|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
mikaelhm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2007 Status: Offline Point: 54 |
![]() Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:51 |
Hej, recordere.dk
Jeg ved ikke helt om denne tråd er berettiget, men jeg havde selv lidt svært ved at finde info om det hele, så jeg vil lige dele min succes historie. Jeg modtager mit Digitale TV-signal via Stofa (AN-TV), og har netop modtaget min HDHomerun (fremover omtalt som HDHR), som er min første digitale tuner. Jeg har læst at der er flere der har problemer med at få alle kanaler til at virke i WMC7. Jeg har derfor valgt at bruge TVSource fra DVBLink. Faktisk fulgte jeg bare den guide der følger med TVsource. Der ligger en pdf i den zip fil man henter. Der er kun et par enkelte detaljer der trænger til lidt ekstra opmærksom hed. Her kommer hvordan jeg gjorde: 1. Download og installer nyeste beta software og firmware til HDHR på Silicondust foraet.(Man kan lige tjekke med HDHR GUI at man modtager signalet, for det er et krav for at kunne fortsætte) 2. Download DVBLink for TVSource på dvblogics webside(Jeg kører pt. med trial version, fuldversion koster 200kr.) 3. Installer DVBLink Server(mener der er vigtigt at køre den med admin. rettigheder), genstart. 4. Installer TVSource (brug igen admin rettigheder). 5. Lav din egen transponder fil(Denne fil fortæller TVSource hvor den skal søge efter kanaler.) Der er en guide til hvad der skal stå i filen på DVBlogics fora F. eks indeholder min fil til AN-TV følgende linier:
6. Læg nu din transponder fil i mappen "C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\Templates\Sources\TVSource\Transponders" 7. Tilføj C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\DVBLinkServer.exe til windows Firewall 8. Konfigurer TVSource, følg bare den tidligere omtalte guide/manual der følger med TVSource. Du skal bare tilføje din egen Transponder som headend, jeg kunne bare lave et network scan da der på 346000KHz,6900symbolrate,QAM64 ligger et mapping table, der fortæller alle Mux frekvenserne. 9. Start DVBLink Server 10. Tilføj tunerne til WMC som der står i manualen (Husk at starte WMC med admin rettigheder) 11. Synkroniser Kanaler i MCE med det tilhørende addin fra DVBLink, det ligger i extras i WMC. 12. Du skulle nu være kørende. Det skal lige siges jeg har ikke meget viden inden for det her, jeg har kun brugt 5timer på det idag. Jeg vil gerne sende de største tak til Patriarken for fristelsen til at købe HDHR og rådet om at køre DVBLinks TVSource. Hvis der er nogen spørgsmål skal jeg forsøge at svare så godt jeg kan. Men min bedste råd bliver nok at følge manualen der følger med når man henter TVSource, der står alt i, følg den slavisk sammen med mine råd. Håber der er nogen der kan bruge det. - Mikael |
|
![]() |
|
mikaelhm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2007 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Det skal lige siges at jeg med denne opsætning har adgang til alle de Digitale kanaler jeg modtager fra AN-TV (den store pakke), og det er incl. DR HD, TV2 og hele lortet. Der er adgang til det hele i WMC7 med undertekster.
Det eneste jeg mangler at kigge på er EPG'en, men det skulle der også være gode muligheder for med TVSource og XMLTV. Jeg har planer om at smække den sammen med DR2009 grabberen fra XMLTVDK. Jeg skal nok opdatere når jeg når dertil. |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1683 |
![]() |
super guide
![]() Har selv lige købt HDHR og har også AN-TV Kunne være fedt hvis du ville lave guides til alt det med TVsource, XMLTV og DR2009. Ved knap nok ikke hvad det er? ![]() |
|
![]() |
|
jandk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
![]() |
Det lader nu til at ventetiden snart er ovre. Silicondust forventer at være klar med channel remapping i denne måned i en ny major release:
Jeg vil helst undgå et ekstra software lag for at se TV2 og DR-HD på Yousee.
|
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1683 |
![]() |
Ja det villa være skønt. Tror også jeg venter ser om det ikke lykkedes...
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() |
Jeg bokser med at få DVBLink til at skanne kanaler fra min HDHR.
Jeg har fulgt din vejledning slavisk, dog har jeg Yousee istedet for stofa. Jeg har lagt en fil ind der hedder 5100.ini det korrekte sted og den ser således ud:
[SATTYPE]
1=5100 2=Yousee Cable [DVB]
0=1 1=143000,V,6875,,QAM64 Frekvenser og modulation burde passe til Yousee.
DVBLink konfigurationen finder filen, jeg fandt HDHR som tuner og min Yousee Cable fil under headends, men når jeg skanner finder den ikke noget. Jeg kan se kanalen går aktiv på HDHR'en fordi den blinker lystigt mens der skannes, men resultatet er altid 0 kanaler fundet.
Der er fint hul igennem når jeg bruger HDHomerun Config GUI
Nogle gode bud?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej, jeg havde selv nøjagtig samme problem i går aftes da jeg ville sætte det op på mit nye media center.
Jeg havde desværre ikke lige et antenne splitter stik, så jeg havde kun et kabel sat i Tuner 0. Jeg var så langt ude at jeg endte med at flytte kablet over i Tuner 1, for så at finde ud af det virkede. Jeg har ingen idé om, det var det der skulle til, eller jeg bare var heldig. |
|
![]() |
|
tarcom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hej, Jeg bor i aalborg og har stofa, har lavet en 5100.ini fil med både 1=346000,V,6900,,QAM64 som der er skrevet her, og også prøvet med 1=346000,5,6900,,QAM64 som jeg fandt et andet sted. Problemet er selvfølgelig at ingen af delene virker. Jeg bruger Terratec usb htc tuner, og tvsource finder den fint, men når jeg kommer til network scan så dørker den med: Searching netwsorks on 346000,V,6900,,QAM64 Totals: 0 networks found wtf do I do...?
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er et sted man kan sætte en form for timeout på søgningen.
Jeg kan huske jeg måske har "leget" lidt med at sætte den op. Det kan du også prøve... Jeg sidder ikke lige ved det, så ved ikke helt hvor den "er". Men jeg mener det er når man trykker properties på en TVSource i configurationen. Den samme dialog, hvor man trykker for at komme ind at søge. |
|
![]() |
|
tarcom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Tak for dit svar, jeg har prøvet at sætte timeout op, men det er tilsyneladende ikke den timeout der bliver brugt ved network scan, da det ca. tager 5 sekunder, og så finder den ikke noget. Mit system er:
Zotac ION, intel atom 330 cpu, og intel ion GPU
Windows7, med lidt codec så jeg kan se mkv etc.
Terratec htc usb tuner
Jeg har set at win7 mce har fundet analoge kanaler på min tuner, og på mit tv kan jeg fint se ditital TV, så der skulle være signal.
Jeg har forsøgt at lave en lille billedserie hvor jeg viser hvad jeg gør, og så håber jeg nogle måske kan fortælle hvad jeg gør forkert. Måske lidt overkill, men here goes nothing..
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
hmm det ser rigtig ud, jeg har ikke prøvet med den tuner der, men det burde jo virke :-s
Du kan også taste alle kanal frekvenserne ind i din transponder fil... jeg skal lige se om jeg kan fange dem, og smide dem op her... - Mikael |
|
![]() |
|
![]() |
Det ville være super
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |