recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba WL66Z brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba WL66Z brummer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Toppi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 12:30

Ja mener fuldstændig det samme..

Du skal selvfølgelig ha det byttet og evt. teste det i butikken inden du slæber det med hjem.

Men jeg tror faktisk ikke det er strømforsyningen der brummer. Det lyder jo helt vildt. Og når man skifter kanal ændre den lige tone et øjeblik.

Håber vi finder en løsning. For ellers er det jo et fantastisk tv til prisen.

Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 20:51
Men igen. Hvis man ikke kan bruge baggrundsbelysning under 91 til noget så er det jo ikke et problem at det brummer.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 21:16

Ændring af baggrundsbelysning har en stor påvirkning på billedet, så jeg forstår ikke hvad du mener med at man ikke kan bruge det til noget. Hvis ikke du kan se forskel på 10 og 100 i baggrundsbelysning må baggrundsbelysning på dit TV'et være defekt. Der er ikke nogen speciel brummelyd ved specifikt 91

Det virker sådan at ved 100% er der ingen lyd, men ved alt under 100% kommer der en lille brummelyd der skyldes den elektronik der aktivt skal begrænse baggrundsbelysningen. Men den er den samme ved 91% og ved 21% osv.  

Og hvis TV'et brummer så højlydt så det generer, er der en fejl der skal rettes på det (eller byttes). Selvom det altid vil sige lidt, skal det selvfølgelig ikke kunne høres på 3.5 meters afstand.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 12:10

okay. Jeg prøvede bare hurtigt og bemærkede ikke noget i første omgang. Jeg vil prøve at stille det til 10% og se hvordan det ændrer billedet. Mht. brummen så sker der det at når man skruer ned fra 100% så behynder der en svag brummen ved 91%. Fra 91% til 80-85% bliver den højere og højere hvorefter den holder samme lydniveau når man skruer yderligere ned. Og det er en relativ høj brummen som man godt kan høre 4 meter væk dog nok kun hvis det er en meget stille scene i fjernsynet. Jeg håber ikke jeg får brug for at have en værdi lavere end 91% fordi det rent faktisk også er for generende efter min smag.

Redigeret af mainleif - 23-Oktober-2006 kl. 12:12
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 16:43

Dvs dit også gør det. Jeg får byttet mit så håber jeg det er bedre, men har tænkt mig at prøve det først så jeg ikke skal afsted med det igen.

Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 11:29

Spawn.

Jeg har set i enden tråd at du har dit baggrundslys langt nede. Du har ikke den brummelyd så det kan høres lidt væk når tv er mute eller der komme en stille sekvens?

Kirk13.

Hvad er dit baggrundslys sat til?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 14:16

Det er korrekt - jeg har pt min baggrundsbelysning sat på 40 - og det kan ikke høres, uanset hvor stille der er i rummet.

Jeg kan kun registrere brummelyden, hvis jeg stikker hovedet ned bag fjernsynet, eller lægger øret helt ind til kabinettet på fronten.

Står jeg 10 cm foran TV'et er det umuligt at høre.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 10:19
Jeg har også lige været hjemme og tjekke mit egent Tv. Ingen brummen ved hverken 100 eller 0 i baggrundsbelysning (eller noget derimellem). ihvertfald ikke noget som køleskabet ikke overdøver (jeg har stue/køkken i et). Ej. der er ingen brummen fra mit TV - andet end en svag susen hvis jeg stiller mig og lydder ned bag det - så kan det anes...

Redigeret af Decap_dk - 26-Oktober-2006 kl. 10:22
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 20:53
Jeg har fået penge tilbage da de ikke lige havde nogle og overvejer hvad jeg ny skal have. Bliver måske 42pv60e da det faktisk udelukkende kun skal bruges til tv og dvd. Dog syntes jeg Toshibaen stod rigtigt godt med analog signal hos mig
Til top
christianrsc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 22:14
Hmm. Mit er fuldstændig lydløst lige meget hvad det står på...
Til top
babak_oghle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 21:44
u

Redigeret af babak_oghle - 03-December-2006 kl. 23:02
Til top

Besvar Besvar Side  <12