recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 2010 plasma modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 2010 plasma modeller

 Besvar Besvar Side  123 51>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15692
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 2010 plasma modeller
    Sendt: 29-Marts-2010 kl. 00:57
Hej Alle
 
Vi har ladet debatten her løbe i flere dage, men føler at den er nået til vejs ende nu.
 
Altså at det kører i ring herfra.
 
Emnet er derfor lukket.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Er til dels enige med jer mht. at det er reklamationsretten vi taler om her. Men returret er bare bedre efter min mening.
 
Hvad havde holdningen været hvis en skærm ankom men en pixelfejl som ikke var "accepteret" som fejl ud fra producenternes definition.
 
Expert kunne så, fuldstændig med rette, have afvist det som en uberettiget reklamation.
 
Ville det være acceptabelt? Det synes jeg ikke, men det ville være fuldstændig efter reglerne. Men lur mig om folk ikke ville have brokket sig over manglende service fra Experts side, selvom Expert havde gjort præcis som de var forpligtet til. 
 
Man skulle efterhånden snart tro, at du selv er ansat hos Expert.
 
Problemet handler ikke om returret, men om hvor vidt Expert skal gøre noget ved et problem i TVet, der er til irritation hos forbrugeren. Og jeg tror at vi kan blive enige om, at når man på hele 4 meters afstand bliver drevet til gene, pga. et støj problem som ER kendt i nogle G20 modeller, så må forhandleren enten give Momsemor pengene tilbage, eller også skal de stoppe med at sælge Panasonic, hvis det er en så udbredt fejl, at det ikke kan svare sig at sælge dem.
 
Mener egentlig ikke at jeg har givet udtryk for den store sympati overfor Expert i denne tråd? Jeg har netop flere gange sagt at jeg ikke finder serviceniveauet i orden i denne sag!
 
Samtidig har jeg dog også sagt at jeg ikke har så meget sympati for nogle af "ekstrablads-formuleringerne" i tråden, fra udenforstående, som reelt ikke aner noget om problemet/omfanget 
 
Et eksempel: Det her er godt nok lavpunktet for Expert. De sælger en overpriset plasma, der støjer så det er en plage at se tv.......
Du kan sikkert genkende detWink
 
Jeg foretrækker såmænd bare en sober og reel tone i tråden istedet for den kendte lemminge-effekt på nettet, hvor alle pludselig kan blive enige om at dette eller hint er frygteligt.
 
Derudover er min pointe også at der allerede i starten af dette køb blev gjort opmærksom på at den manglende returret kunne være et problem og især at den ikke særlig tydelige oplysning om dette. Dette blev fra flere sider afvist, men det har jo vist sig at holde stik.
 
Dette er jo især vigtigt i forhold til problemer, der er en vurderingssag som denne, hvor køber står svagt så længe der ikke er en fast defineret grænse for, hvornår noget er "generende". Præcis der virker en returret perfekt: ok, det er ikke en berettiget reklamation. Fint, så vil jeg gerne returnere varen.
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2009
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Er til dels enige med jer mht. at det er reklamationsretten vi taler om her. Men returret er bare bedre efter min mening.
 
Hvad havde holdningen været hvis en skærm ankom men en pixelfejl som ikke var "accepteret" som fejl ud fra producenternes definition.
 
Expert kunne så, fuldstændig med rette, have afvist det som en uberettiget reklamation.
 
Ville det være acceptabelt? Det synes jeg ikke, men det ville være fuldstændig efter reglerne. Men lur mig om folk ikke ville have brokket sig over manglende service fra Experts side, selvom Expert havde gjort præcis som de var forpligtet til. 
 
Man skulle efterhånden snart tro, at du selv er ansat hos Expert.
 
Problemet handler ikke om returret, men om hvor vidt Expert skal gøre noget ved et problem i TVet, der er til irritation hos forbrugeren. Og jeg tror at vi kan blive enige om, at når man på hele 4 meters afstand bliver drevet til gene, pga. et støj problem som ER kendt i nogle G20 modeller, så må forhandleren enten give Momsemor pengene tilbage, eller også skal de stoppe med at sælge Panasonic, hvis det er en så udbredt fejl, at det ikke kan svare sig at sælge dem.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg kan heller ikke forstå debatten - for når alt kommer til alt, er det ikke fortrydelsesretten som man normalt har ved internetkøb som momsemor vil benytte sig af, men sin reklamationsret!
Og det er jo netop den næsten manglende accept af reklamationsretten fra forhandlerens side der debateres. Smile

Det jeg mente var, at rigtig mange henviser til at Momsemor allerede kendte vilkårene for købet, da der ikke er fortrydelsesret på fælleskøbet - men det kan være ligegyldigt at blande det ind i snakken, da det går på reklamationsret..

Bedre nu? Wink
 
Er til dels enige med jer mht. at det er reklamationsretten vi taler om her. Men returret er bare bedre efter min mening.
 
Hvad havde holdningen været hvis en skærm ankom men en pixelfejl som ikke var "accepteret" som fejl ud fra producenternes definition.
 
Expert kunne så, fuldstændig med rette, have afvist det som en uberettiget reklamation.
 
Ville det være acceptabelt? Det synes jeg ikke, men det ville være fuldstændig efter reglerne. Men lur mig om folk ikke ville have brokket sig over manglende service fra Experts side, selvom Expert havde gjort præcis som de var forpligtet til. 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

forstå faktisk ikke meget af denne debat

Betaling og fortrydelse

Betaling kan ske med dankort ved levering *), via bank-overførsel, eller med kontanter eller kort i butikken.

Dette er en handel med en normal radio-tv butik, der ikke har fjernsalg, og der er derfor ingen fortrydelse.

synes det stå klart og tydeligt og sikkert en grund til prisen.
pris og service hænger sammen.

De burde så bytte skærmen til anden, hvis man problemet er meget voldsomt i forhold til en anden G20. Men problemet med støj må godt nok også være voldsomt når jeg sammenligner en g10 og g20. en G10 synes støjer lidt for meget, mens G20 er fin nok.

Men med denne debat og folk helst skal købe en skærm så billigt som muligt. 
Hvis det havde været mig, havde jeg aldrig lavet et fælleskøb mere på dette forrum
 
 
Når man køber noget på nettet forventer man returret.
Når der så ikke er det, som i dette tilfælde forventer jeg at det står højt og meget tydeligt i forbindelse med bestillingen og ikke nederst på en side hvor man skal scrolle forbi bestillingsdelen for at få øje på det!! Jeg havde eksempelvis ikke set det før der blev gjort opmærksom på det (og det er der jo også andre der ikke har). 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Expert kæden fyrer folk fordi det ikke går så godt. Men hvad faen er "brunvarer"?Wacko
 
Og netop derfor skulle de stramme balderneOuch
 
 
Her er en definition på brunvarer:
 
 

Brunevarer eller brunvarer er en mindre brugt betegnelse for forbrugerelektronik, der omfatter elektronisk udstyr som fjernsyn, radio, stereoanlæg, antenneanlæg og lignende.

Udtrykket skal ses som en slags pendant til hvidevarer. Oprindelig var forbrugerelektronik forsynet med brune trækabinetter

Nåeh sådan! Man kunne jo godt tro at der mentes fæcalier LOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Expert kæden fyrer folk fordi det ikke går så godt. Men hvad faen er "brunvarer"?Wacko
 
Og netop derfor skulle de stramme balderneOuch
 
 
Her er en definition på brunvarer:
 
 

Brunevarer eller brunvarer er en mindre brugt betegnelse for forbrugerelektronik, der omfatter elektronisk udstyr som fjernsyn, radio, stereoanlæg, antenneanlæg og lignende.

Udtrykket skal ses som en slags pendant til hvidevarer. Oprindelig var forbrugerelektronik forsynet med brune trækabinetter

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:54
Expert kæden fyrer folk fordi det ikke går så godt. Men hvad faen er "brunvarer"?Wacko
 
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-Radio Ja, selvfølgelig, det er da helt normalt hos en fornuftig forhandler.

Præcis, og det er også derfor Momsemors oplevelser gør mig så ekstrem harmAngry


Lige over

Expert:
Er der nogen der ved hvem der står bag Expert-kæden?
Er det en international kapital/pengetank ? a,la ejerne af TDC ?

Spørger fordi at jeg så forstår hele probblemet lidt bedre.
E.L.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-Radio

Ja, selvfølgelig, det er da helt normalt hos en fornuftig forhandler.
Præcis, og det er også derfor Momsemors oplevelser gør mig så ekstrem harmAngry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:32
Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-Radio

Ja, selvfølgelig, det er da helt normalt hos en fornuftig forhandler.
E.L.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hother
du har lagt mærke til en US model har blæser oven i.
ved ikke om du undersøgt det også gælder en EU model
mener ikke du haft en skærm med blæser.
ikke dermed sagt en v20 kommer til at larme og det kan være de ikke er aktive 
Men jeg vil da have mine betænkeligheder sammenholdt med panasonic politik på området
Men har dog hørt en g20 og synes alså ikke det er noget problem.
vi hører forskelligt og jeg synes jo en g10 larmer meget, mens andre ikke synes det er noget problem.
Nej, jeg aner ikke, om den kommende VT20E har blæsere. Det pudsige er, at blæserstøj (det er jeg omgivet af i min hverdagSmile) genere mig ikke, hvor i mod f.eks. højfrekvent støj genere mig grusomt.
 
Men du kan være stensikker på, at der ved leveringen af mit kommende VT20 bliver stillet store  - næsten kontraktlige krav til forhandleren omkring defekter og ombytning af produktet. Men nu plejer Sparshop at være overordentligt servicemindede, så det tror jeg ikke bliver noget problemTongue 
 
Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-RadioClapClapClapClap
 


Redigeret af Hother - 28-Marts-2010 kl. 11:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 51>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu