|
Noxon iRadio |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Emne: Noxon iRadio Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:46 |
Jeg er træt af at stå og kokkerere i køkkenent og vente på at radiokanalerne sender noget musik jeg gider at høre.
Så jeg overvejer at købe en Noxon iRadio. Men jeg er kommet i tvivl om noget. Jeg har min musik liggende på en Synology 107. Den ligger bare en en folder mærket 'musik'. Det er katalogiseret via musicmatch og jeg har indtil nu tilgået den via samme program. Er det godt nok til iradioen, jeg mener kan musikken findes på den måde? Eller skal jeg til at fifle med itunes eller twonky eller noget i den stil? |
|
Mvh Maria
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:05 |
Hvis musikken skal ligge på en NAS, vil jeg anbefale dig at undersøge hvordan forskellige musikafspillere (Noxon, Sonos, Squeezebox, etc) spiller sammen med serveren. Jeg kender kun Squeezebox på dette punkt. Du skal være særligt opmærksom på begrænsninger hvis du har DRM-beskyttet musik som TDC PLAY, iTunes og musikkøb i .wma format. Redigeret af JesperLund - 29-Oktober-2009 kl. 12:05 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
BRAS
Bruger Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:37 |
Har selv en Synology 107 samt en Noxon Iradio og den streamer fint fra min NAS .... så du skal bare sørge for at uPnP er slået til på NAS'en
|
|
Maria
Guld medlem Oprettet: 19-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 620 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:45 |
Tak for svarene
@Bras. Har du din musik liggende i en alm. folder bare? |
|
Mvh Maria
|
|
BRAS
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:04 |
Jeg mener at filerne skal ligge i folder'n Music ( det gør de ved mig ) som vist nok er automatisk sat op fra starten. Jeg kan ikke helt huske det, da det er et par år siden jeg sidst rodede med det
|
|
fishytank
Bruger Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:33 |
Jeg har selv haft en noxon iradio, og kan ikke anbefale den. Den faldt ud med jaevne mellemrum paa interradioen. Steaming af podcast og fra min Qnap NAS koerte dog uden problemer. Jeg har skiftet til logiotech squeezebox og de stationer der foer faldt ud koerer bare nu.
Du kan tilgaa din musik gennem UPNP og lede efter musiken gennem din fil sortering eller du kan bruge twonky media og faa sorteret det hele i en paen brugerflade paa radioen. Musikken behoever ikke ligge i en musik folder, det er forudsaetningen hvis du bruger en Qnap NAS. Men ved Qnap der foelger twonkymedia med gratis. |
|
BRAS
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:03 |
Jeg har tidligere oplevet problemer med udfald, men ikke længe efter de seneste firmware versioner, som kan findes her http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment/NOXON_iRadio_for_iP od/Updates/Beta/ ( afhængig af model ) |
|
Maria
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:28 |
Mange tak.
Jeg har læst lidt om de forskellige afspillere, og valget faldt på en iradio pga. prisen og at jeg kan bruge min Syn 107 og dermed ikke skal ud og købe andre NAS eller rode med twonky. Da den "bare" skal stå i køkkenet. Radio udfald går nok, da jeg mest skal høre min egen musik, men at firmwaren retter udfald er jo super. Jeg hitter ud af det med folderen. Når bare jeg ikke skal ligge musikken i itunes / itunes delen (Audio Station) af Synology eller noget, men kan nøjes med en folder og så er det det, så er jeg glad. Tak for hjælpen. Redigeret af Maria - 29-Oktober-2009 kl. 14:36 |
|
Mvh Maria
|
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:43 |
Jeg har en Noxon iRadio og kan ikke anbefale den.
Menu og navigering er _så_ kluntet, langsom og irriterende og remoten er langsom og sløv også. Og nej den er ikke defekt - jeg har prøvet andre modeller og de er ligesådan Til DLNA-brug med mange numre i mapper ville jeg få fuldstændig spat af, at bruge den - jeg bruger den således kun til netradio og der kan det liiiiige gå an. Til gengæld har jeg ikke oplevet udfald på netradio, men har også seneste firmware inde. Min står i køkkenet og eneste grund til at jeg kan leve med den til madlavning er, at det ikke så tit er mig der laver mad Kan varmt anbefale at kigge andetsteds. |
|
Maria
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:54 |
Først og fremmest: DOH! til mig selv. Viser sig at jeg ikke har opdateren firmwaren på my 107, så det var gået min næse forbi det med det nye DLNA Media Server support.
Hmmm. Endnu en der taler imod. Ved dæleme snart ikke. Jeg havde godt læst det med menu og navigation og det var også noget af det som gav mig tvivl. Jeg kan godt lide at springe en del rundt i musikken, såeh.. Jeg må lige undersøge markedet lidt igen. Jeg synes bare at dem som er fedest skal tilsluttes anlæg og har altså ingen højttalere, og det hjælper jo ikke mig. Jeg tager et kig omkring - eller også er min Synology 107 ikke kraftig nok, eller der skal bruges Twonky osv. Alt det gider jeg ikke rode med nu, jeg skal bare bruge en dims som kan afspille min musik i køkkenet. EDIT: Har fundet et bud - Philips np2900. Dyrere, men har tilsyneladende hvad jeg ellers skal bruge. Redigeret af Maria - 29-Oktober-2009 kl. 15:29 |
|
Mvh Maria
|
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:38 |
Jeg tør godt love dig, uden at kende dig personligt, at du får fnat i løbet af 5 minutter med en Noxon iRadio og ønsket om at hoppe lidt rundt i musikken. Det kan lade sig gøre, men den opfører sig så kluntet og langsom, at man bare ikke har lyst til det og er man tvunget til det går der 10 sekunder før man begynder at bande og blodtrykket stiger....
Jeg kender ikke omtalte Philips men hvad med en Squeezebox Boom? Der er nogen der mener en Syno 107 kører udemærket med Squeezebox Server hvis man undgår webinterface. Jeg har dog ikke personlige erfaringer med hverken 107 og/eller Boom modellen. Jeg ved ikke hvorfra i landet du er, men du er velkommen til at låne min iRadio med hjem i en uges tid, så kan du få lidt føling med om det er noget du kan leve med eller om der skal kigges andre steder. Jeg er fra Kolding-området hvis det er.. |
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:53 |
Martin, iRadioen er ikke noget i sig selv andet end en fjernstyrer af din UPnP-server. Jeg har en Noxon2audio, og den kører da som lyn og torden. Kører du ikke Twonky?
Jeg kender ikke iRadioens betjening, men displayet på min egen afspiller er ikke moderne, og man skal helt hen til afspilleren for at skifte nummer - ikke for at skrue op og ned Jeg vil mene, at som radio- og podcastafspiller og som afspiller af albums og spillelister er den fortrinlig. Hvis man skal skifte musik (fra et andet album) efter hvert nummer, så bør man nok kigge sig om efter noget andet. Venligst Søren |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |