Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Guldfisk
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
|
Emne: Popcorn hour c200 ekstern harddisk, varm Sendt: 26-Februar-2010 kl. 15:02 |
Hej Nu har jeg en ekstern harddisk i min popcorn c200, jeg forstår bare ikke, når den er slukket "Stanby" hvorfor køre harddisken stadig, imorges, havde den stået på standby hele natten, så prøvede jeg at tage harddisken ud, og den var brand varm, kunne dårlig nok holde den i hånden så varm var den,, er det ikke meningen at den slukke slukke harddisken, hvis den ikke bliver brugt?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 15:07 |
har du prøvet at slukke helt for din c-200 altså holde off knappen inde indtil den røde ring begynder at blinke.. herefter slukker din c-200 helt ned... og monikke din harddisk så også gør det?
|
Mvh
René
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 15:15 |
Hvis du mener en 3½ disk der sidder i harddisk trayen i C-200 - så er det ikke en ekstern, men en intern disk. En ekstern er kun en USB disk der er helt udenfor og tilsluttet med et USB kabel. :-)
Mht. at disken kører i standby, så er der ikke nogen egentlig standby funktion på din C-200
Der er en video off funktion, og en slukket funktion.
Et kort tryk på off knappen sætter den i video off funktion og on/off knappen på afspilleren bliver orange - det betyder den slukker for video kredsløbet og kun dette. Styresystemet og de applikationer der er tændt kører stadig, eks. torrent og usenet applikation osv. - tanken er jo at disse skal kunne arbejde eks. om natten uden at video delen står og bruger strøm - disse kræver naturligvis at harddisken også kører og vil tilgå den jævnligt, derfor slukker den ikke. Hvis alle dine applikationer er slukkede, så vil harddisken automatisk også gå i power safe mode efter et lille stykke tid hvor den ikke er blevet tilgået af styre systemet, både når maskinen er tændt og når den er i video off mode.
Vil du slukke helt, skal du vælge at slukke din C-200 ved at holde off knappen inde 4 sec. til den begynder at blinke, herfefter slukker den og knappen bliver rød - tænd igen med et enkelt tryk på on/off knappen.
PS: med hensyn til at harddisken er varm at røre ved - så er det helt normalt - alt over 37 grader (din kropstemperatur) vil føles varmt og hvis den eks. blot bliver 50 grader varm vil du føle at du næsten brænder dig - men det er ikke en unormal arbejdstemperatur for en harddisk der står og arbejder. Jeg garanterer dig at alle eksterne USB harddiske der er pakket ind i et eller andet lille kabinet bliver ligeså varme, du mærker det bare ikke da du ikke rører direkte ved harddisken. Du behøver ikke bekymre dig om dette, men hvis du alligevel gør har du mulighed for at efter montere en 60mm blæser inde i din C-200 som sidder lige bag harddisken og køler denne. Der er monteringshul til det og udtag på motherboardet til strøm.
Redigeret af spawn - 26-Februar-2010 kl. 15:23
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
Guldfisk
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 15:24 |
Okey på den måde, ja det virkede med at den blinkede, så er det bare at teste med en harddisk i,, og jov mente en intern, hehe mig der skrev forkert.. tak for hjælpen,, nu har jeg prøvet at mærke på diskene i min nas, og de er slet ikke varme, lidt lun og det er det, der sidder også blæser i,,, men syntes afligevel, at harddisken ikke burte blive så varm som den gør, kan jo dårligt holde den i hånden, uden at brænde mig
|
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 17:05 |
Hej,
Nok bedre hvis du bruger en WD green. De bliver ikke så varme og kan klart anbefales til Popcorn C200.
Mvh. Torben
|
Guldfisk
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 18:56 |
okey... Nu fik jeg sat harddisken i, men nu sker der ikke noget, når jeg holder power knappen inde i 4 sek. ud over den går i " standby" den slukker ikke?
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:37 |
så prøv igen... hold knappen inde.. selvom den er i stdb. (eller tændt det er ligegyldigt) bare slip den kort hvis den skifter mode.. også hold knappen inde.. indtil den begynder at blinke rødt også slip... efter lidt blink bliver den røde mere "slukket" også er enheden helt slukket
|
Mvh
René
|
Guldfisk
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:11 |
har prøvet det hele, der er intet der virker, for at den slukker, virker fint hvis jeg tager harddisken ud
|
Guldfisk
Bruger
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:13 |
Jeg fandt ud af, at man kan trykke power, og derefter delete, så slukker maskinen også, og det virker hver gang, det med at holde power knappen inden i 4 sek, virker kun nogen gange, det andet virker hver gang
|