|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
shish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2006 Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 11-Juli-2006 kl. 21:04 |
vil Toshiba 32" (WL66Z) kunne bruge som media center? eller vil det være et forkert indkøb?
|
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
> Det vil den da sagtens kunne og sikkert gøre det godt. Husk nu du har 14 dage at prøve alle de ting du gerne vil i.
|
|
![]() |
|
hsj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Sted: Vejle Status: Offline Point: 112 |
![]() |
prøv at læs de andre forums der omhandler dette tv. Der har vist været nogle problemer at pc tilkoblingen ikke var så god. |
|
![]() |
|
malkekoen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2006 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
De har vist prøvet alt ovre på avforums. Der er en meget, meget lang tråd om netop det her: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378 Konklusionen er vist, at det aldrig bliver helt godt - desværre. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
konklusionen i tråden er noget vrøvl - undskyld jeg siger det. Der står klart og tydeligt angivet i manualen hvilke opløsninger VGA indgangen understøtter - de maksimale er 1024x768 og 1280x1024. Smider man et 1024x768 input på skærmen står det perfekt med bjælker som det skal, smider man et 1280x1024 input på skærmen er resultatet detsamme, dog selvfølgelig med overscan da panelets opløsning ikke er 1024 men kun 768 i højden. Ergo alt er som det skal være iht. specifikationerne. DVI/HDMI understøtter 720p - også fra en pc - så et ægte 16:9 signal på 1280x720 kan inputtes den vej, og står som det skal, som hvis der inputtes en DVD i 720p. På trods af de åbenlyse specifikationer, som iøvrigt ikke adskiller sig fra mange andre fladskærme på markedet, skal alle mediacenter freaksene alligevel forsøge at inputte et 1360x768 VGA signal i forsøg på at få det for mediacentre optimale 1360x768 1:1 pixelmapping, og når det ikke lykkedes konkluderes at der er problemer ??? Al ære og respekt for at man forsøger - men hvordan man derefter kan konkludere at der er problemer med pc-indgangen når man bevidst prøver noget som fabrikanten allerede har informeret i specifikationerne ikke er understøttet, går over min forstand. Det svarer til at man køber en recorder der kun er designet til at brænde på +skiver, hvilket tydeligt er opgivet i specifikationerne, og så konkluderer at der er "problemer" når man efterfølgende alligevel prøver at brænde på -skiver. Eller køber en benzinbil og konkluderer at der er problemer, når den ikke kan køre på diesel. Så en gang for alle: Som svar på det oprindelige spørgsmål fra shish, om den kan bruges til mediacenter, har langemor84 allerede givet et godt svar - ja det kan den. Den vil kunne bruges ligesågodt til et mediacenter som alle andre skærme med samme specifikationer og begrænsninger omkring 1360x768 1:1 pixelmapping. Eks. kan bruges 720p over HDMI med godt resultat. Men vil man have det for mediacentre optimale 1360x768 1:1 pixelmapping, så er det ikke denne skærm man skal købe. Så skal man istedet kigge på de skærme hvor der er opgivet 1360x768 1:1 pixelmapping i specifikationerne. Så kan det til gengæld godt være at man på andre områder får en dårligere skærm, til en dyrere pris, men det er en helt anden snak. Konklusion til shish, hvis du søger den optimale skærm specifikt til en mediacenter PC, er det ikke Toshibaen, så skal du istedet lede efter en skærm der tillader 1360x768 tilslutning fra en PC - enten over VGA eller over DVI/HDMI. Hvilke det kunne være har jeg ikke lige noget bud på i hovedet, måske noget LG. Men det betyder ikke at Toshibaen ikke kan bruges sammen med et mediacenter, blot at den ikke er ligeså optimal til netop dette formål som en skærm der tillader pc input på 1360x768. mvh Redigeret af spawn - 12-Juli-2006 kl. 10:48 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Triffid ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
Well for den sags skyld egner ALLE skærme sig jo så til mediacenter... man kan jo altid blot bruge tv-out osv....
Jeg kunne personligt ikke leve med et 4:3 billede over VGA eller et forvrænget billede over DVI (BEMÆRK: ANSLÅET FORDOMSFULD KONKLUSION DA JEG ENDNU IKKE HAR FALDET OVER DOKUMENTERET FORSØG MED DETTE ELLER HAR HAFT MULIGHED SELV)... Vil ikke mene at konklusionen i den ovennævnte tråd er noget vrøvl... der er sådan set folk derinde der reportere om et "fint" billede (dog uden at lyde som eksperter påområdet (uden overhovedet at pege på mig som en!!!!)). Så vidt som jeg husker er konklusionen fra tråden ikke at det ikke dur, men at man ikke opnår 1:1 pm ved 1360 eller kan få et 16:9 signal igennem VGA. At Toshiba så har lavet et så lækkert tv med denne fejl er så hvad jeg kalder vrøvl. Men hvis man kan nøjes er tv'et jo som sagt en lille perle i sig selv og helt sikkert et køb værd. Dette gælder dog ikke mig. |
|
Mvh. Martin L
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
TV-out er noget helt andet, det er en s-video tilkobling og giver langt dårligere kvalitet uanset opløsning. Hvorfor skulle det være forvrænget over dvi ? 720p er 1280x720 pixels, dette understøttes over DVI/HMDI og er en ægte 16:9 opløsning, der ikke er forvrænget. Men det er selvfølgelig ikke 1360 1:1 pm. Jeg er ked af at være uenig med dig Triffid, og du må ikke opfatte det som at jeg angriber dig eller hakker på dig for det er bestemt ikke meningen. Men Toshiba opgiver klart og tydeligt i deres specifikationer hvilke opløsninger der understøttes over VGA. Det kan altså ikke komme bag på nogen efter de har købt det at det ikke understøtter 1360 1:1 pm, og det er derfor ikke et "problem" ved TV'et sådan som der gentagne gange konkluderes. Jeg har fuld forståelse for hvad dine og andres ønsker er i denne sag - og kan sagtens acceptere at du ikke kan leve med de specifikationer der tilbydes. Men det er altså jeres problem at TV'et ikke kan tilbyde det i ønsker - ikke TV'et der har et problem fordi det ikke opfylder jeres ønsker. Det tog mig under et minut at læse manualen og specifikationerne, og derfra udlede hvilke opløsninger der er understøttet over VGA. Hvis jeg har behov for 1360 1:1 pm behøver jeg derfor ikke købe det og efterfølgende alligevel forsøge om jeg kan tvinge 1360 1:1 pm og surmule hvis jeg ikke kan. Det handler om at sætte tingene i rette perspektiv, og ikke fylde forummerne med beskeder om "problematisk pc-tilslutning" osv. som får det til at lyde somom dette udelukkende er et Toshiba problem for dem der ikke ved bedre. Fint nok at Toshibaen ikke er noget for dig pga. dette - men det skal vel ikke komme Toshibaen til last - du må vel så bare kigge efter noget andet der opfylder dine krav om 1360 1:1 pm Jeg vil samtidig gerne påpege at det på ingen måde er unikt for Toshibaen, der er mange andre fladskærme der har de samme begrænsninger og alligevel benyttes til mediacentre - også meget dyrere skærme. "Du" får det lidt til at lyde somom det normale er at næsten alle skærme understøtter 1360 1:1 pm, bortset fra Toshibaen, hvilket gør det til en speciel stor fejl hos Toshibaen, hvilket absolut ikke er tilfældet. Jeg er selvfølgelig helt enig med dig i at det havde været mere optimalt hvis Toshibaen havde understøttet 1360 1:1pm
Redigeret af spawn - 12-Juli-2006 kl. 12:18 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |