|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 20:19 |
Jeg har fået et lille problem med en handel på QXL og vil høre hvad i mener jeg bør gøre. Kort fortalt drejer det sig om en HDD optager jeg har solgt på QXL, til en på Grønland. Han har netop modtaget optageren i går og har i dag skrevet til mig at den ikke virker. Der var lys i displayet da han satte den til, men den ville ikke starte op efter han tog strømmen fra og satte det til igen. Jeg ved 100% den virkede herhjemme, så hvornår det er gået galt ved jeg ikke. Han siger der ikke var skader på kassen og at den ikke var kold da den blev sat til. Så mit spørgsmål er nu, hvordan gør vi. Han har allerede skrevet en mail at han forventer at få pengene igen hvis ikke den kommer til at virke og det ved jeg at jeg ikke går med til. Jeg tænker mere i retningen af at tilbyde 1/3 eller 1/4 af prisen (3-400kr) i kompensation da jeg ikke ved hvad der er gået galt eller om den overhovedet er død. Sender han maskinen tilbage, er jeg villig til at kompensere med halvdelen af beløbet (600kr). Jeg overvejer også at tilbyde at han selv kontakter Philips og finder ud af hvor han kan sende den hen til reparation og så betaler jeg for portoen fra ham og til værkstedet. Der er stadig garanti på maskinen. Hvis den så kommer tilbage og er død pga. slag eller fugt, så er det enten ham selv eller PostDK den må havne hos. Jeg har endnu aldrig solgt noget hvor køber ikke var tilfreds efter handelen og sådan vil jeg selvfølgelig helst fortsætte, men bare at betale hele beløbet tilbage uden at se maskinen eller vide mere, det vil jeg ikke. Hvad ville i gøre i sådan en situation og hvordan står jeg selv? EDIT: Stavebøf Redigeret af bibihest - 22-Oktober-2009 kl. 20:22 |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Hvis en køber vælger at få sendt en vare må det vel være på købers risiko ? |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Det kan man vel nok sige, men læser man på qxl
http://hjaelp.qxl.dk/fortrydelsesret Fra og med 1. juli 2009 har alle købere på QXL ret til at fortryde et køb – uanset om sælger er registreret som privat eller erhvervsdrivende medlem. Nedenfor kan du se, hvordan du skal forholde dig, både som køber og sælger.
Er du køber? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Ja stort set, med mindre at der er købt en særskilt forsendelsesforsikring, og at man kan påvise, at forsendelsen er skadet under transporten. Man kan i øvrigt alligevel henvende sig til Post dk, hvis forsendelsen er i stykker, men uden garanti for noget som helst. I øvrigt er det jo ikke alene Post dk der er indblandet i denne sag. Det er SAS (som handler luftfragt) Air Greenland som har transporteret fosendelsen til Grønland, og endelig det grønlandske postvæsen. Så sagen er bestemt ikke lige til. Måske bør man tage kontakt til producenten i DK, og høre mere om muligheden |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
J det må jeg jo prøve, så må han sende den ind til dem. Vil også bede ham snakke med posten deroppe så han lige kan få dokumenteret at der er problemer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men når der nu ekstra står i auktionen at der ingen garanti er, bortfalder fortrydelsesretten så?
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Nej, QXL er desværre blevet omfattet af fjernsalgsloven, og du kan ikke undgå fortrydelsesretten.
Til gengæld ligger der i fortrydelsesretten jo, at det returnere produkt skal være i samme stand som ved afsendelse, og hvis du er overbevist om at det virkede ved afsendelse er der en lille ord mod ord krig. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tager altid billeder og film af det jeg sælger, men det fik jeg ikke gjort lige ved optageren :( det var sgu et dumt tidspunkt at glemme det. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Der er jo den mulighed, hvis din køber ikke fortryder handlen, at HDD´en kan repareres i f.eks. Nuuk |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
Får ham til at kontakte Philips, så må de kunne sige hvor han skal indlevere den. Så må vi tage den derfra
|
|
![]() |
|
![]() |
Fik lige fat i QXL ang. det her og som du siger skal den være i samme stand. Så hvis køber vil fortryde SKAL jeg modtage, men jeg skal IKKE refundere hele beløbet, det må så være noget man vurderer. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Personligt ville jeg bede manden om at returnere varen, og når jeg har modtaget den retur, så ville jeg give ham pengene igen. Det er muligt jeg ikke er forpligtiget til dette, men tvivlen må om ikke andet komme køberen til gode, da jeg som sælger ikke kan bruge en mistillid til noget som helst. Forestil dig, at manden har ret. At maskinen (uanset om du vidste det eller ej), er defekt ved ankomst? Forestil dig så, hvad han tænker om dette, og om det i virkeligheden ikke er fuldt ud berettiget. Forestil dig, at det er dig der køber noget, som ikke virker ved ankomst! Der er ingen sælgere med respekt for dem selv, der ønsker at sælge noget der ikke virker. Og hvis han returner den i samme stand som du sendte den i, så har ingen af jer mistet noget som helst. Alternativ er selvfølgelig, (hvis der er garanti/reklamationsret på produktet), at køber sender det ind til forhandleren, og får det ud af det, som der nu engang kan komme ud af det. Men dette forudsætter, efter min mening, at der stadigvæk er reklamationsret på varen. Jeg er før blevet kaldt naiv. Omvendt kan jeg ikke se, at man kan bruge stædighed til noget i den her sag. Ikke medmindre een af parterne ikke har rent mel i posen!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |