Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
|
Emne: Hjælp til Logitech Harmony og Pana PZ85 Sendt: 12-Juli-2009 kl. 16:02 |
Efter jeg har fået mit nye tv, et Panasonic 42PZ85, så har jeg behov for hjælp. Jeg ikke kan få min Logitech Harmony 525 til at gøre som jeg vil ha. Problemet er, at den ikke vælger den rigtige HDMI indgang når jeg tænder, hverken på YouSee boks (HDMI 3) eller når jeg bruger min Pio Blu-ray (HDMI 2) og AppleTV (HDMI 1)
Havde ingen problemer med, at sætte det op sammen med mit tidliegere Samsung tv ej heller på LG tv'et. Men med dette panasonic tv, det giver grå hår.
Så jeg tænkte, der må være rigtig mange, som har et Panasonic tv og som også bruger en Logitech Harmony fjernbejt. Hvor de har fundet løsningen.
Redigeret af kskruger - 12-Juli-2009 kl. 20:43
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 20:45 |
Er der slet ingen, som bruger Logitech fjernbetj. og Panasonic tv?
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 21:46 |
Jeg bruger selv Logitech Harmony 525 sammen med et Pana TH42-PV60, og det fungerer fint nok sammen. Men jeg har jo så sørget for at oprette en række "aktiviteter" på remoten (f.eks.: "Se DVD", "Se Blu-ray", "Se kabel-TV" osv.), i kombination med plasmaskærmen plus nogen af de øvrige komponenter, der også er installeret i Harmony 525'en. Under konfigurationen fra PC'en definerer man så bl.a., hvilke indgange TV'et skal åbne for, og sammen med hvilke tilsluttede apparater. Det burde altså virke, hvis man ellers har fået konfigureret sin Harmony 525 korrekt.
Hvis man derimod bare bruger Harmony 525 til manuelt at tænde for de enkelte komponenter med, skal man naturligvis selv sørge for at skifte til den rigtige indgang på TV'et. Det sker ikke automatisk. Du skriver ikke, om problemet opstår ved åbning af en "aktivitet", eller kun ved manuel betjening på remoten?
Redigeret af musicus - 13-Juli-2009 kl. 09:00
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:21 |
musicus skrev:
Jeg bruger selv Logitech Harmony 525 sammen med et Pana TH42-PV60, og det fungerer fint nok sammen. Men jeg har jo så sørget for at oprette en række "aktiviteter" på remoten (f.eks.: "Se DVD", "Se Blu-ray", "Se kabel-TV" osv.), i kombination med plasmaskærmen plus nogen af de øvrige komponenter, der også er installeret i Harmony 525'en. Under konfigurationen fra PC'en definerer man så, hvilke indgange TV'et skal åbne for, og sammen med hvilke tilsluttede apparater. Det burde altså virke, hvis man ellers har fået konfigureret sin Harmony 525 korrekt.
Hvis man derimod bare bruger Harmony 525 til manuelt at tænde for de enkelte komponenter med, skal man naturligvis selv sørge for at skifte til den rigtige indgang på TV'et. Det sker ikke automatisk. Du skriver ikke, om problemet opstår ved aktivereing af en "aktivitet", eller kun ved manuel betjening på remoten?
|
Som sagt, så har jeg brugt Harmony 525 til mit Samsung og LG tv uden, at det gav problemer.
Problemet opstår når jeg skal ha Harmony 525 til at vælge den rigtige HDMI indgang, jeg kan få den til at vælge AV knappen, men derefter går det galt.
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:57 |
Jeg har selv en Harmony One som jeg bruger sammen med mit pana PX70 og jeg har været nødt til at kontakte Logitect Support der endog videresendte mig til international Support. Pana er åbenbart ikke kendt for at videregive deres tv-koder i tilstrækkeligt omfang. Min PopCornHour har support endda opgivet at få til at virke via en aktivtet (den tænder jeg via komponenter da den ellers skal stå tændt konstant)!
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:04 |
kskruger skrev:
Problemet opstår når jeg skal ha Harmony 525 til at vælge den rigtige HDMI indgang, jeg kan få den til at vælge AV knappen, men derefter går det galt.
|
Aha, nå sådan.
På mit Panasonic TV skal man bruge de fire farvede taster (rød, grøn, gul, blå) på original-remoten til at vælge indgang med, efter at have trykket på AV knappen. Mon ikke det virker på samme måde på dit eget TV.
Har du så forsøgt med de farvede taster forneden på Harmony 525'en, for at bladre rundt, og vælge imellem HDMI-indgangene? Det virker nemlig fint hos mig.
Redigeret af musicus - 12-Juli-2009 kl. 23:27
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:10 |
musicus skrev:
kskruger skrev:
|
Aha, nå sådan.
På mit Panasonic TV skal man bruge de fire farvede taster (rød, grøn, gul, blå) på original-remoten til at vælge indgang med, efter at have trykket på AV knappen. Mon ikke det virker på samme måde på dit eget TV.
Har du så forsøgt med de farvede taster, forneden på Harmony 525'en, for at vælge imellem HDMI-indgangene? Det virker fint hos mig.
|
Der sker ingen ting, når jeg trykker på de 4 farvede knapper 
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:12 |
Nicoleif skrev:
Jeg har selv en Harmony One som jeg bruger sammen med mit pana PX70 og jeg har været nødt til at kontakte Logitect Support der endog videresendte mig til international Support. Pana er åbenbart ikke kendt for at videregive deres tv-koder i tilstrækkeligt omfang. Min PopCornHour har support endda opgivet at få til at virke via en aktivtet (den tænder jeg via komponenter da den ellers skal stå tændt konstant)!
|
Så er det ikke mig der helt galt på den, at Pana kræver lidt mere, at få til at virke.
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:15 |
Hmmm ...... ja, så har jeg desværre ikke flere forslag. Ud over måske at oprette et par aktiviteter på Harmony 525'en, hvor remoten så selv sørger for at åbne for den rigtige HDMI-indgang.
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:20 |
Jeg døjede med PX70 og Hamony 525 - men kom frem til, at jeg kunne bruge HDMI1 som fixpunkt - dette var nemlig det eneste input, som jeg på daværende tidspunkt kunne aktivere hver gang.
Ved (i en aktivitet) at kombinere valg af HDMI1 med et antal gentagelser af AV-knappen kunne jeg få valgt det ønskede input korrekt hver gang.
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:30 |
bantam skrev:
Jeg døjede med PX70 og Hamony 525 - men kom frem til, at jeg kunne bruge HDMI1 som fixpunkt - dette var nemlig det eneste input, som jeg på daværende tidspunkt kunne aktivere hver gang.
Ved (i en aktivitet) at kombinere valg af HDMI1 med et antal gentagelser af AV-knappen kunne jeg få valgt det ønskede input korrekt hver gang.
|
Tja, det er jo vær at prøve.
|
 |
bhoejte
Ny bruger
Oprettet: 16-Juni-2008
Point: 19
|
Sendt: 13-Juli-2009 kl. 01:01 |
Jeg benytter Harmony One med et 42PZ85, og det virker da fortræffeligt. Der er diskrete (separate) koder for at vælge de forskellige HDMI indgange (HDMI1, HDMI2, HDMI3). Disse skulle være tilgængelige i din device page for dit TV. Det vil også sige at du kan bruge Online setup værktøjet til at vælge disse koder.
De to problemer jeg har er
1. Power on. 2. DVB-T/Analog tuner valg
Power on blev gjort ved at bruge en anden universel remote, lære den Power on koden, og så få Harmony til at lære den i Raw mode som PowerOnLong. Et 2 sekunders burst fungerede, og så kunne Harmony One også tænde fjernsynet med en soft button. Det tog et par gange inden jeg ramte rigtigt, og fjernbetjeningen ville acceptere en kode som var lang nok til at tænde fjernsynet. Hvis man trykker for længe vil den nemlig ikke acceptere at lære koden.
Tuner valg har jeg ikke fundet nogen diskrete koder for endnu, når jeg vælger at se fjernsyn, må jeg bare trykke på TV igen hvis den går hen på den forkerte tuner. Det har jeg sat en soft-button op til.
|
 |