Halløjsa Recordere,
Lige nu er jeg den lykkelige ejer at et Panasonic 50PZ80 plasma tv, som leverer et utrolig lækkert billede.. Jeg er simpelthen så glad for det, men 50" kan jo godt gå hen og virke lidt småt efter længere tids brug ;-) Derfor har jeg gået lidt og leget med tanken om at sælge dette vidunder, også kaste mig over en projektor .. Jeg har bare en milliard spørgsmål, så jeg håber i kan hjælpe ;-)
Rummet projektoren vil blive brugt i, er ikke særligt stort. Distancen fra den den ene væg til den anden er 4 meter, så jeg vil skyde på at den såkaldte throw distance vil være 3,75 meter når projekteren er monteret i loftet.
Den væg den vil blive skudt op på, vil være 2,53 meter høj og 3,30 meter bred. Hvor stor lærred ville jeg kunne få?
Jeg går udfra at vi skal have fat i en 1080P projektor .. Men hvilken model? Efter hvad jeg har kunne læse mig til, er det forskellig hvad de kan klare i små rum.. Jeg fandt en "regnemaskine" på en eller anden BenQ model - og den ville kun levere et 80" billede - så ved jeg ikke om det er det hele værd?
Vil ihvertfald gerne op omkring de 100" - er dette naivt? Hvad ville i gøre i min situation? Skal jeg gladeligt beholde mit Panasonic TV - eller vil der virkelig være nogle tommer at hente ved at skifte til en projektor?
Den vil blive brugt til Xbox 360 / Wii / Media Center og meget lidt tv kigning.. Budgettet er max 15.000 .. Havde egentlig planlagt at bytte min Plasma + Macbook væk til en projektor, hvis jeg fandt noget der virkede ;-)
Redigeret af Jakobsen88 - 15-Januar-2010 kl. 17:45