Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KennyIver
Guld medlem
Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
|
Emne: effektforstærker giver bedre stereo? Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:26 |
Hej.
Jeg har som grundlag kun en Surround receiver og en ps3 som jeg vil bruge til bluray men jeg er begyndt at få en utrolig stor interesse for musik også. derfor vil jeg inden for de næste par uger købe mig en cdafspiller samt jeg har kigget lidt på en effektforstærker til min front.
< ="utf-8"> Men jeg er ny i hifi verden, og har prøvet at læse mig frem til nogle spørgsmål jeg har omkring at sætte en effektforstærker til. Dog vil jeg gerne lige have lidt hjælp, da jeg ikke er helt sikker.
Jeg har en ide om at det er der du får mest "stereo" oplevelse hvis du køre med en surround receiver, da det signal som din cd afspiller giver receiveren bare bliver kørt videre ud til effektforstærkeren og dermed bruger dens mere simple "stereo" opbygning som giver bedre stereo lyd, ikke? : ) kommer selvfølgelig an på mærke, model og kvalitet på effektforstærker. i know.
Hvis jeg køber en effektforstærker med 3 udgange fungere det stadig med surround delen ikke? altså at receiveren bare sende "surround lyd oplevelsen ud til effektforstærkeren? < ="utf-8">Min forstærker køre idag med 2*80 watt i stereo og 7*60 watt i surround, har fået afvide at min receiver skulle være en god stereo forstærker, men har desværre ikke oplevet det da jeg kun bruger en ps3 som cd afspiller og det fortjener ingen cdér. Jeg bestiller en cd afspiller næste uge.
Jeg håber i vil hjælpe og takker på forhånd.
|
Setup: Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:40 |
Otto har på bedste vis forklaret hvordan du forbinder og udnytter en ekstra effekt/stereoforstærker her:
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:43 |
Alt sammen kommer an på om Anthem har Pre-out og hvilke settings du har adgang til. Men jo, den kan sagtens sende signalet videre på nogle kanaler og behandle andre.
FYI, at effektforstærkeren er mere simpel = bedre lyd er alligevel første gang jeg har læst.. Der er mange andre faktorer som spiller ind.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 20:51 |
Nu kan jeg ikke huske hvor Kenny bor, men bor du i nærheden af København, så skal du være velkommen til at høre Anthem og en god CD afspiller sammen. Det er jo ikke lige meget hvilken CD afspiller som du vælger. Mange af de billige afspillere er ikke meget bedre end en BD afspiller.
Og jeg må så også erkende, at jeg er så begejret for Anthems stereo egenskaber, både digitalt og analogt(dog ingen Pure, så et eller andet gør Anthem receiveren ved det analoge signal), at jeg ikke vil spænde noget efter min Anthem. Men det er jo smag og behag. Men i min verden, så prøve lige din stereolyd med din kommende CD-afspiller og Anthem receiveren inden du køber noget mere.
Og Anthem har pre-out
Redigeret af Hother - 22-Juli-2011 kl. 21:41
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 21:45 |
Hother skrev:
Nu kan jeg ikke huske hvor Kenny bor, men bor du i nærheden af København, så skal du være velkommen til at høre Anthem og en god CD afspiller sammen. Det er jo ikke lige meget hvilken CD afspiller som du vælger. Mange af de billige afspillere er ikke meget bedre end en BD afspiller.
Og jeg må så også erkende, at jeg er så begejret for Anthems stereo egenskaber, både digitalt og analogt, at jeg ikke vil spænde noget efter min Anthem. Men det er jo smag og behag. Men i min verden, så prøve lige din stereolyd med din kommende CD-afspiller og Anthem receiveren inden du køber noget mere.
Og Anthem har pre-out |
Herning : ) desværre . Jamen jeg regner med at købe en ny marantz cd afspiller. har set på flere men dog i 2-3 tusinde kr klassen. og det vil jeg også først høre en cd afspiller med min receiver før jeg beslutter mig. dog tænker jeg også på at aflaste min receiver som kun køre i 7*60 watt når jeg køre surround i forhold til dine 7*100 plus watt. mine dls kunne nok godt bruge 100-150 watt : ) Men måske jeg skulle gå efter en Oppo BDP93 brugt? : ) Men Marantz har lavet nogle modeller i 2-3 tusinde kr klassen som får en del ros
|
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 21:46 |
Anima skrev:
Alt sammen kommer an på om Anthem har Pre-out og hvilke settings du har adgang til. Men jo, den kan sagtens sende signalet videre på nogle kanaler og behandle andre.
FYI, at effektforstærkeren er mere simpel = bedre lyd er alligevel første gang jeg har læst.. Der er mange andre faktorer som spiller ind. |
okay. jamen jeg forestiller mig at en effektforstærker er mere opbygget som en stereoforstærker og derfor giver mere ren stereo lyd end en surround receiver derfor jeg skrev det. Måske det er det rene sludder?
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:03 |
KennyIver skrev:
Hother skrev:
Og jeg må så også erkende, at jeg er så begejret for Anthems stereo egenskaber, både digitalt og analogt, at jeg ikke vil spænde noget efter min Anthem. Men det er jo smag og behag. Men i min verden, så prøve lige din stereolyd med din kommende CD-afspiller og Anthem receiveren inden du køber noget mere.
Og Anthem har pre-out |
Herning : ) desværre . Jamen jeg regner med at købe en ny marantz cd afspiller. har set på flere men dog i 2-3 tusinde kr klassen. og det vil jeg også først høre en cd afspiller med min receiver før jeg beslutter mig. dog tænker jeg også på at aflaste min receiver som kun køre i 7*60 watt når jeg køre surround i forhold til dine 7*100 plus watt. mine dls kunne nok godt bruge 100-150 watt : )
Men måske jeg skulle gå efter en Oppo BDP93 brugt? : ) Men Marantz har lavet nogle modeller i 2-3 tusinde kr klassen som får en del ros
|
Oppo BDP-93 er ikke speciel god i stereo, og har kun digital stereo. Spar lidt flere penge sammen til en CD afspiller, ellers får du ikke noget der er særligt godt, men måske en brugt CD afspiller af god kvalitet i stedet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:16 |
Hother skrev:
KennyIver skrev:
Hother skrev:
Og Anthem har pre-out |
Herning : ) desværre . Jamen jeg regner med at købe en ny marantz cd afspiller. har set på flere men dog i 2-3 tusinde kr klassen. og det vil jeg også først høre en cd afspiller med min receiver før jeg beslutter mig. dog tænker jeg også på at aflaste min receiver som kun køre i 7*60 watt når jeg køre surround i forhold til dine 7*100 plus watt. mine dls kunne nok godt bruge 100-150 watt : )
Men måske jeg skulle gå efter en Oppo BDP93 brugt? : ) Men Marantz har lavet nogle modeller i 2-3 tusinde kr klassen som får en del ros
|
Oppo BDP-93 er ikke speciel god i stereo, og har kun digital stereo. Spar lidt flere penge sammen til en CD afspiller, ellers får du ikke noget der er særligt godt, men måske en brugt CD afspiller af god kvalitet i stedet |
Jamen i forhold til det udstyr jeg har nu( en ps3 til cdafspiller) er en Marantz cdafspiller til 2-3000 jo god start, tænker jeg. : ) Men jeg vil gerne have nogle forslag på nogle brugte cd afspiller som i mener er gode begynder? grunden til at jeg ikke har set på brugte, er at jeg ikke ved hvordan det er blevet behandlet før mig især de mekaniske dele eller er det bare mig som er lidt pjattet
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:21 |
@KennyIver, jeg bryder mig heller ikke om brugt udstyr. Men en CD-afspiller til 2-3k er altså ikke meget værd, hvis du vil have god stereolyd. Prøv at checke HIFI4ALL for en brugt CD afspiller
|
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:27 |
Rega apollo......den spiller fantastisk
|
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:29 |
Hother skrev:
@KennyIver, jeg bryder mig heller ikke om brugt udstyr. Men en CD-afspiller til 2-3k er altså ikke meget værd, hvis du vil have god stereolyd. Prøv at checke HIFI4ALL for en brugt CD afspiller |
hehe , jamen har du jo nok ret i. Men jeg vil prøve at lede der. Dog vil det jo være bedre end en ps3 som cdspiller som jeg har nu men ikke misforstå mig. jeg vil have det bedste for det rådighedsbeløb jeg har : )
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 22:29 |
p.las skrev:
Rega apollo......den spiller fantastisk |
Ja, det var mit næste forslag:
|
|
|