle mails med som dokumentation.
|
Mvh Flemming Larsen
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:24 |
JesperLund skrev:
meta skrev:
Det gør ingen forskel om det er Visa, MasterCard, Amex, Diners, etc etc.
Jeg forstår dog ikke helt dit problem med at oplyse kortnummer og CVV (de tre cifre efter kortnummeret). Det gør du hver gang du bestiller noget på nettet, og når det er en udenlandsk butik, aner du ikke hvor din indtastning havner. Den kan meget vel blive skrevet ned i en Access database, som alle i firmaet har adgang til. Eller endnu være, hvis firmaet er totalt inkompetent (det ses), en tekstfil på serveren som Google indekserer.
Men... don't worry. Du hæfter ikke for misbrug, det gør banken.
|
Jeg ved da heller ikke om jeg er for ømfindig med mine kort - men jeg lader dem aldrig ude af syne (heller ikke på en restaurant), da jeg ikke vil anklages for at være skødesløs og måske derved selv komme til at hæfte for evt misbrug...
|
+ 70 positive handler!
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:25 |
Sagen synes klar! Takker for alle svarene ![](smileys/smiley1.gif)
Vil udskrive min mailkorrespondance med firmaet og aflevere den i banken i morgen
|
+ 70 positive handler!
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:30 |
meta skrev:
Jeg ved da heller ikke om jeg er for ømfindig med mine kort - men jeg lader dem aldrig ude af syne (heller ikke på en restaurant), da jeg ikke vil anklages for at være skødesløs og måske derved selv komme til at hæfte for evt misbrug... |
Det er ikke skødesløst at betale med kreditkort på restaurant, heller ikke hvis dit kort er ude af syne (som det normalt er). Men... med den holdning skal du nok holde dig fra udenlandske netbutikker. Du har ingen kontrol over hvor kortnummeret havner, og du kan ikke regne med samme sikkerhed som ved model som PBS anvender i Danmark, hvor butikken aldrig ser dit kortnummer.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 19:00 |
JesperLund skrev:
meta skrev:
Jeg ved da heller ikke om jeg er for ømfindig med mine kort - men jeg lader dem aldrig ude af syne (heller ikke på en restaurant), da jeg ikke vil anklages for at være skødesløs og måske derved selv komme til at hæfte for evt misbrug... |
Det er ikke skødesløst at betale med kreditkort på restaurant, heller ikke hvis dit kort er ude af syne (som det normalt er).
Men... med den holdning skal du nok holde dig fra udenlandske netbutikker. Du har ingen kontrol over hvor kortnummeret havner, og du kan ikke regne med samme sikkerhed som ved model som PBS anvender i Danmark, hvor butikken aldrig ser dit kortnummer.
|
Det lader til, at jeg har en alt for "gammeldags" holdning til mine kort. Måske det skyldes, at jeg ikke er for god til at holde øje med mine konti ![](smileys/smiley9.gif)
Men jeg handler trofast på nettet incl udenlandsk - og har da heller ikke oplevet problemer som disse. Tværtimod har jeg oplevet firmaer, som returnerede mine indbetalinger straks efter modtagelse, fordi de ikke kunne levere - det var dog med PayPal
|
+ 70 positive handler!
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 21:43 |
I den første sag, hvor en dansker blev dømt for at betale med stjålne kreditkortnumre på nettet, var der tale om en taxa-chauffør, som havde numrene fra alle sine fluesmækker-boner.
Det siger noget om, hvor lidt man som ejer af et betalingskort kan gøre for at beskytte sine oplysninger - og dermed også hvor lidt det kan betale sig at prøve. Man bliver simpelthen nødt til at sætte sin lid til, at retten til tilbageførsel virker.
Historien er selvfølgelig fra før kontrolcifrenes tid, men mon ikke han også havde kunnet klare at aflæse og huske dem, hvis det havde været nødvendigt.
|